07:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قراردادهای موقت

 خطر افزایش تعدیل نیرو تا پایان سال97!
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان نسبت به خطر افزایش تعدیل نیرو در برخی واحدهای تولیدی و کارگری این استان هشدار داد.
۷۲۷ هزار نفر با یک شغل راضی نمی‌شوند!
پایگاه خبری راد: اگر در گذشته درآمد یک نفر در خانواده می‌توانست آنها را تامین کند، امروز دیگر نمی‌شود به نان بازوی یک نفر تکیه کرد، چون هزینه‌ها گوی سبقت را از درآمدها ربوده و خانواده‌ها تحمل بیکاری دیگر اعضا را ندارند تا جایی که افراد ناچارند برای درآوردن نان تلاش بیشتری کنند و برای چرخیدن چرخ زندگی به داشتن دو شغل یا بیشتر روی بیاورند.
برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید
پایگاه خبری راد: کارگران در تهران از اواخر هفته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پس از ثبت قرارداد کار خود، کد رهگیری دریافت کنند.
آیین‌نامه تعیین سقف قرارداد موقت به دولت رفت
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: آیین‌نامه تعیین سقف سه‌ساله در قراردادهای موقت به دولت ارسال شده ولی به دلیل شرایط اقتصادی کشور در اولویت رسیدگی قرار ندارد.
سقف زمانی ۳ سال برای قراردادهای موقت نهایی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: کمیته روابط کار شورای عالی کار در آخرین نشست خود، ضمن تصویب کلیات آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار، مشاغل پشتیبانی، پروژه‌های عمرانی، کارهای ساختمانی و کارگاه‌هایی که با ماهیت غیرمستمر تشکیل می‌شوند را جزو کارهای موقت تعریف کرد.
بررسی ماهیت کارهای موقت در دومین جلسه کمیته روابط کار
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به تشکیل دومین جلسه کمیته روابط کار شورای عالی کار گفت: نمایندگان کارگری به دنبال تهیه لیست مشاغل و کارگاه‌هایی هستند که ماهیت و فعالیت آن‌ها موقتی است و درصدد دائمی کردن قراردادهای موقت کارگران کارگاه‌ها نیستند.
دلیل مخالفت با تعیین سقف ۳ سال در قراردادهای موقت
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید نگرانی کارفرمایان درباره‌ی تعیین سقف سه ساله برای قراردادهای موقت بی‌مورد است، چون بحث بر سر کارهای غیرمستمر است. وی معتقد است: وقتی زمان کاری از سه سال فراتر می‌رود منطقی آن است که تا زمان استمرار با کارگر قرارداد دائمی بسته شود و وقتی کار پایان می‌یابد دیگر ارتباطی میان کارگر و کارفرما برقرار نیست.
بررسی قانون کار بدون نظر کارگران پذیرفتنی نیست
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت که هر نوع بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اصلاحیه قانون کار در مجلس بدون اعمال نظر کارگران و ذینفعان آن بی‌معنا و غیرقابل پذیرش است.
امنیت شغلی مهم‌تر از معیشت کارگر است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید اگر امنیت شغلی کارگران به طور کامل برقرار نشود، معیشت کارگران تامین نشده و خواسته‌های صنفی کارگران محقق نخواهد شد.
برخی کارگران شرکت‌های پیمانکاری ماهانه 500 هزار تومان دریافتی دارند
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه از شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو به شدت انتقاد کرد و گفت: این شرکت ها گاهی کارگران را با دستمزد ماهانه ۵۰۰ هزار تومان وادار به ۱۰ ساعت کار در روز می‌کنند.
بانک‌ها از تولید ملی و کارآفرینان حمایت کنند
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است در شرایطی که بانک‌ها باید از تولید داخلی حمایت کنند و تسهیلات ارزان در اختیار کارآفرینان قرار بدهند، به سمت سرمایه‌گذاری در مستغلات رفته و گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند.
بازرگانی خارجی دولتی نشود، ارز کنترل شدنی نیست!
پایگاه خبری راد: به اعتقاد دبیرکل خانه کارگر تا وقتی بازرگانی خارجی ما دولتی نشود و از پایه نظارت نشود، نمی‌توانیم قیمت ارز در بازار را کنترل کنیم و پیامد این امر در آینده نزدیک متوجه کارگران و حداقل بگیران خواهد بود و قدرت خریدشان را به شدت تنزل خواهد داد.
ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که مهمترین اولویت سال ۱۳۹۷ باید حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان باشد.
صدای کارگران شنیده نشد...
پایگاه خبری راد: سال ۱۳۹۶ در حالی به پایان رسید که به‌گفته بسیاری از مقامات کارگری و فعالان حوزه کار، سال سخت و دشواری به لحاظ معیشتی و اقتصادی برای کارگران بود و رویدادهای تلخی به وقوع پیوست که کام کارگران را تلخ کرد.
مزد منصفانه و امنیت شغلی خواسته اصلی کارگران
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران مزد منصفانه و حفظ امنیت شغلی را دو خواسته مهم جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: باید برای کارگران مزد منصفانه تعیین کنیم تا هم قدرت خرید به آن‌ها برگردد و هم خانوارهای کارگری با کرامت زندگی کنند.