01:39 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مالکیت فکری

روند ثبت اختراع با ایجاد ۵۷ دفتر مالکیت فکری تسهیل شد
پایگاه خبری راد: کانون پتنت در اقدامی به فعال‌سازی ۵۷ دفتر مالکیت فکری در دانشگاه‌های سراسر کشور کمک کرد تا روند ثبت بین‌المللی اختراع پژوهشگران ایرانی سرعت گیرد.
هیچ کشوری نمی‌تواند به‌تنهایی تمام صنایع راتولید کند/دانش‌بنیان‌ها براساس اولویت‌ها تقویت شوند
پایگاه خبری راد: ‌نایب رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران با اشاره به اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: با توجه به تحریم‌ها مشکلات متعددی فراروی شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که عدم امکان واردکردن مواد اولیه موردنیاز برای تولید و نیز مشکلات به وجود آمده پیرامون صادرات و نیز تبادل ارز از جمله مهم‌ترین این مسائل هستند.
تمدید ثبت‌نام ۲ رویداد کارآفرینی کرمان و کرج
پایگاه خبری راد: ثبت‌نام رویداد کارنو دانشگاه شهید باهنر کرمان و مرکز تربیت مربی کشور (کرج) که در ماه‌های بهمن و اسفند برگزار می‌شود، تمدید شد.
"بتن سبک سازه‌ای پرمقاومت نورگذر" محققان کشور ثبت جهانی شد
پایگاه خبری راد: اختراع محققان دانشگاه تبریز با عنوان «بتن سبک سازه‌ای پرمقاومت نورگذر (ELASTICON)» از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت جهانی شد.
صنایع دستی زنان در بازار داخل و خارج قابل رقابت می‌شوند
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک با اشاره به ساز و کارهای برندشدن صنایع دستی روستاییان، گفت: با حمایت شرکت‌های مادر این محصولات قابل رقابت در بازار داخل و خارج کشور می‌شوند.
ظهورویکی پدیا عامل کاهش خرید محصول دایره‌المعارف بریتانیا با قیمت مشخص دلاری !
پایگاه خبری راد: بررسی‌های صورت‌گرفته توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی گویای آن است که با توجه به این‌که GDP مبتنی بر ارزش خریداری‌شده کالاها و خدمات است، اما محصولات رایگان به‌طور طبیعی موجب کاهش GDP می‌شوند؛ یکی از این نمونه ها ویکی پدیا است که باعث کاهش تولید ناخالص داخلی در کشور بریتانیا شد.
چرایی ثبت "خلیج‌فارس" با پیشوند "مروارید"/ثبت در یونسکو نهایی نشده است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ثبت جهانی "خلیج فارس" در سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: این ثبت از نوع ثبت جغرافیایی است و با ثبت این حوزه در یونسکو که بیشتر تاکید بر جنبه‌های فرهنگی دارد، متفاوت است.
خلیج‌فارس به ثبت جهانی رسید
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مالکیت فکری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت جهانی نام "خلیج فارس" خبر داد.
تفاهم چین و ژاپن برای سواپ ارزی
پایگاه خبری راد: چین و ژاپن قرارداد سواپ ارزی به ارزش ۳ تریلیون ین امضا کردند.
ارائه 15 نمونه اولیه فناوری نانو برای جذب سرمایه‌گذار در یک جشنواره علمی
پایگاه خبری راد: در بخش تجاری‌سازی یازدهمین جشنواره فناوری نانو، 15 طرح با قابلیت تجاری‌سازی ارائه شد.
ثبت جهانی خاویار ایران در wipo
پایگاه خبری راد: مدیرکل شیلات گلستان گفت: با تلاش‌های سازمان صمت و مدیریت امور ماهیان خاویاری استان، محصول مهم و صادراتی خاویار ایران توسط دفتر حمایت از مالکیت صنعت وزارت صمت، در سازمان جهانی مالکیت فکری(wipo) به ثبت جهانی رسید.
حمایت 90 درصدی کانون ثبت پتنت از اختراعات/پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان در تجاری‌سازی
پایگاه خبری راد: کانون ثبت پتنت ایران علاوه بر حمایت 90 درصدی از ثبت بین‌المللی اختراعات از شرکت‌های دانش‌بنیان تا زمان تجاری‌سازی اختراعات آنها پشتیبانی می‌کند.
ناسازگاری بودجه قطب علم و فناوری کشور با فعالیت‌های آن/کمبود فضا برای استقرار شرکت‌ها در پارک
پایگاه خبری راد: رئیس پارک علم و فناوری البرز جایگاه این پارک را در کشور به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پنجم عنوان کرد و با بیان اینکه این پارک وظایف استانی خود را به صورت تمام و کمال ایفاء کرده است، عدم تناسب بودجه این پارک با فعالیت‌هایش را یادآور شد و گفت: علی‌رغم تأکید وزیر علوم مبنی بر تخصیص فضاهای بلااستفاده دولتی به پارک، هنوز این موضوع محقق نشده و همچنان با مشکل کمبود فضا برای شرکت‌ها مواجه هستیم.
تدوین برنامه راه‌اندازی کلینیک کسب‌وکار در پژوهشگاه مواد
پایگاه خبری راد: برنامه راه‌اندازی کلینیک کسب و کار مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی تهیه شد.
پیشخوان مشاوره کسب‌وکار به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود
پایگاه خبری راد: مشاوره‌های لازم در حوزه کسب‌وکار و تحلیل ریسک در قالب پیشخوان‌های مشاوره تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.