02:42 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت برق

ابهام‌های طرح توزیع برق رایگان به مشترکان کم مصرف
نماد برتر- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، هرچند طرح توزیع برق رایگان به مشترکان کم مصرف، پدیده‌ای مثبت و ارزشمند است اما در عین حال باید ابهام‌های موجود در مسیر اجرای آن برطرف شود.
الزام مشترکان پر مصرف به نصب پنل خورشیدی روی پشت‌بام
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر پنج میلیون مشترک پر مصرف در کشور وجود دارد که می توان آنها را تشویق و الزام کرد تا هر کدام یک کیلو وات روی پشت بام خود داشته باشند، بدین طریق ۵۰۰۰ مگاوات تولید تجدیدپذیر خواهیم داشت.
تعرفه مشکل‌ساز شد!
پایگاه خبری راد: ماجرای استخراج ارز مجازی در ایران از تب و تاب نمی افتد، تا حدود یک ماه پیش بحث مصرف برق ماینرها سر زبان‌ها بود، پس از آن، نوبت به قانونی یا غیرقانونی بودن آن‌ها رسید و اکنون موضوع تعرفه‌ای که دولت برای این موضوع در نظر گرفته روی میز قرار دارد.
جدیدترین اخبار از تغییر مدیریتی در ایران‌خودرو
پایگاه خبری راد: طبق اعلام سخنگوی دولت، مدیرعامل مپنا جایگزین مدیرعامل فعلی مدیران‌خودرو خواهد شد.
 شرایط فروش برق به وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق ضمن تشریح تغییر تعامل این صنعت با بخش خصوصی برای تاسیس نیروگاه، از شرایط و چگونگی فروش برق به وزارت نیرو خبر داد.
دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها
پایگاه خبری راد: معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که به زودی دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها نهایی می‌شود.
نحوه محاسبه جریمه پرمصرف‌ها و تشویق خوش مصرف‌های برق
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق از تشویق کم‌مصرف‌ها حکایت دارد و یکی از مکانیزم‌های این تخفیف این است که خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین­‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش می­‌دهند، در قبوض آینده‌ای که می‌خواهند پرداخت کنند، بستان‌کار شوند و معادل آن را پرداخت نکنند.
استخراج قانونی ارز دیجیتالی چگونه است؟
پایگاه خبری راد: درحالی که در مصوبه هیات دولت، استخراج رمزارز به عنوان یک صنعت شناخته شده است، قوانین مربوط به استخراج رمزارز تعیین و ابلاغ شد.
بیت‌کوین‌ها برق می‌بلعند؛ به نام مردم تمام می‌شود!
پایگاه خبری راد: درحالی که همزمان با افزایش دما زنگ خطر مصرف برق به ویژه در تهران به صدا درآمده است، صنعت برق امسال با مشکل جدیدی به نام بیت‌کوین‌ها که به نظر می‌رسد عامل اصلی افزایش نامتعارف مصرف برق هستند دست و پنجه نرم می‌کند.
عراق مشتری پروپاقرص گاز ایران
پایگاه خبری راد: سال ۱۳۹۶ بود که عراق به جمع مشتریان گازی ایران پیوست و تاکنون نیز علی‌رغم فشارهای آمریکا جزو مشتریان وفادار ایران باقی‌ مانده است. اخیراً نیز این کشور مجدداً اعلام کرده که هیچ گزینه‌ای به‌غیر از ایران ندارد و در این میدان باقی خواهد ماند.
آمریکا چشمانش را روی رابطه برقی و گازی ایران و عراق بست
پایگاه خبری راد: عراق در شرایطی که آمریکا شدت تحریم‌های خود علیه ایران را بیش‌تر کرده، هم‌چنان مشتری پر و پا قرص برق و گاز ایران باقی مانده است و به نظر می‌رسد بدون این‌که نیاز به تمدید مدت زمان معافیت‌ها از سوی آمریکا باشد، واردات برق و گاز از ایران را ادامه خواهد داد.
قیمت تمام شده آب در تهران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب ۱۲۰۰ تومان و این در شرایطی است که تنها از مشترکان ۵۵۰ تومان بابت هر مترمکعب آب دریافت می‌شود.
علت افزایش قیمت برق چه بود؟
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی انتقال توانیر گفت: افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف با هدف افزایش درآمد صنعت برق صورت نگرفته و تنها هدف این بوده که بتوانیم یک عامل بازدارنده برای مشترکان پرمصرف اعمال کنیم.
چرا گاز ایران برای عراق حیاتی است؟
پایگاه خبری راد: قرارداد صادرات گاز ایران به عراق که از سال ۱۳۹۰ روی کاغذ مانده بود، سرانجام در ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۶ به امضا رسید و عراق نیز به جرگه مشتریان گازی ایران پیوست. مشتری پروپا قرصی که به نظر نمی‌رسد با وجود اعمال فشار از سوی آمریکا که نفت ایران را تحریم کرده، دست از گاز ایران بکشد و برنامه‌ای برای قطع واردات داشته باشد.
چالش اصلی صنعت برق ایران چیست؟
پایگاه خبری راد: معاون سابق وزیر نیرو گفت: آنچه که به‌عنوان چالش اصلی در صنعت برق ایران همواره مطرح شده، این است که برق از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان یک کالا شناخته شود و این محصول گران‌بها یک خدمت نباشد.