05:57 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مراسم

توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
ضرورت برگزاری مجامع الکترونیک برای ناشران بورسی و فرابورسی
به گفته هامونی در سامانه دیدار تمامی فرایندهای مجمع از لحاظ قانونی و حقوقی به منظور مشارکت سهامداران در رای‌گیری دستور جلسات مجمع پیاده‌سازی شده و قابلیت پخش زنده مراسم نیز در قالب استریمینگ تنها یکی از امکانات این سامانه است.
همکاری تنگاتنگ پترول و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین‌دستی‌پتروشیمی
مدیرعامل پترول به وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پترول به‌عنوان متولی توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خلیج فارس، همکاری تنگاتنگی با بخش خصوصی به‌منظور تقویت توسعه صنایع تکمیلی، افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کشور دارد.
افتتاح یک پایانه مرزی در سیستان و بلوچستان
نماد برتر - پایانه مرزی پیشین سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی به بهره‌برداری رسید.
"کرونا" با همایش‌ها و نمایشگاه‌های فناورانه چه کرد؟
نماد برتر- هر چند که در گذشته برگزاری رویدادها، همایش‌ها و سمینارها به صورت برخط و آنلاین امری محال به نظر می رسید ولی شیوع کرونا تغییر رویه ای را در برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد کرد که نه تنها امکان حضور همه مدعوین از داخل و خارج کشور در آن را میسر کرد، بلکه می‌تواند رویه قابل قبول برای پسا کرونا در برگزاری سمینارها باشد.
مراقب باشید، شاید برای آیندگان آبی نباشد
نماد برتر- هر سال از دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب یاد می شود تا شاید از این طریق و گوشزد به اهالی این کره خاکی قدر این مایه حیات بیشتر درک و چاره ای برای حفظ آن و انتقال آن به نسل های آینده اندیشیده شود.
کم و کاستی‌های قانون آب و نگرانی‌هایی که درباره آن وجود دارد
نماد برتر- امروز ۲۲ مارس ( دوم فروردین ماه) به‌ عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است. موضوع آب همواره به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در جهان و در کشور ما مطرح بوده است و اخیرا نیز در ایران وزارت نیرو از پیش‌نویس قانون آب رونمایی کرده است؛ پیش‌نویسی که علاوه بر کاستی‌ها، نگرانی‌هایی را نیز به‌دنبال داشته است.
انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا
نماد برتر - تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا در مراسمی که در شهرک صنعتی قرچک انجام شد به امضا رسید که براساس آن برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای اوراسیا در دستور کار تولیدکنندگان صنعتی قرار می‌گیرد و با توجه به آزادشدن تعرفه صادراتی به اوراسیا در 1401 این تفاهم‌نامه زمینه تحقق این هدفگذاری را فراهم خواهد کرد.
معاملات بورس کالا به ۳۲میلیون تن رسید
نماد برتر - مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در سال جاری در یک رکودشکنی حجم معاملات در بورس کالا به ۳۲ میلیون تن رسیده است.
فناوری ۵G روی شبکه واقعی از مشهد آغاز بکار کرد
نماد برتر- قطار ارائه خدمات فناوری ۵G همراه اول روی شبکه واقعی از جوار حرم مطهر رضوی به حرکت درآمد و به زودی وارد سایر شهرها خواهد شد.
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی چادرملو افتتاح شد + ویژگی ها
نماد برتر- شرکت چادرملو علاوه بر آغاز عملیات درختکاری طرح کمربند سبز عقدا تا اردکان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با حضور وزیر صنعت خبر داد‌.
تعویض یک میلیون و ۲۰۰ هزار شعله لامپ روشنایی معابر
نماد برتر- معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار لامپ پرمصرف از میان ۹ ملیون لامپ روشنایی معابر کشور تنظیم و یا جمع آوری شده است که با این اقدام در حدود ۳۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه جویی شد.
حمایت ۲۰ میلیارد دلاری بانک ملت از فعالان حوزه انرژی
نماد برتر- مدیرعامل بانک ملت با اشاره به کسب درآمد ارزی ۱۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۹۸ گفت: این بانک به عنوان یکی از حامیان صنعت ۲۰ میلیارد دلار از نیاز فعالان حوزه انرژی را تامین کرده است.
جریمه سنگین شرکت بورسی به دلیل عدم اجرای مصوبه بیت‌استریم
نماد برتر- وزیر ارتباطات با متوقف شدن مصوبه بیت‌استریم توسط شرکت بورسی مخابرات گفت: رگولاتوری در حال تنظیم مصوبه‌ای است که به جریمه سنگین این شرکت منجر می‌شود.
بانک ملت و سپرده گذاری مرکزی تفاهمنامه امضا کردند/ افزایش سطح تعاملات
نماد برتر- بانک‌ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی با هدف افزایش سطح تعاملات در ارائه خدمات بانکی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.