01:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

متوسط جهانی

بارندگی‌ها پیامدهای خشکسالی ۱۱ ساله را جبران نکرد
پایگاه خبری راد: مدیریت مصرف، سرفصلی است که بازخوانی آن فقط مختص دوره‌های خشکسالی نبوده و با توجه به اقلیم ایران همواره باید رعایت شود. موضوعی که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مصرف آب کلان شهری هر ساله رو به افزایش است و بحران کم‌آبی آینده را تهدید می‌کند؛ به‌طوریکه پیش‌بینی‌ها حاکی است تا افق ۱۴۱۰ و با افزایش ۱۰۰ میلیونی جمعیت ایران، تامین آب شرب و بهداشتی سالم‌ به یک بحران جدی تبدیل خواهد شد.
به نام سیل به کام سد؟
پایگاه خبری راد: برنده سیل‌های ویرانگر اخیر سدسازان بودند چرا که در فقدان عملیات گسترده آبخیزداری و مدیریت حوضه‌های آبخیز در مناطق مختلف کشور، سدها توانسته‌اند خودی نشان دهند تا از آن‌ها به عنوان یکی از راهکارهای اصلی کنترل سیل نامبرده شود. اما آیا واقعا سدسازی راهکار اصلی کنترل سیل و ذخیره آب در کشور است؟
اشتغال ایجاد شده در نیروگاه‌های بادی ایران بالاتر از متوسط جهانی
پایگاه خبری راد: بر اساس مطالعات مقایسه‌ای برآورد میزان اشتغال در نیروگاه‌های بادی کشور و جهان که از سوی ساتبا و توسط دانشگاه تهران انجام شده است، مشخص شد که میزان آمار اشتغال ایجاد شده در این نیروگاه‌ها در ایران بالاتر از متوسط جهانی بوده است.
از دست رفتن سالانه ۱۶.۷ تن خاک در کشور
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه فرسایش و آلودگی خاک از جمله مهمترین تهدیدات زیست محیطی خاک‌ها در کشور ما هستند، گفت: آلودگی خاک‌ها امنیت غذایی را تهدید می‌کند همچنین ما در کشور سالانه ۱۶.۷ تن در هکتار خاک از دست می‌دهیم.
۴٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند/ توصیه‌های لازم برای پیشگیری از سرطان
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که٤٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.
بهترین و بدترین بورس متعلق به کدام کشورها بود؟
پایگاه خبری راد: هر چند که بازارهای مالی جهان در سال گذشته بدترین عملکرد یک دهه اخیر خود را به ثبت رساندند، اما عملکرد برخی از آن‌ها بهتر و برخی بدتر از متوسط جهانی بود.
پرداخت نکردن مالیات سپرده های بانکی
پایگاه خبری راد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارز ناشی از نفت موجب بی‌ثباتی در اقتصاد ما شده است. به این دلیل که درآمد نفتی بسیار راحت به دست می‌آید و راحت نیز هزینه می‌شود، دولت‌ها را تنبل بار آورده و دیگر سراغ این نمی‌روند که مالیات حق را بگیرند.
سیاست‌های آبی کشاورزی کارآمد نیست
پایگاه خبری راد: به تاکید وزیر نیرو آمار و ارقام نشان می‌دهد که سیاست‌های بخش کشاورزی با توجه به مقوله اقتصاد آب از کارایی لازم برخوردار نیست و در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های ظالمانه کنونی، بازنگری در سیاست‌های خودکفایی حیاتی است.
رایزنی نمایندگان بخش خصوصی و حاکمیت برای حل مشکلات بنیادین اقتصادی
پایگاه خبری راد: اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در چهل و چهارمین نشست خود، در حضور علی علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بیان مشکلات و چالش‌های اقتصادی و راهکاری پیش رو پرداختند. فعالان بخش خصوصی در این دیدار به چالش‌های مختلف ایجاد شده در فضای کسب‌وکار پرداختند و از مسایل ارزی گرفته تا پیمان‌سپاری ارزی، بخشنامه‌های متعدد دولت، عدم تصمیم‌گیری و مشورت نکردن با بخش خصوصی را بیان کردند.
8 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند/دیابتی‌ها صاحب بیمه تکمیلی می‌شوند
پایگاه خبری راد: ‌رئیس انجمن دیابت کشور گفت: در حال حاضر 8 میلیون ایرانی مبتلا به بیماری دیابت هستند که 70 درصد آنها از بیماری خود خبر ندارند.
ضرورت الحاق به توافقنامه پاریس از زبان مشاور انرژی سازمان محیط زیست
پایگاه خبری راد: مشاور انرژی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عدم اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سالانه بیش از ۷ میلیارد دلار خسارت وارد می‌کند، گفت: هزینه هر تن کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن ۳۲۰ هزار تومان برآورد شده این در حالی است که میزان سودآوری حاصل از کاهش هر تن دی‌اکسید کربن ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.
ابراز تاسف رئیس سازمان محیط زیست از خروج «توتال» از پروژه پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با روسای گروه دوستی مجالس ملی و سنای فرانسه از خروج شرکت توتال از پروژه پارس جنوبی و انتقال نیافتن تکنولوژی‌های نوین خودروسازی از جانب شرکت‌های فرانسوی برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت خودروها اظهار تأسف کرد.
ضرورت انتقال آب در ایران گریزناپذیر است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو گفت: حدود ۸۴.۵ درصد از کشور در منطقه خشک و فراخشک قرار گرفته که این مساله مشکلات متعددی را برای تامین آب به وجود آورده است.
آنچه بر سر زیرساخت‌های ارتباطی آمد
پ‌ایگاه خبری راد: توسعه شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطی کشور همواره یکی از مطالبات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و برای تحقق این هدف، اقداماتی انجام شده است، از جمله اینکه تمامی شهرهای کشور تحت پوشش سراسری نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته‌اند.
بازار ۲ میلیارد دلاری قاچاق تلفن همراه چگونه از بین رفت؟
پایگاه خبری راد: حدود ۹۵ درصد گوشی‌های کشور قبل از طرح رجیستری به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند و اکنون طبق اعلام مسوولان، رجیستری، ارزش ریالی بازار قاچاق که بیش از ۲ میلیارد دلار در سال بود و در حوزه اقتصاد به‌صورت غیرشفاف بین مجموعه‌هایی دست به دست می‌شد را به صفر رسانده است.