07:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قاچاق دام زنده

عامل اصلی بی‌ثباتی بازار گوشت چیست؟
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتحادیه مواد پروتئینی و گوشتی ارومیه با بیان اینکه هیچ کمبودی در دام سبک و سنگین در ارومیه وجود ندارد، گفت: به دلیل قاچاق، قیمت گوشت افزایش ۵۰ درصدی یافته است.
گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبودی در زمینه گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و واردات آن به صورت منجمد و تازه نیز دو برابر پارسال در جریان است، قیمت گوشت قرمز همچنان رو به افزایش است.
قاچاق دام زنده از مرزهای آذربایجان شرقی انجام نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون قاچاق دام زنده از مرزهای آذربایجان شرقی به کشورهای خارجی انجام نشده است، گفت: با توجه به وجود گمرک و قرنطینه‌ دامپزشکی و با تلاش مرزداران، امکان قاچاق دام زنده از مرزهای استان ما وجود ندارد و طبق بررسی‌ها، طی چند سال اخیر قاچاق دام زنده در مرزهای استان نیز مشاهده نشده است.
قاچاق دام ربطی به دامپزشکی ندارد/ تکذیب شایعه تلگرامی درباره گوشت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های مرتبط با حوزه قاچاق دام در کشور هستند بنابراین این مسئله ارتباط چندانی به این سازمان ندارد چرا که در آئین‌نامه‌های گذشته در زمینه جابجایی دام آمده است که بدون مجوز دامپزشکی جابجایی هرگونه دام زنده و فرآورده خام دامی ممنوع است.
واکنش ناجا به تاثیر قاچاق بر گرانی گوشت
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .
ارزانی گوشت با واردات هفتگی گوسفند زنده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته تا هفته‌ای ۵۰ هزار راس گوسفند زنده وارد شود و به زودی با عرضه گوشت آن‌ها به قیمت ۴۰ هزار تومان، شاهد ارزانی گوشت قرمز در بازار خواهیم بود و با افزایش عرضه درصددیم تا مردم کمتر در صف‌های عرضه گوشت تنظیم بازاری بمانند.
گوشت‌های منجمد چگونه سر از برخی رستوران‌ها در می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به اینکه چطور ممکن است گوشت‌هایی که باید به دست مردم برسد سر از رستوران‌ها درآورد، افزود: توزیع گوشت‌های تنظیم بازار در یک زمان مشخص و در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس ممکن است برخی رستوران‌ها عوامل خود را به محل‌های توزیع بفرستند.
«حجتی» به فراکسیون ولایی می‌رود
پایگاه خبری راد: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه فردا یکشنبه این فراکسیون خبر داد.
 قیمت گوشت قرمز در صورت واردات کاهش پیدا می کند!
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی را بیش از ۶۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای رفع مشکل بازار گوشت و با توجه به نیاز دیگر صنوف همگن، پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت دام زنده به کشور وارد شود.
درخواست واردات جگر
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: با وجود عرضه مناسب دام زنده اما به دلیل قاچاق بیش از حد آن، بازار دل و جگر با مشکلاتی مواجه شده و درخواست واردات جگر به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.
سود قاچاق، گوشت بازار را آب کرد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار به دلیل افزایش حجم قاچاق دام زنده خبر داد.
کاهش خروج غیرقانونی کالاهای اساسی
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش خروج غیرقانونی کالاهای اساسی که در ماه‌های گذشته ناشی از نوسانات ارزی شتاب بالایی گرفته بود، خبر داد.
بازگشایی بازارچه سیف در مرز کردستان به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: استاندار کردستان گفت: بازگشایی بازارچه سیف از وعده‌هایم به مردم سقز بوده و بر سر پیمان خود هستم.
افزایش قیمت مرغ با نوسان ارز
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتحادیه مواد پروتینی و گوشتی ارومیه گفت:قیمت مرغ در بازار ارومیه 15 درصد افزایش یافت.
صادرات دام ممنوع شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کشاورزی از اعمال ممنوعیت صادرات دام برای تنظیم بازار گوشت و جلوگیری از افزایش نوسانات در بازار محصولات پروتئینی خبر داد.