07:42 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قنات

اگر می‌خواهید استانی را نابود کنید به آن آب بدهید
پایگاه خبری راد: پدر علم کویر شناسی ایران با ابراز مخالفت همه جانبه از انتقال آب چه از سدها به استان های همجوار در گذشته و چه انتقال آب دریا به کیلومترها دورتر در حال حاضر، تصریح کرد: بارها به مدیران در مورد پیشنهادهای آنان هشدار داده شد که اگر می خواهید استانی را نابود کنید به آن آب بدهید.
استفاده از سیستم نوین آبیاری در ۲ میلیون و ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور
پایگاه خبری راد: وزیر جهادکشاورزی گفت: طی پنج سال گذشته موفق شدیم که در ۸۰۰ هزار هکتار در سطح کشور از سیستم نوین آبیاری استفاده کنیم و در مجموع در دو میلیون و۵۰ هزار هکتار سطح سیستم آبیاری اجرا شده است.
عمق دسترسی به آب سمنان از ۳۰۰ متر فراتر رفته است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان، عمق متوسط چاه‌های آب شرب این استان در دهه ۸۰ را ۱۵۰ متر اعلام کرد و گفت: این عمق در دهه ۹۰ به ۲۵۰ متر رسیده و در چاه‌هایی که اخیراً در سمنان، شاهرود و یا مناطق شرق تهران و غرب گرمسار حفاری کردیم عمق دسترسی به آب از ۳۰۰ متر هم فراتر رفته است.
امسال پروژه‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار اجرا شده است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهادکشاورزی، از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار از اراضی ملی و طبیعی در طی سال جاری خبر داد و گفت: تلاش برای اجرای سالانه یک میلیون هکتار دیگر ادامه خواهد داشت.
 ۱۰۳ هزار تن گوشت گاوی به کشور وارد شد
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از واردات ۱۰۳ هزار تن گوشت گاوی به کشور خبر داد و با بیان اینکه هیچ محدودیت و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، گفت که در سال ۹۷ چندین برابر سال قبل از کشورهای همسایه گوشت وارد کشور شده است.
خودکفایی در شکر به زودی!
پایگاه خبری راد: در آستانه خودکفایی شکر قرار داریم و در تولید گندم نیز با توجه به استفاده از آبیاری سبز، تولید این محصول افزایش خواهد یافت.
همه چیز درباره بزرگ‌ترین طرح محیط زیستی ایران
پایگاه خبری راد: عملیات اجرای طرح فاضلاب تهران، از سال ۱۳۷۴ در گستره‌ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲‌گانه تهران و برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت افق طرح ۱۴۱۰ آغاز به کار کرد. این طرح براساس اولویت‌های اجرایی به پنج فاز عملیاتی تقسیم شده و طبق برنامه حدود ۹۰۰۰ کیلومتر احداث شبکه جمع‌آوری، ۷۶کیلومتر تونل فاضلاب‌رو، نصب بیش از ۹۰۰ هزار انشعاب فاضلاب و احداث ۲۲ واحد تصفیه‌خانه در پروژه اجرا خواهد شد.
مخالفت وزارت صمت برای واردات اتوبوس دسته دوم!
پایگاه خبری راد: وزارت صمت با پافشاری بر مواضع پیشین خود، مخالف واردات اتوبوس های دست دوم به کشور است.
بی‌آب شدن ۸۰ هزار روستایی با هر بار تخریب خط انتقال یزد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد اعلام کرد: تعداد ۷۰ روستا با جمعیتی نزدیک به ۸۰ هزار نفر از آب انتقالی استفاده می‌کنند که در زمان‌های تخریب خط لوله انتقالی و بحران آب از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می‌شوند.
۲۸ درصد مساحت کشور درگیر سیلاب‌های طولانی و شدید
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه ۲۸ درصد مساحت کشور دچار سیلاب‌های طولانی و شدید است، گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در بارش‌های اخیر توسط فعالیت‌های آبخیز و آبخوان‌داری جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.
گل نرگس خوشبوی اعجاب انگیز
پایگاه خبری راد: استنشاق گل نرگس شادی‌آور بوده، تقویت کننده اعصاب و ضد سردرد است. بوییدن گل نرگس باعث پیشگیری از زکام در زمستان شده و آسم وگرفتگی بینی را برطرف می‌سازد.
اختصاص ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بازآفرینی شهری
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۵ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بدون سپرده‌گذاری با سود ۹ درصد برای ساخت و ساز در محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری در کشور اختصاص یافته است.
مرگ بی‌صدای قنات‌های دشت یزد - اردکان!
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در حال حاضر شرایط بحرانی دشت بزرگ یزد - اردکان از مهریز تا انتهای چاه افضل ادامه دار است، گفت: افت سالانه 48 سانتی‌متر آب در دشت یزد - اردکان نشان از برداشت‌ بیش از ظرفیت آب‌های زیرزمینی در منطقه دارد و در صورت مدیریت نشدن جدی خطری جبران ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.
شبکه فاضلاب، تهران را می‌بلعد!
پایگاه خبری راد: پدیده فرونشست‌ها با وجود بی‌اعتنایی مسئولان همچنان تهران را تهدید می‌کنند تا جایی که فرودگاه بین‌المللی امام را نشانه رفته‌اند.
حداقل خسارت برای یزدی ها مهاجرت به استان های دیگر است!
پایگاه خبری راد: دشت بهادران از سال 53 ممنوعه اعلام شده و این در حالی است که سطح زیرکشت آن در حال حاضر و به صورت قانونی چهار برابر افزایش یافته است.