02:10 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

لوازم آرایش

۱۰ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی اضافه می‌شود
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند در سال آینده ۱۰ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی اضافه شود.
۸۶۸ پرونده تخلف به مراجع قضائی ارسال شد
پایگاه خبری راد: در بررسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه دی ماه ۱۳۹۷، تعداد ۸۶۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.
واردات کالاهای گروه چهارم در مناطق آزاد هم ممنوع شد
پایگاه خبری راد: واردات کالاهای گروه چهارم حتی در مناطق آزاد تجاری و ویژه‌ اقتصادی هم ممنوع شد.
حداکثر پاداش پایان خدمت در سال ۹۸، معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا تعیین شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای تعیین پاداش پایان خدمت مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت که این مبلغ حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا در ازای هر سال خواهد بود.
۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف در سراسر کشور تشکیل شد
پایگاه خبری راد: طبق گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آذرماه امسال، ۸۵۱ مورد پرونده تخلف به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در سراسر کشور تشکیل شده که در میان آن‌ها، استان تهران و البرز بیش‌ترین آمار کشف کالای قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.
فضای ناامن مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: در حال حاضر افرادی که از واردات کالای قاچاق سود می‌برند، با این اسم رمز که مبارزه با قاچاق در سطح عرضه فضای اقتصادی را امنیتی می‌کند یا با مطرح کردن احتمال ایجاد مشکل در بازار شب عید، می‌خواهند فضای مبارزه با قاچاق را مسموم کنند.
بیشترین شکایت البرزی‌ها از سوپرمارکت‌هاست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از وصول 6 هزار و 268 شکایت از طریق سامانه 124 در 9 ماهه گذشته خبر داد.
عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی افزایش یافت
پایگاه خبری راد: مجموع درآمد دولت از محل افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی بر واردات لوازم آرایشی ۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این مبلغ برای خرید عضو مصنوعی (پروتز) حلزون جهت کاشت حلزون شنوایی تخصیص خواهد یافت.
 پرونده‌های قاچاق ۲۱ درصدی افزایش پیدا کرده است!
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش ۲۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق خبر داد و گفت: سامانه گمرک تا پایان سال به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود.
حذف فلزات سنگین به کمک جلبک‌ها می آیند!
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: ایران از نظر نوری بسیارغنی بوده و مکان مناسبی برای رشد جلبک است به همین دلیل با ایجاد یک بستر ساده کشت در دریای جنوب و دریاچه ارومیه می‌توانیم اقدام به تولید و صادرات جلبک به سایر کشورها کنیم.
 اعلام جزئیات تورم آبان ماه
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای مرکز آمار، درصد تغییر شاخص کل نسبت به آبان ماه سال قبل ٣٤.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٢.٤ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش را تجربه کرده است.
با «عصاره بنه» به جنگ آکنه بروید
پایگاه خبری راد: جوش صورت یا آکنه، یک بیماری پوستی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان آزار می‌دهد. پژوهشگران ایرانی برای رفع این مشکل پوستی، طی یک فعالیت پژوهشی، عصاره گیاه دارویی "بنه" را مورد آزمایش و تأیید قرار داده‌اند.
دخانیات گران‌ترین محصول مهر ماه
پایگاه خبری راد: مطابق آمارهای مرکز آمار ایران در مهرماه سال جاری تمامی بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل افزایش قیمت داشته‌اند که سهم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۱۶.۸ بوده است. همچنین دخانیات با ۴۶.۶ درصد بیشترین تورم را در بین اقلام مختلف مصرفی داشته است.
چگونه از چشم‌های خود مواظبت کنیم؟
پایگاه خبری راد: یک متخصص اپتومتریست گفت: 80 درصد نابینایی‌های جهان قابل پیشگیری است.
بررسی ارز تخصیصی برای واردات کالا در کمیسیون اصل۹۰ /متخلفین شناسایی می‌شوند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تاریخ ٢٣ فروردین تا ٢٩مرداد مجموعا ۳۱ میلیون و ۵۷۵ میلیون دلار ارز به کلیه کالاهای وارداتی اختصاص یافته گفت که کمیسیون نحوه تخصیص ارز، هزینه‌کرد آن و چگونگی ارائه کالاهای وارداتی به بازار را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد.