05:11 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطار شهری

کنفرانسی که با مشارکت رباتها کلید خورد
پایگاه خبری راد: ششمین کنفرانس بین‌­المللی رباتیک و مکاترونیک با حضور ربات در کنار مجری آغاز به کار کرد.
 شدت مصرف انرژی در کشور وحشتناک است
پایگاه خبری راد: وزیر نفت با اشاره به میزان و نحوه مصرف انرژی در کشور، اظهار کرد: شدت مصرف انرژی در کشور وحشتناک است.
 تصمیم دولت افزایش قیمت بنزین نیست
پایگاه خبری راد: وزیر نفت با تأکید بر اینکه اساس دولت بر این نیست که قیمت بنزین را افزایش دهد، افزود: دولت می‌خواهد برای افرادی که می‌خواهند بیشتر از سهمیه خود بنزین مصرف کنند، فکری کند.
دولت روزانه ٣٥ میلیون دلار یارانه بنزین می‌دهد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به مصرف بالای بنزین در کشور، اظهار کرد: روزانه ٣٥ میلیون دلار یارانه بنزین داده می‌شود.
نخستین قطار برقی و خودران جهان با موفقیت آزمایش شد
پایگاه خبری راد: نخستین قطار برقی و خودران از برند زیمنس با موفقیت آزمایش شد و توانست یک مسافت ۶ کیلومتری را بر روی ریل بپیماید.
تولید انواع منابع تغذیه‌ای DC توسط یک شرکت دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: یک شرکت فناور و دانش‌بنیان ایرانی با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) اقدام به تولید انواع منابع تغذیه‌ای DC کرد.
تکمیل خطوط ریلی میان شهرستان‌های استان تهران
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تکمیل خطوط ریلی میان شهرستان‌های استان با شهر تهران گفت: با تکمیل این خطوط شبکه ریلی رینگی در سطح استان تهران ایجاد خواهد شد که می‌تواند نقش موثری در کاهش معضلات ترافیکی استان تهران به ویژه شهر تهران داشته باشد.
برنامه احداث ۵۰ هزار مسکن در شهرهای جدید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در مجموعه شهرهای جدید را مدنظر داریم که در اولین گام ۱۰ هزار واحد را در هفته دولت کلنگ می زنیم.
رفع موانع استانی پروژه آزاد راه تهران – شمال
پایگاه خبری راد: استاندار البرز با اشاره به اینکه اجرای پروژه ادامه آزاد راه تهران – شمال برای کاهش بار ترافیک ورودی البرز و جاده کرج چالوس بسیار حائز اهمیت است، گفت: موانع استانی این پروژه ملی را با اهتمام ویژه ای پیگیری و رفع کردیم.
بزرگراه شمالی مهمتر است یا قطار شهری کرج؟
پایگاه خبری راد: عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرج 14 سال است که شروع شده ولی هنوز به پایان نرسیده است گفت: قطار شهری نسبت به بزرگراه شمالی ضرورت بیشتری دارد.
توجیه اقتصادی سامانه "سردسیری"/ ابلاغ ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین تا 2 ماه آینده
پایگاه خبری راد: نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه سردسیری کاملا توجیه اقتصادی دارد و باید در کرمانشاه اجرا شود.
برقی کردن"BRT"، کم هزینه‌تر از "تراموا" است
پایگاه خبری راد: رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: برقی کردن سیستمBRT گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است.
رنج ساکنان شمیرانات از ترافیک
پایگاه خبری راد: فرماندار شمیرانات با تاکید بر ترافیک در سطح شهرستان شمیرانات به ویژه منطقه تجریش گفت: باید از قطار شهری در سطح این شهرستان با هدف کاهش ترافیک بهره گرفت.
در تعیین قیمت بنزین، راه را اشتباه رفته‌ایم
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در همه کشورهای توسعه یافته قیمت خودرو پایین است اما قیمت استفاده از خودرو شخصی و سوخت بالا است، اما در ایران راه را اشتباه رفته‌ایم و این مساله 180 درجه برعکس چیزی است که باید باشد.
گزارشی از مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت نفت و شهرداری
پایگاه خبری راد: مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل و نقل ریلی شهری مترو بین وزارت نفت و شهرداری تهران صبح امروز در وزارت نفت با حضور وزیر نفت، شهردار تهران و رئیس شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با هدف بهبود و ارتقای سفرهای درون‌شهری با مترو، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی برگزار شد.