23:49 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشاغل سخت

ثبت قراردادهای کارگران در ۳۲۰ دفتر پیشخوان
پایگاه خبری راد: معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعال شدن ۳۲۰ دفتر پیشخوان برای ثبت قراردادهای کارگران خبر داد و گفت: مذاکره برای فعال کردن تمام دفاتر پیشخوان در سطح تهران ادامه دارد.
"شنبه‌های موعود" کارگران کی می آید؟
پایگاه خبری راد: از آخرین زمان اعلام راه‌اندازی سامانه روابط کار و دعوت کارگران و کارفرمایان برای ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت هفته‌ها می‌گذرد. قرار بود هفته گذشته کارگران برای ثبت نام اولیه و دریافت کد رهگیری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و اجرای آزمایشی این طرح از پایتخت ایران را رقم بزنند اما این رویداد که هفته‌هاست به "شنبه‌های موعود" موکول می‌شود، اتفاق نیفتاد تا رونمایی از سامانه روابط کار همچنان با تاخیرهای پی در پی همراه شود.
نکاتی که باید قبل از گرفتن مرخصی بدانید
‌پایگاه خبری راد: دادن و گرفتن مرخصی از دیرباز دغدغه‌ای بزرگ برای کارفرمایان و کارگران بوده است.گاهی شرایطی پیش می‌آید که فرد نیاز ضروری به گرفتن مرخصی دارد ولی با مخالفت کارفرما مواجه و از درخواست خود منصرف می‌شود. این در حالی است که گرفتن مرخصی حق قانونی هر کارگری است؛ آنقدر که یک فصل از قانون کار ایران به این موضوع اختصاص یافته و حق بدیهی و طبیعی هر فرد در طول ایام کار شناخته شده است.
سامانه جامع روابط کار چه قابلیت‌هایی دارد؟
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، به جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات مربوط به حوزه کار، شناسایی بنگاه‌های مشکل دار و متخلف، اطلاع از وضع بیکاری یا اشتغال نیروهای کار، جلوگیری از انعقاد قراردادهای غیرقانونی و حفظ مشاغل موجود کمک می‌کند.
تشکیل بانک اطلاعات قوی با سامانه روابط کار
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی آغاز به کار سامانه جامع روابط کار را گام مثبتی در جهت شفاف سازی مسایل مربوط به کارگر و کارفرما دانست.
برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید
پایگاه خبری راد: کارگران در تهران از اواخر هفته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پس از ثبت قرارداد کار خود، کد رهگیری دریافت کنند.
تلاش یک ساله باغداران ابرکوهی در جیب دلالان
پایگاه خبری راد: محصول زردآلوی باغداران ابرکوهی که با تلاش یک ساله آنان به بار می‌نشیند، با فعالیت تنها یک ماهه دلالان بازار میوه و فروش آن به دو برابر قیمت خریداری شده از کشاورزان، به جیب واسطه‌ها می‌رود.
صیادان: اگر بگوییم، مجوزهایمان را باطل می‌کنند!
پایگاه خبری راد: "حضور کشتی‌ها و صیادان چینی در خلیج‌فارس و صید غیرمجاز آنها" که آسیب جدی به دریا وارد کرده، ماه‌هاست مطرح شده که در پی آن مسئولان بارها آن را تکذیب و اعلام کرده‌اند که " اجازه صید غیرمجاز ترال‌کف به هیچ شناوری در آبهای شمالی و جنوبی کشور داده نمی‌شود" اما صیادان بنادر جنوبی تاکید دارند که " با چشمان خود شناورها و صیادان چینی را در حال صید غیرمجاز دیده‌اند اما نمی‌توانند بگویند چون مجوزهای صیدشان باطل می‌شود"!
۹ میلیون جمعیت بیکار دهه ۶۰ به دهه ۹۰ سرریز شد
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹ میلیون از جمعیت بیکار در دهه ۶۰ به دهه ۹۰ سرریز شد و این یکی از عوامل افزایش بیکاری است.
کاسه صبر بازنسشتگان آونگان لبریز شد/تکلیف نامعلوم معوقات 5 میلیاردی
پایگاه خبری راد: روزگاری تولید دکل‌های انتقال نیرو خاورمیانه در اراک و در کارخانه آونگان انجام می‌شد، اما امروز گویی آونگانی از ابتدا وجود نداشته و کسی فریاد یاری طلب کردن آن را نمی‌شنود.
بازنشستگان کی عیدی می‌گیرند؟
پایگاه خبری راد: اعلام زمان پرداخت عیدی بازنشستگان کشوری،‌ آغاز سرشماری تعاونی‌ها از ۱۵ اسفندماه، ‌بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور و اجرای طرح مشاغل خانگی در هشت استان از عناوین مهم‌ترین خبرهای این هفته در بخش تعاون و اشتغال بود.
اتباع غیرمجاز به دولت مالیات نمی‌دهند/بابت هر پناهجو ۴ دلار هزینه می‌کنیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار می‌گوید در حالی که سازمانهای بین‌المللی برای هر پناهجو یک دلار به ایران پرداخت می‌کنند، دولت چهار دلار برای هر پناهجو خرج می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد