07:48 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشاغل خدماتی

«انعام» در کشورهای مختلف چگونه است؟
پایگاه خبری راد: «عیدی ما یادتون نره!»، «شیرینی بچه‌ها فراموش نشه!»، «به ما انعام نمی‌دی؟» و... جمله‌هایی است که در طول سال آن‌ها را می‌شنویم اما از این به بعد هر چه به سال نو نزدیک‌تر می‌شویم، این جملات در آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، کارواش‌ها و ... برایمان گوش‌آشناتر می‌شود. چیزی که در همه دنیا به آن انعام یا «تیپ» می‌گویند. درست است که «انعام‌دادن» در قراردادهای رسمی جایی ندارد اما در روابط اجتماعی ما کاملا رواج پیدا کرده و معمول است.
تعداد کارگران قرارداد موقت چقدر است؟
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار تعداد کارگران قرارداد موقت در کشور را ۱۱ میلیون نفر می‌داند. او می‌گوید اگر آیین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار نوشته شود و به تعریف روشنی از قراردادهای کار موقت و دائم برسیم، دیگر هیچ کارگری در کشور به دلیل داشتن قرارداد موقت احساس عدم امنیت شغلی نخواهد کرد.
ایجاد مشاغل خدماتی هزینه بالایی ندارد
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بر لزوم پیوند میان مراکز صنعتی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در زمینه فرهنگ کار سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم به همین دلیل امروز تصویر مناسبی از کار و تلاش نشان داده نمی‌شود.
لابی قدرتمند تشکل‌های کارگری برای تعیین دستمزد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است تا زمانی که شرایط اقتصاد کشور و وضعیت بنگاه‌ها بهبود پیدا نکند، تغییری در افزایش حداقل مزد کارگران ایجاد نخواهد شد. او تاکید دارد که جلسات دستمزد شورای عالی کار به لابی قوی نمایندگان کارگری نیاز دارد.
بازار شغل‌های خدماتی سکه شد!
پایگاه خبری راد: شاید به این فکر کنید که در گذشته نه چندان دور تعداد شغل‌های خدماتی انگشت شمار بود و در خوشبینانه‌ترین حالت به ۱۰۰ تا ۱۵۰ شغل می‌رسید ولی امروز با شناسایی رشته شغل‌های متعدد و ظرفیتهای جدیدی که در بخش خدمات به وجود آمده، تعداد مشاغل این بخش افزایش قابل توجهی داشته است.
دلیل تمایل کارجویان به مشاغل خدماتی
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است صنعت گردشگری و خدماتی که در این بخش ارائه می‌شود، می‌تواند شغل‌های زیادی را درگیر کند. به گفته وی با توسعه گردشگری و مشاغل مرتبط با آن درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی به وجود می‌آید.
بازار اشتغال IT‌ برای فارغ التحصیلان جذاب است
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید:کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل مرتبط با IT بستر مناسبی برای ایجاد شغل و درآمد به شمار می‌روند و وزارت کار باید از این بازار جذاب در جهت اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان استفاده کند.
استقبال از مشاغل خدماتی بیشتر شده است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار می‌گوید به دلیل فراهم نکردن زیرساخت‌های لازم در بخش‌های کشاورزی و صنعت، اقبال جامعه به سمت مشاغل خدماتی رفته است.
صفحه قبل | صفحه بعد