00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قاچاق کالا

تامین مالی برای احداث واحدهای فرآوری در استان‌ها توسط ایمیدرو
نماد برتر- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: اجرای برنامه‌های این سازمان در توسعه صنعت گوهرسنگ استان های خراسان رضوی، قم، کرمان، اصفهان در قالب تفاهم نامه با استانداری ها سرعت می‌گیرد.
لاستیک، برنج، روغن و لوازم آرایشی؛ بیشترین کالای مکشوفه در حوزه قاچاق
نماد برتر-در هفت ماهه امسال بازرسی از صنوف تولیدی و توزیعی استان تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و بیشترین کالاهای مکشوفه در حوزه قاچاق نیز انواع لاستیک خودرو، برنج، روغن، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
قیمت کالاهای اساسی کاهش می‌یابد
نماد برتر- مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
گوشی‌های لوکس ۵ درصد نیاز بازار است/امکان جلوگیری از واردات موبایل ۳۰۰ یورویی با همتا
نماد برتر- به گفته کارشناسان کل صنعت لوازم خانگی کشور، سالانه یک میلیارد یورو ارز می‌خواهد و ۲۵ درصد این ارز برای گوشی‌های لوکس که از نظر تعدادی فقط ۵ درصد نیاز بازار است، اختصاص یافته، در چنین شرایطی این بستر در سامانه همتا وجود دارد که از فعال‌سازی گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو که از طریق مسافری یا تجاری وارد می‌شوند، جلوگیری شود.
چگونگی انجام رجیستری گوشی‌های مسافری در مبادی ورودی
نماد برتر- در حال حاضر فرآیند ثبت رجیستری گوشی تلفن‌های همراه مسافری در سالن مسافری گمرک الزامی است و اگر مسافری به همراه تلفن همراه خود از سالن مسافری خارج شود،‌ گمرکهای اجرایی مسوولیتی از حیث عدم رجیستری گوشی مورد نظر ندارند.
تولیدکنندگان و واردکنندگان تنباکوی معسل در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند
نماد برتر- تولید روزانه نفت لیبی به ۸۰۰ هزار بشکه رسیده و این کشور رساندن تولید به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال ۲۰۲۱ را هدف گرفته است.
بیش از یک میلیون دلار صادرات غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد
نماد برتر- مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۷ ماهه اول سال جاری تعداد ۴۶ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۷۴ دلار صادر شده است.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی وضعیت بازار سهام در دستور کار پارلمان
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت بازار سهام و گزارش کمیسیون صنایع در مورد بررسی بازار فولاد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
توافق وزارت صنعت با بسیج برای کشف کالاهای احتکار شده
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون گفت که براساس اظهارات رزم حسینی مقرر شده از نیروهای بسیجی در حوزه نظارت استفاده شود تا کالاهای احتکار شده کشف و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
کدام کشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می کنند؟
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت که در صنعت لوازم خانگی سالانه به طور متوسط ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار صادرات انجام می‌شود.
چگونه همچنان لوازم خانگی خارجی در بازار فروخته می‌شود؟
نماد برتر- به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بخشی از این کالاهای خارجی از منازل مردم وارد بازار می‌شود، به طوری که ممکن است در سالهای اخیر و با افزایش نرخ ارز عده‌ای جهیزیه خریده و در خانه نگه داشته باشند، اما با افزایش قیمت فاحش این کالاها، آنها را به روز در بازار می‌فروشند و با پول آن کل جهیزیه را تهیه می‌کنند.
دستور جهانگیری به ۴ عضو کابینه برای تقویت صنعت چای
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور ضمن موافقت با پیشنهادات ارائه شده از سوی وزیر کشور در خصوص حل مشکلات صنعت چای کشور، از ۴ عضو کابینه خواست تا اجرای این پیشنهادات را پیگیری و در دستور کار قرار دهند.
امضای توافق همکاری با هدف کشف و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی خودرو
نماد برتر- به دنبال نشست روز دوشنبه انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باتوجه به اعلام آمار و گزارش‌هایی پیرامون افزایش کشفیات قاچاق لوازم یدکی خودرو طی پنج ماه نخست امسال، این دو سازمان توافق کردند تا با هدف کشف و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی خودرو در زمینه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی با یکدیگر همکاری کنند.
رجیسترتلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری
نماد برتر- سخنگوی گمرک گفت: از ۱۲ مهر ماه رجیستر تلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری خواهد بود و مسافران باید مدارک خرید را به همراه داشته باشند.