11:52 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قاچاق بنزین

"وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است! "
پایگاه خبری راد: موضوع قاچاق بنزین این روزها با افزایش نرخ دلار که باعث اختلاف فاحش نرخ سوخت در ایران با کشورهای همسایه شده است در سر خط مهم‌ترین خبرها قرار گرفته است. موضوعی که واکنش وزیر نفت را نیز برانگیخت و با کنایه وضع آن را خوب اعلام کرد.
در کنگره‌ی نفت و نیرو چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو صبح امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان وزارت نفت برگزار شد. در این کنگره مباحث مهمی پیرامون وضعیت صنعت نفت، کارت سوخت و بازارجهانی نفت در آستانه آغاز تحریم‌های نفتی ایران علیه آمریکا مطرح شد.
روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کف رقم قاچاق بنزین از کشور روزانه ۱۰ میلیون لیتر است.
اظهارات متناقض بهارستانی‌ها درباره بنزین
پایگاه خبری راد: افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و افزایش مصرف بنزین همانند دومینوی به هم پیوسته‌ای شده که درنهایت به گشایش دوباره پرونده بنزین و بررسی گزینه‌های مختلفی مانند سهمیه‌بندی و احیای کارت سوخت منجر شد. اما به نظر می‌رسد نگارنده‌های این سرنوشت با یکدیگر اتفاق نظر ندارند؛ به‌طوری‌که یک روز یکی از سهمیه‌بندی قطعی بنزین خبر می‌دهد و روز بعد دیگری اعلام می‌کند تصمیمی برای سهمیه‌بندی گرفته نشده است.
وقتی بودجه ایران در کشورهای دیگر مصرف می‌شود!
پایگاه خبری راد: "سرسام آور" بهترین لقبی است که می‌توان به آمارهای حوزه بنزین نسبت داد؛ فرآورده نفتی که میزان مصرف آن نه تنها در کشور مرز خطر را رد کرده، بلکه پای آن از مرز کشور هم گذشته و به صورت قاچاق وارد کشورهای همسایه شده است. با یک حساب سرانگشتی و طبق گفته‌های مسئولان می‌توان فهمید که دولت هرماه حدود سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان برای بنزین یارانه می‌دهد.
چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟
پایگاه خبری راد: حاشیه‌های نرخ بنزین حتی زمانی که خبر می‌رسد پرونده افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی شدن بنزین بسته شده تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه‌بندی از ساختمان دولت به گوش می‌رسد و روز دیگر مجلس نشینان بر احتمال سهمیه‌بندی و حتی افزایش نرخ بنزین مهر تایید می‌زنند.
 تصمیمی درباره سهمیه بندی بنزین گرفته نشده است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا به امروز تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین، دو نرخی شدن و سهمیه بندی گرفته نشده است. اما اگر چنانچه مصرف بنزین همچنان بالا رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد.
بنزین‌هایی که به پای ارزانی می‌سوزند!
پایگاه خبری راد: ارزان بودن قیمت بنزین در ایران در کنار افزایش نرخ ارز باعث افزایش میزان قاچاق این فرآورده نفتی به کشورهای همسایه مخصوصا در ماه‌های اخیر شده است. موضوعی که دولت را بر آن داشته تا اقداماتی را برای جلوگیری از آن انجام دهد؛ اقداماتی که از نظر کارشناسان نخستین قدم آن، احیای کارت سوخت است.
چاره‌ای جز کنترل صادرات کالاهای یارانه‌ای نداریم
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به کمبود برخی از کالاهای اساسی در بازار، راهکار کوتاه مدت این مساله را در کنترل صادرات این اقلام ارزیابی کرد.
دولت فورا صادرات کالا را کنترل کند
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به افزایش قیمت اقلامی مانند گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی این مساله را به‌خاطر گران‌ شدن ارزهای خارجی و صادرات این محصولات دانست و چاره کار را در دخالت به موقع دولت برای تنظیم بازار از طریق کنترل صادرات ارزیابی کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد