07:48 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

متقاضیان

فروش املاک و مستغلات بانک ایران‌زمین
بانک ایران‌ زمین در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز خود را به شرح ذیل با وضع موجود و با شرایط نقد / نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.
سه لنگر ثبات بازار سهام
با وجود مرتفع شدن برخی ریسک‌ها در بازار پس از استقرار دولت جدید در روزهای اخیر شاهد نوساناتی در بازار هستیم که به نظر می‌رسد، دلیل بنیادینی برای آن وجود ندارد و شاید بتوان گفت بیشتر تحت تاثیر هیجانات و رفتاره گله‌ای رقم خورده است.
۴ سبدگردان مجوز فعالیت گرفتند
مجوز فعالیت ۴ سبدگردان صادر شده و به این ترتیب تعداد سبدگردان‌های فعال بازارسرمایه به ۵۳ شرکت رسیده است.
فروش نقدی فیدلیتی از یکشنبه آغاز می شود / دو شرط خرید
زیرمجموعه خودروساز بورسی، فروش فیدلیتی را بصورت نقدی با قیمت قطعی و موعد تحویل یک ماهه از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه آینده آغاز می کند.
دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از ابلاغ دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه خبر داد.
نبض درآمد "فملی" بازگشت
کماکان ارزش‌مندترین و مایه فخر فروش سبدکالایی شرکت ملی مس ایران کالایی به نام «مس کاتد» بوده که بدون حضور این محصول در سبدکالایی فملی می‌توان به جرات گفت که دیگر، این شرکت صفایی ندارد!
توسعه نهادها و ابزارهای مالی در دست اقدام است
افزایش تعداد نهادهای مالی، تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم و همچنین افزایش دسترسی مردم در اقصی نقاط کشور به صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های توسعه‌ای در دست اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار است.
رکورد کاهش نرخ سود وام مسکن در نیمه شهریور
در نیمه شهریور ماه هزینه وام مسکن 3.2 درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته و به کمترین رکورد خود در دو ماه اخیر رسید. طبق محاسبات این اتفاق موجب شد تا نرخ سود اخذ وام از طریق تهیه اوراق به 20.7 درصد تنزل پیدا کند.
متقاضیان خرید خودرو رکورد زدند : ۴.۲ میلیون نفر برای تنها ۸ هزار دستگاه !
متقاضیان پیش خرید محصولات ایران خودرو در رویدادی عجیب ، رکورد تقاضا را با ۴.۲ میلیون نفر و برای تنها ۸ هزار دستگاه قابل فروش شکستند .
۳۰ تقاضای جدید برای تاسیس کارگزاری
معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس، از دریافت ۳۰ تقاضا برای تاسیس کارگزاری و شرایط دریافت مجوز خبر داد.
انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
امکان بازنگری در سفارش‌های فروش سهام ‌عدالت
امکان بازنگری سفارش فروش سهام عدالت برای سهامدارانی که پیش از این درخواست فروش سهام عدالت خود را ثبت کرده بودند، فراهم شد.
توسعه اقتصاد در گرو یکپارچگی نظری و عملیاتی است
احسان خاندوزی به جریان اصلی اقتصاد نزدیک است و مجموعه نظراتش نشان می‌دهد درک خوبی نسبت به نظرات اقتصادی دارد، این موضوع اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود ایده‌ها و عملیاتی که می‌خواهد انجام دهد به لحاظ نظری یکپارچگی لازم را داشته باشند.
وام مسکن گران می شود؟
هزینه وام مسکن در مرداد ماه به قله تابستانی خود رسیده است. این اتفاق موجب شد تانرخ سود در سطح 20.9 درصد قرار گفته و رکوردی دیگر را به ثبت برساند. روند این آمار نشان از احتمال افزایش قیمت در روزهای آتی را داراست.
راه اندازی صندوق زمین و مسکن در نیمه دوم سال
سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی، صندوق زمین و مسکن را در دست راه اندازی دارند که در صورت صدور مجوزهای مربوطه از سوی سازمان بورس و طبق برنامه ها، این صندوق از نیمه دوم سال راه اندازی می شود.