15:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مرند

مه گرفتگی در استان‌های شمالی کشور/اعلام محورهای مسدود
پایگاه خبری راد: مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا از مه گرفتگی در استان‌های شمالی کشور خبر داد.
استاندارد؛ چالش جدید خودروهای پیش فروش شده
پایگاه خبری راد: ارتقای استاندارد محصولات تولید شده در شرکت‌های خودروساز، همواره چالش‌برانگیز بوده است. این در شرایطی است که طبق آخرین دستورالعمل سازمان ملی استاندارد، خودروسازان باید تا پایان دی‌ماه امسال استانداردهای ۸۵ گانه را در محصولات تولیدی خود اعمال کنند.
تنها ‌۲۰ درصد آسانسورهای دولتی، استاندارد هستند
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: تنها ‌۲۰ درصد آسانسورهای دولتی استاندارد هستند.
غرق شدن 3 جوان مرندی در منطقه ممنوعه شنا در آستارا
پایگاه خبری راد: در تابستان امسال، 8 نفر در آب‌های مناطق خطرآفرین و مناطق ممنوعه شنا در شهرستان مرزی بندر آستارا غرق شدند.
تشکیل شورای ساماندهی پایتخت
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تشکیل شورای ساماندهی پایتخت و ارایه راهکارهای اجرایی برای ارتقای کیفیت زندگی در کلانشهر تهران و سیاستگذاری و نظارت بر تحقق برنامه های حفاظت از بافت ها و آثار تاریخی- فرهنگی از اقداماتی است که در شورای عالی معماری و شهرسازی انجام شده است.
احیای خانه‌های تاریخی با کمک هنرمندان
پایگاه خبری راد: شرکت ملی بازآفرینی شهری، در قالب طرح­های مرمت و احیای بناهای ارزشمند تاریخی، پروژه‌هایی را در شهرهای مختلف کشور مدنظر قرار داده است.
کوهستان دیگر برایشان آب و نان نمی‌شود
پایگاه خبری راد: عشایر در کنار زندگی پردغدغه شهری دل به کوهستان زده و با ساده زیستی نزدیک به 25 درصد نیاز های غذایی هم استانی های خود را تامین می‌کنند اما در کنار ساده زیستی مشکلات و نیاز های اساسی دارند که باید تامین شود، مشکلاتی که باعث شده عده‌ای از آنها به خاطر نداشتن امکانات اولیه به روستا ها مهاجرت کنند و هروز از تعداد جمعیت عشایری استان کم شود.
مطرح شدن ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد
پایگاه خبری راد: مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های مالی مقرر گردید که ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد مطرح شود لذا این اقدام به عنوان بورس پنجم کشور نقش ایفا خواهد کرد.
آخرین خبرها از ساخت پایانه بین‌المللی گل و گیاه
پایگاه خبری راد: رییس پایانه بین المللی گل و گیاه آخرین وضعیت ساخت این پایانه را تشریح کرد.
راهکارهای جبران اشتباهات مدیریت منابع آب
پایگاه خبری راددانشیار هیدروژئولوژی دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که در زمینه توسعه، راه را اشتباه رفته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگر را نیز از دست داده‌ایم، گفت: می‌توانستیم توسعه صنعتی انجام دهیم، چون مصرف آب در صنعت پایین بوده و توسعه حاصل نیز پایدارتر است و به خصوص این‌که ایران، کشوری دارای مواد اولیه، منابع عظیم نفت و گاز و منابع طبیعی و انسانی متخصص بوده و ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد، که این‌ها از نقاط قوت کشورمان هستند که می‌توانستیم در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و آن را محور توسعه قرار دهیم، با وجود این، تا این حد به سمت توسعه کشاورزی رفته‌ایم و عجیب‌تر این‌که هنوز مثل زمان مادها کشاورزی می‌کنیم.
افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجان‌شرقی با اتمام پروژه آب‌های مرزی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجان‌شرقی با اتمام پروژه آب‌های مرزی در استان خبر داد.
وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها/ برف و باران در محورهای 4 استان
پایگاه خبری راد: رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام آخرین وضعیت راه ها از بارش برف و باران در محورهای چهار استان خبر داد.
امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه
پایگاه خبری راد: در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان امضاء شد.
جزییات صادرات گاز به سه کشور همسایه
پایگاه خبری راد: حجم صادرات گاز ارتباط مستقیمی با چهار عامل مقدار تولید، میزان مصرف داخلی، میزان تقاضای خارجی و روابط سیاسی و تجاری دارد و از ایران انتظار می رود به عنوان بزرگ‌ترین دارنده مخازن گازی جهان اثر منفی چهار عامل مذکور را خنثی کرده و جایگاه واقعی خود را در بازار گاز جهان پیدا کند.
اجرای استاندارد اجباری گازوئیل از سال ۹۹/ گوگرد گازوئیل چندین برابر حد مجاز
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این که براساس قانون هوای پاک در اوایل سال جاری گازوئیل مشمول استاندارد اجباری شده است، گفت: براساس تکلیف قانونی و طی مدت زمان تعیین شده سه ساله وزارت نفت موظف است گازوئیل را براساس استاندارد یورو ۴ تولید کند.