23:49 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مالکیت معنوی

مذاکره کنندگان آمریکایی تسلیم سرسختی چین شدند
پایگاه خبری راد: مذاکره کنندگان آمریکایی در پی مقاومت شدید پکن، درخواست‌ها برای محدود شدن یارانه‌های صنعتی به عنوان شرطی برای توافق تجاری با چین را ملایم کردند.
مذاکرات تجاری آمریکا و چین به دور نهایی رسید
پایگاه خبری راد: وزیر خزانه داری آمریکا با بیان این که توافق تجاری آمریکا و چین فراتر از تلاش‌ها برای گشایش بازارهای چین به روی شرکت‌های آمریکایی خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که دو طرف به دور نهایی مذاکرات نزدیک هستند.
جایزه جامعه اطلاعاتی به شبکه علمی ایران رسید
پایگاه خبری راد: جایزه جامعه اطلاعاتی (WSIS-2019) در حوزه E-Science به دلیل طراحی و اجرای پروژه شبکه علمی به اپراتوری شبکه علمی ایران (شعا) اهداء شد.
کاخ سفید: از مذاکرات تجاری با چین راضی نیستیم
پایگاه خبری راد: یک مقام بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد مقامات آمریکایی هنوز درباره تمام مسائلی که در راه رسیدن به توافق و پایان دادن به جنگ تجاری با چین وجود دارد، رضایت پیدا نکرده‌اند با این حال در مذاکرات هفته گذشته با پکن پیشرفت‌هایی حاصل شد.
دفاع نماینده آمریکا از سلطه طلبی تجاری
پایگاه خبری راد: نماینده تجاری آمریکا در اظهاراتی در سنای این کشور، اعلام کرد واشنگتن و پکن ممکن است در هفته‌های نهایی مذاکرات برای رسیدن به توافق و پایان دادن به اختلافات تجاری خود باشند.
نیاز به ایجاد عمق استراتژیک در حوزه فضای مجازی
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در هفتمین سالگرد تأسیس شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت ایجاد عمق استراتژیک در حوزه فضای مجازی تاکید کرد.
رشد اقتصادی چین باز هم کندتر می‌شود
پایگاه خبری راد: نخست وزیر چین اعلام کرد: رشد اقتصادی امسال این کشور نیز زیر ۷ درصد خواهد بود.
نرمش ترامپ برای دادن مهلت بیشتر به چینی‌ها
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ اعلام کرد احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری با چین توافقی منعقد کند و وی مایل است مهلت تعیین شده برای افزایش تعرفه‌ها را تمدید کند.
نرمش ترامپ برای دادن مهلت بیشتر به چینی‌ها
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ اعلام کرد احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری با چین توافقی منعقد کند و وی مایل است مهلت تعیین شده برای افزایش تعرفه‌ها را تمدید کند.
آمریکا هواوی را به نقض تحریم‌های اقتصادی علیه ایران متهم کرد
پایگاه خبری راد: وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا رسماً شرکت چینی هواوی و مدیر ارشد مالی آن را که در چندی پیش در کانادا بازداشت شده بود، به تخلف، دور زدن و نقض تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورهایی نظیر ایران متهم کرد.
وقتی اپل به رقبای آسیایی خود روی می‌آورد!
پایگاه خبری راد: به گفته مقامات اپل، این شرکت به منظور تولید و تامین تراشه‌های مودم مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت ۵G با شرکت‌های سامسونگ و مدیاتک وارد مذاکره شده است.
چگونه با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کسب‌وکار موفق بسازیم؟
پایگاه خبری راد: مشاوران ارشد کارآفرینی به علاقمندان راه اندازی کسب و کار توصیه کردند که در صورت داشتن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه به مشاغل مرتبط با گردشگری ورود کنند. به گفته آنها داشتن پول زیاد بدون مهارت منجر به ایجاد یک کسب و کار نخواهد شد.
تخفیف پهنای باند اینترنت دانشگاه‌ها
پایگاه خبری راد: بهره‌برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور در حالی موجب کاهش تعرفه ۵۰ درصدی خدمات دانشگاه‌ها شد که این بحث طی یک سال گذشته، به‌صورت جدی مطرح شده و پس از اتصال دانشگاه‌های مراکز استان‌ها به این شبکه، در فازهای بعدی اتصال دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.
چرا آمریکا و چین هرگز به توافق نخواهند رسید؟
پایگاه خبری راد: مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هفته جاری به پایان رسید و با وجود خوش‌بینی‌ها به حل اختلافات میان دو غول اقتصادی جهان، هنوز این دو کشور با رسیدن به توافق نهایی فاصله زیادی دارند.
 معاملات الگوریتمی بر بازار سرمایه چه تاثیری دارند؟
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به لزوم ارتقای سواد مالی بین عامه مردم و مسابقات معاملات الگوریتمی، گفت: این معاملات راه را برای تعمیق هر چه بیشتر بازار سرمایه فراهم می‌کند و باعث می‌شود بازار سرمایه عقلایی‌تر رفتار کند.