05:53 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قسطی

توزیع لوازم کاهنده مصرف در بین مشترکان تهرانی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران از توزیع لوازم کاهنده مصرف در بین مشترکان تهرانی خبر داد و افزود: نهایتا تا سه ماه دیگر این طرح اجرایی خواهد شد.
نخستین برف پاییزی در قزوین به زمین نشست
پایگاه خبری راد: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد که نخستین برف پاییزی گردنه قسطین‌لار در الموت‌غربی را سفیدپوش کرد.
لیزینگ کلاهبردار نیست/ وزارت صنعت پاسخگوی پیش‌فروش خودرو باشد
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن ملی لیزینگ در مورد تخلف شرکت‌های لیزینگ و تعقیب آنها، گفت: این‌ها در حوزه نظارت و مسئولیت سازمان حمایت و وزارت صمت قرار دارند.
وضعیت پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت/ درخواست بودجه‌ای این سازمان از دولت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از به روز شدن پرداخت‌های این سازمان به مراکز ارائه کننده خدمت در سال ۹۷ خبر داد.
توصیه‌های طلایی برای خرید طلا و سکه
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن ممنوع اعلام کردن هرگونه معاملات طلا، جواهر و سکه در فضای مجازی، توصیه کرد که مردم طلای آب شده، طلای دست دوم و قسطی نخرند. همچنین سکه را فقط از واحدهایی که "جواز سکه‌فروشی و هلوگرام اتحادیه" دارند، بخرند.
داغ سکه بر «مهریه» زنان
پایگاه خبری راد: درحالی که رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه هفته گذشته از «مطالبه مهریه» به عنوان پنجمین خواسته قضایی در کشور خبر داده، برخی از نمایندگان مجلس نیز به موضوع افزایش قیمت سکه و تاثیر آن بر پرداخت مهریه پرداختند. حالا مثَل قدیمی «چه کسی آن را داده و چه کسی آن را گرفته است؟» درباره مهریه، تبدیل به موضوع جدال حفظ حقوق زنان، در مقابل افزایش تعداد مردان زندانی ناتوان از پرداخت مهریه شده است.
احتمالاتی درباره مابه‌التفاوت ارزی واردات
پایگاه خبری راد: درپی پیشنهاد وزیر صنعت،معدن و تجارت برای دریافت قسطی مابه‌التفاوت کالاهای وارد شده با ارز 4200 تومانی تا قیمت ارز در بازار ثانویه، یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: گویا درگمرک کمیته کارشناسی تشکیل شده که تجار بتوانند کالاهای خود را با همان شرایط قبلی ترخیص کنند.
اشتباه اول وخیم‌تر از اشتباه دوم!
پایگاه خبری راد: در پی پیشنهاد پرداخت قسطی مابه‌التفاوت ارز کالاهای وارداتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این روش برای کاهش فشار به تجار درنظرگرفته شده است اما کارساز نبوده و اصولا دولت اشتباه اول را با اشتباه دوم خود وخیم‌تر می‌کند، چرا که در اشتباه اول، ارز ۴۲۰۰ تومانی به همه کالاها تخصیص داد و اکنون هم نادرست اقدام می‌کند.
آخرین خبرها از شرایط پرداخت مابه‌التفاوت ارزی/ استثنا برای کالاهای فسادپذیر
پایگاه خبری راد: چگونگی دریافت مابه‌التفاوت ارزی و اینکه چه کالاهایی مشمول و چه کالاهایی از آن معاف می‌شوند، طی یکی - دو روز آینده تصویب و ابلاغ می‌شود اما به غیر از تسهیلات در نظر گرفته شده برای پرداخت قسطی و معافیت‌ ان در برخی کالاها، ‌ پیش‌بینی شده گمرک، کالاهای فسادپذیر را با اخذ تعهد از واردکنندگان ترخیص کند.
دریافت قسطی مابه‌التفاوت ارزی از واردکنندگان/ تسهیلاتی برای واردات با ارز ثانویه
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افت شدید ثبت سفارش واردات خبر داد و اعلام کرد: برای دریافت مابه‌التفاوت ارزی از کالاهای وارد شده‌ای که در گمرک مانده‌اند، تسهیلاتی مانند پرداخت اقساطی در نظر گرفته می‌شود و پیشنهاداتی برای تسهیل در واردات کالاهای لیست دوم که مشمول ارز بازار ثانویه هستند، ارائه کرده‌ایم.
نظارت بیمه مرکزی بیمه‌های عمر را مطمئن می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرکل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی با اشاره به انواع مختلف بیمه‌های زندگی، سازوکار نظارتی بر این بیمه ها برای اطمینان بخشی به بیمه گزارها را تشریح کرد.
عزم والای ملی درخرید کالای ایرانی شکل بگیرد/صادرات 10.5 میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی این پارک را از نخستین پارک‌های تأسیس شده در ایران دانست و با اعلام اینکه این پارک فعالیت خود را از سال 81 آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: پارک‌ها از پتانسیل بالایی برای تولید کالای فناورانه ایرانی برخوردارند و در این مورد لازم است که عزم والای ملی شکل گرفته و همگان از خرید کالای ایرانی حمایت کنند.
هشدار درباره کلاهبرداری با سوء‌استفاده از التهابات اقتصادی بازار
پایگاه خبری راد: مجرمان سایبری در روش‌های کلاهبردارانه با سوءاستفاده از برند، نام و لوگو شرکت‌های معروف و شناخته شده و همچنین با ارائه قیمت‌های پایین‌تر از حد معمول و زیرقیمت بازار در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و به ویژه شبکه اجتماعی تلگرام، به فریب قربانیان اقدام می‌کنند.
توزیع قسطی لوازم کاهنده مصرف آب در تهران
پایگاه خبری راد: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران از توزیع لوازم کاهنده مصرف در سطح استان تهران به صورت قسطی خبر داد و گفت: به تازگی مجوز اجرای این طرح صادر شده و پیش بینی می شود که استقبال خوبی از این طرح شود.
ماموریت غیرممکن: نجات از کم‌آبی
پایگاه خبری راد: چندین سال است که بحران آب گریبان گیر کشور شده و هرساله وضعیت از سال قبل بدتر می شود؛ تا جایی که امسال بدترین سال طی ۵۰ سال اخیر گزارش شده و با کاهش آب های سطحی و زیرزمینی آینده خوبی برای حوزه آب پیش بینی نمی شود.