22:24 | يكشنبه 29 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ماه محرم

گشت زنی پلیس‌های افتخاری در معابر تهران
پایگاه خبری راد: فرمانده اکیپ گشت‌های موتورسوار پلیس افتخاری تهران بزرگ از آماده باش گشت‌های موتورسوار پلیس‌های افتخاری تا پایان شام غریبان خبر داد.
از ظروف گیاهی برای توزیع نذورات استفاده کنیم
پایگاه خبری راد: کشور ما جزو ۱۰ کشور پر مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است. این ظروف نه تنها برای سلامت انسان مضر است بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد. ایام عزاداری در ماه محرم به دلیل پخش نذورات از جمله مواقعی است که استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به بیشترین میزان خود می‌رسد اما با رعایت برخی نکات و تهیه ظروف گیاهی یکبار مصرف می‌توان آسیب‌های زیست محیطی را به حداقل رساند.
قیمت ظروف یکبار مصرف در آستانه تاسوعا و عاشورا
پایگاه خبری راد: بیشترین تقاضای ظروف یکبار مصرف در ماه محرم است که هیات‌ها و تکایا برای صرف نذورات از آن‌ استفاده می‌کنند، ‌ اما امسال فروشندگان می‌گویند "کمی کاهش تقاضا داشته‌اند که علت اصلی آن افزایش چشمگیر قیمت‌هاست".
تنظیم بازار گوشت؛ نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!
پایگاه خبری راد: قیمت گوشت قرمز به ویژه گوشت گاو و گوساله با جهش ۱۵ درصدی مواجه شده و حتی از قیمت گوشت گوسفند هم بیشتر شده که مغازه‌داران علت آن را کاهش واردات گوشت یخی می­‌دانند. در این میان نایب رئیس اتاق اصناف ایران از "واردات گوشت برزیلی به زودی برای تنظیم بازار و متعادل شدن قیمت‌ها" خبر داده، این درحالی است که با تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش مصرف مصادف هستیم؛ لذا این تنظیم بازار، نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب است...
جزئیاتی از تامین ارز زائران اربعین
پایگاه خبری راد: بر خلاف برخی خبرها مبنی بر اختصاص دلار ۷۰۰۰ تومانی به زائران اربعین، قرار بر این نیست که ارزی به عنوان ارز مسافرتی با نرخ نیمایی در اختیار آنها قرار گیرد؛ بلکه فقط هزینه ویزای زائران در قالب حواله ارزی با نرخ نیما پرداخت می‌شود و ارز سفر باید از بازار و همانند سایر مسافران تهیه شود.
بازار داغ لباس سقایی کودکان در ماه محرم
پایگاه خبری راد: هر ساله خانواده‌هایی هستند که نذر دارند فرزندانشان را در روز تاسوعا و عاشورا، سقای امام حسین کنند؛ بنابراین خریدو فروش این لباس‌ها مانند سایر لوازم عزاداری در این روزها انجام می‌شود و با توجه به قیمت مناسب آن و اهمیت اجرای نذورات، ‌ امسال نیز به گفته فروشندگان، بازار این لباس‌ها مانند هر سال داغ است.
کلاهبرداری با نزری یاب
پایگاه خبری راد: نرم‌افزارهایی با عنوان نذری‌یاب که بعضا در ایام عزاداری‌ها در فضای مجازی حضور پررنگ‌تری دارند، ممکن است شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی باشند.
ترس از اتهام "احتکار" عامل افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف!
پایگاه خبری راد: هم‌زمان با آغاز ماه محرم و نذورات مواد غذایی، تقاضای خرید ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می‌یابد اما محرم امسال افزایش قیمت و کاهش عرضه این محصولات در بازار ملموس شده که دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف اعلام کرد: به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه و ترس از اتهام احتکار، قیمت این محصولات دو تا سه برابر افزایش یافته است.
توزیع «بن کالا» تا پایان شهریور
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی روستایی مددجویان کمیته امداد، اظهارکرد: لازمه کار در کمیته امداد روحیه جهادی توام با مدیریت انقلابی است.
مرغ در سراشیبی قیمت/ ۸۰۰ تومان فاصله تا نرخ مصوب
پایگاه خبری راد: بررسی بازار گوشت مرغ نشان از آن دارد که قیمت مرغ زنده و گوشت گرم روند نزولی روزهای گذشته خود را ادامه داده و هر کیلوگرم گوشت مرغ به ۹۰۰۰ تومان در سطح شهر کاهش یافته است. البته این قیمت هنوز ۸۰۰ تومان با نرخ مصوب فاصله دارد.
تنظیم بازار مواد غذایی ماه محرم وظیفه کیست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که در ماه محرم قیمت محصولات مصرفی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با توجه به افزایش تقاضای آن‌ها بیشتر می‌شود و هر ساله با نوسانات قیمتی مواجه هستیم، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و رییس اتاق اصناف ایران اعلام کردند که "تنظیم بازار ماه محرم در این بخش وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و به ما ارتباطی ندارد".
 تامین اقلام محرم از فروشگاه های زنجیره ای و مراکز منتخب
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که هیچ نگرانی برای تامین بازار ماه محرم نیست و هیات‌های مذهبی مانند دیگر مصرف‌کنندگان می‌توانند گوشت قرمز و گوشت مرغ مورد نیاز خود را به نرخ مصوب ابلاغ شده، از ادارات این شرکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز منتخب تامین کنند.
 فروش خیمه‌های میلیونی در بازار محرم!
پایگاه خبری راد: بازار لوازم عزاداری محرم هم از افزایش قیمت بی‌نصیب نمانده که باعث کاهش خرید و خلوت ماندن بازار آن در زمان شور تقاضا شده است، چراکه در این بخش افزایش قیمت از ۱۰ تا ۵۰ درصد و البته برای کالاهای چینی تا ۱۰۰ درصد اعلام می‌شود. در این بازار که کالاها از ۵۰۰۰ تا ۲۰ میلیون تومان مشاهده می‌شود که قیمت‌های میلیونی مربوط به علامت و خیمه‌های تعزیه است.
آغاز طرح ویژه پلیس برای محرم از امروز/ بکارگیری همیاران محرم و پلیس‌های افتخاری
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس تهران از آغاز طرح پلیس برای ماه محرم در بیش از ۵۰۰۰ حسینیه، هیأت و تکیه از امروز خبر داد.
تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار برای تامین اقلام تکایا و هیات‌های مذهبی
پایگاه خبری راد: مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: باتوجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی کل کشور، ستاد تنظیم بازار امسال به اجماع نرسیده که طرح ویژه برای هیات‌های مذهبی و تکایا در ایام محرم داشته باشد.