11:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

تولیدکنندگان و واردکنندگان تنباکوی معسل در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند
نماد برتر- تولید روزانه نفت لیبی به ۸۰۰ هزار بشکه رسیده و این کشور رساندن تولید به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال ۲۰۲۱ را هدف گرفته است.
بیش از یک میلیون دلار صادرات غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد
نماد برتر- مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۷ ماهه اول سال جاری تعداد ۴۶ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۷۴ دلار صادر شده است.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی وضعیت بازار سهام در دستور کار پارلمان
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت بازار سهام و گزارش کمیسیون صنایع در مورد بررسی بازار فولاد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
توافق وزارت صنعت با بسیج برای کشف کالاهای احتکار شده
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون گفت که براساس اظهارات رزم حسینی مقرر شده از نیروهای بسیجی در حوزه نظارت استفاده شود تا کالاهای احتکار شده کشف و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
دستور جهانگیری به ۴ عضو کابینه برای تقویت صنعت چای
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور ضمن موافقت با پیشنهادات ارائه شده از سوی وزیر کشور در خصوص حل مشکلات صنعت چای کشور، از ۴ عضو کابینه خواست تا اجرای این پیشنهادات را پیگیری و در دستور کار قرار دهند.
امضای توافق همکاری با هدف کشف و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی خودرو
نماد برتر- به دنبال نشست روز دوشنبه انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باتوجه به اعلام آمار و گزارش‌هایی پیرامون افزایش کشفیات قاچاق لوازم یدکی خودرو طی پنج ماه نخست امسال، این دو سازمان توافق کردند تا با هدف کشف و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی خودرو در زمینه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی با یکدیگر همکاری کنند.
رجیسترتلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری
نماد برتر- سخنگوی گمرک گفت: از ۱۲ مهر ماه رجیستر تلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری خواهد بود و مسافران باید مدارک خرید را به همراه داشته باشند.
زیان ۲۵ هزار میلیاردی ایران خودرو و سایپا در سال گذشته
نماد برتر- صبح امروز (دوشنبه) نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با مدیرانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در ابتدای این نشست به بررسی مسائل روز صنعت قطعه‌سازی توسط اعضای هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی در پنج محور مواد اولیه، قیمت‌گذاری، قرارداد و صادرات، ساخت داخل، نقدینگی، بازار لوازم یدکی و قاچاق و تامین ارز و چالش واردات پرداخته شد.
وقتی قاچاق هم دیگر نمی صرفد!
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم با بیان اینکه تفاوت نرخ ارز در دو سال گذشته قاچاق را از صرفه خارج کرده است، گفت: اگر امکانات به شکل عادلانه میان تولیدکنندگان توزیع شود،هیچ تولیدکننده ای نگران واردات نخواهد بود و با تمام توان در بازار رقابت خواهد کرد.
دلگرمی به سهامداران متضرر/ علت مخالفت با اوراق ۱۶۰ هزار میلیاردی دولت
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام علت مخالفت با انتشار ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی به سهامداران متضرر هفته های اخیر وعده داد : بهای سهام شرکت‌ها دوباره صعودی خواهد شد .
شرکت فرابورسی نماینده انحصاری گوشی های ال جی در ایران شد
نماد برتر- مادیران از توافق برای عرضه به روز ترین گوشی های شرکت ال جی همزمان با سایر کشورهای دنیا با ضمانت مادیران در ایران خبر داد.
دلیل افزایش قیمت گوشی چیست؟
نماد برتر- بازار موبایل این روزها بار دیگر به دنبال افزایش نرخ ارز، ملتهب شده و قیمت گوشی‌ها در مقایسه با یک ماه پیش هم افزایش یافته است و البته انجمن واردکنندگان موبایل، افزایش قیمت چیپ‌ست و اختلال در تخصیص ارز را هم از دلایل نوسان در بازار می‌داند.
مهمترین نکات طرح تحول مجلس برای تنظیم بازار خودرو با محوریت بورس کالا
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو درباره تغییر روش قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بورس کالا، واردات، ورود رسمی صنایع نظامی و اسقاط فرسوده‌ها توسط نمایندگان محلس ارائه شد.
رشد ۲۲ درصدی صادرات در مرز رسمی باشماق
نماد برتر- مدیرکل گمرک باشماق با اشاره به انجام کار تشریفات ۷١ هزار و ۹۶۳ محموله صادراتی به وزن یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۶۶ هزار کیلوگرم اعلام کرد که ارزش محموله‌های صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزنی ۹۱ درصد و از لحاظ ارزشی دلاری ۲۲ درصد رشد داشته است.