10:24 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فناوری نو

منتظر آیفون‌های مجهز به ۵G نباشید!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که کاربران نباید تا قبل از سال ۲۰۲۰ میلادی منتظر گوشی‌های آیفون مجهز به فناوری شبکه ۵G باشند.
از گام‌های موثر در "ژنتیک درمانی" تا امیدی نو برای درمان سرطان
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اصلاح دید مسؤولان نسبت به فناوری‌های نوین و اهمیت فرهنگ‌سازی در این راستا، گفت: در همه جای دنیا تولید یک فرآورده و محصول جدید سلامت‌محور بین ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تصور سریع بازده بودن درآمد ناشی از فناوری دانش‌محور مانند سایر حیطه‌های فناوری اشتباه بزرگی است.
کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹؛ میزبان چه گوشی‌هایی خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند با توجه به اعلام برنامه‌های شرکت‌های تولیدکننده موبایل، کنگره جهانی موبایل بیشتر میزبان گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری ۵G خواهد بود.
بلک‌بری سراغ توسعه اینترنت اشیا می‌رود
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که بلک بری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان تصمیم گرفته که به توسعه دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا بپردازد.
کاربران آیفون واتس‌اپ را آپدیت کنند!
پایگاه خبری راد: قابلیت احراز هویت و تشخیص چهره هوشمند برای کاربران آیفون اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در دسترس قرار گرفت.
واتس‌اپ هم به تشخیص چهره هوشمند مجهز می‌شود
پایگاه خبری راد: کاربران واتس‌اپ با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره هوشمند (فیس آی‌دی) و اثر انگشت (تاچ آی‌دی) قادر خواهند بود وارد این اپلیکیشن پیام‌رسان شوند.
تولید جهانی به بستر بلاک‌چین می‌رود
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از انتقال بخش مهمی از تولید جهانی به بستر بلاک‌چین در دهه‌های آتی خبر داد.
پنج فناوری نوین حاکم بر نمایشگاه CES ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: به گفته تحلیلگران نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ بیشتر از هر چیز دیگری، میزبان رونمایی از محصولاتی خواهد بود که حول محور پنج نوع فناوری جدید خواهند چرخید.
رونمایی از طرح های فناورانه
پایگاه خبری راد: امروز با حضور مسؤولین کشوری از ۷۳ طرح فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد.
آغاز نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات
پایگاه خبری راد: مراسم افتتاحیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
عرضه گوشی ۵G کره‌ای‌ها برای اولین بار در آمریکا
پایگاه خبری راد: سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد با همکاری اپراتور مخابراتی ورایزن یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه خواهد کرد.
نخستین آیفون مجهز به ۵G تا دو سال دیگر می آید
پایگاه خبری راد: اپل قصد دارد نخستین گوشی هوشمند مجهز به پشتیبانی از فناوری شبکه ۵G را در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار کند.
مکانیزم‌های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در جامعه وجود ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری نوین دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه مکانیزم‌های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در امور اجرایی و برنامه‌ریزی کشور وجود ندارد، گفت: بسترهای این موضوع باید از همین امروز از سوی مراکز قانونگذاری و همچنین نظام اجرایی کشور مورد توجه قرار بگیرد.
فناوری جدید مایکروسافت؛ تشخیص هوشمندانه دستورات بدون صدا
پایگاه خبری راد: محققان فعال در شرکت مایکروسافت درصدد اجرای تکنولوژی جدیدی هستند که قادر است دستورات بدون صدای کاربران را نیز تشخیص داده و آنها را عملی کند.
سونی درصدد استفاده بلاک‌چین برای مدیریت محتوای دیجیتال
پایگاه خبری راد: شرکت ژاپنی سونی اعلام کرده است که قصد دارد از فناوری بلاک‌چین به منظور توسعه یک پلت‌فرم برای مدیریت محتوای دیجیتالی استفاده کند.