10:44 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با چه سیم‌کارت‌هایی می‌توان گوشی‌ مسافری رجیستر کرد؟
نماد برتر- رجیستری گوشی مسافری از این پس منوط به درج شماره سیم‌کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی اعم از صدور اولیه یا انتقال مالکیت آن گذشته باشد.
ثبت سفارش ۴ کالای لوازم خانگی منوط به اخذ شناسه شد
نماد برتر- بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ثبت سفارش گوشتکوب برقی، همزن برقی، آسیاب الکتریکی و مخلوط کن الکتریکی در ذیل کد تعرفه ۸۵۰۹۴۰۰۰ منوط به اخذ شناسه کالا است.
اعلام وصول سوال از وزیر نفت درباره پارس جنوبی
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی سوال از وزیر نفت درباره‌ پارس جنوبی را اعلام وصول کرد.
گردش یک میلیارد دلاری قاچاق سیگار
نماد برتر - رئیس مرکز برنامه‌ریزی دخانیات گفت: گردش مالی قاچاق سیگار در کشور بالای یک میلیارد دلار است.
انتقاد از صدور مجوز تولید ۴۵ برند جدید دخانیات / وزارت "صمت" پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت، صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست و خواستار پاسخگویی وزارت صمت در این خصوص شد.
۵۰۰۰ پرونده قاچاق تشکیل شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع ۵ هزار و ۷ پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی، به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
طرح‌های کنترل قاچاق و مصرف سیگار همچنان خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه از سال ۱۳۹۴ طرح‌های گسترده‌ای برای مبارزه با عرضه سیگار قاچاق، ممنوعیت فروش سیگار به صورت نخی و فروش به افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده، اما مشاهدات از خرده‌فروشی‌های سطح شهر نشان می‌دهد طرح‌های مذکور تاکنون نتیجه عملی و ملموس نداشته‌اند.
اعلام شرایط تخصیص ارز رسمی به LCهای قبلی + کالاها
پایگاه خبری راد: گمرک ایران مصوبه هیأت وزیران پیرامون اصلاح موضوع تعیین تکلیف اعتبارات اسنادی گشایش شده قبل از تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد.
تشخیص محصولات دخانی قاچاق به گمرک واگذار شد
پایگاه خبری راد: از این پس مسئولیت تشخیص و ترخیص محصولات دخانی قاچاق یا فاقد مجوزهای لازم از قبیل کالاهای جعلی، تقلبی، غیر بهداشتی و غیر استاندارد بر عهده گمرک است.
نوع خودروهای ترخیصی مشخص نیست!
پایگاه خبری راد: عدم ترخیص خودروها از گمرک علی‌رغم ابلاغ دستورالعمل‌های صریح برای ترخیص، در حالی به پایان سال می‌رسد که خریداران از ۹ ماه‌ پیش مبالغ قابل توجهی را به عنوان "پیش‌پرداخت" به نمایندگی‌های واردکننده پرداخت کرده‌اند. البته روزهای اخیر ۲۰۰ خودرو ترخیص شده که کمتر از دو درصد از کل خودروهای دپو شده است و گمرک نیز از اعلام نوع آنها خودداری و اعلام کرده که کسب آمار نوع خودروهای ترخیص شده طولانی است!
توقیف خودروهای ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی در گمرک
پایگاه خبری راد: در پی آغاز ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده از گمرک، اعلام شد که ترخیص، مرجوع کردن، تبدیل عنوان اظهار یا ابطال و تغییر مالک خودروهایی که مربوط به ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی هستند، جلوگیری شود.
هزار خودرو در سازمان اموال تملیکی خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان اموال تملیکی تعداد خودروهای موجود در این سازمان را ۱۰۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: بعضاً حدود سه سال از دپوی این خودروها در انبارهای سازمان می‌گذرد.
تعیین تکلیف 13 هزار خودروی وارداتی دپو شده !
پایگاه خبری راد: وقتی با گمرکی‌ها صحبت می‌کنم از حضور مجددش در این مکان ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند حل مشکلاتمان به دست او ممکن است. همه‌شان معتقدند باوجدان است و برای مردم هر آنچه از دستش بربیاید دریغ نمی‌کند؛ علم این کار را به‌اندازه کافی دارد و اگر می‌گویند آقای دکتر قطعاً لایق است و دکتر بودن تنها عنوانی روی مدرکش نیست.
 اصناف به عضویت شورای عالی پول و اعتبار در می‌آیند
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در قانون جدید، شورای پول و اعتبار به شورای عالی پول و اعتبار ارتقا پیدا کرده است و اصناف نیز به عضویت این شورا درخواهد آمد؛ چرا که می‌خواهیم از نظرات آنها نیز استفاده کنیم.
گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو به قوه قضاییه ارجاع شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو به دستگاه قضایی موافقت کردند.