12:40 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فساد اداری

استانداردهای مختلف برای حمایت از توسعه پایدار ایجاد شده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استانداردهای مختلف برای حمایت از توسعه پایدار ایجاد شده‌اند.
توسعه دولت الکترونیک از فساد اداری جلوگیری می‌کند
پایگاه خبری راد: ‌رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: الکترونیک کردن خدمات دولت علاوه بر اینکه به کاهش هزینه خدمات کمک می‌کند، همچنین ارتباط کارکنان دولت با مردم را کم کرده و سبب جلوگیری از فساد اداری می‌شود.
دستگیری ضارب درگیری «غرق‌آباد»
پایگاه خبری راد: رئیس حوزه قضایی نوبران از دستگیری ضارب نزاعی در شهر غرق‌آباد از توابع بخش نوبران، خبر داد.
زنان ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهند
پایگاه خبری راد: مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌های فعال را تشکیل می‌دهند، گفت: دستیابی به توسعه همه‌جانبه و پایدار بدون مشارکت همه‌جانبه زنان در عرصه اقتصاد و اجتماع ممکن نیست.
کاهش ۶۵ هزار نفری نیروی انسانی دولت
پایگاه خبری راد: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به جدیت دولتمردان در کوچک‌سازی دولت گفت: در یک سال گذشته ۶۵ هزار نفر از نیروی انسانی دولت کم شده است.
چرا دو سوم بودجه سالیانه کشور در کمیسیون تلفیق بررسی نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصلاحات واژه وحشتنک و غریبی نیست که رعب‌آور باشد؛ اصلاحات بخشی انشقاق ناپذیر از اقدام انقلابی ملت ایران است. اصلاحات یعنی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی مردم و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی که منجر به پویایی ارکان یک جامعه سالم می‌شود.
فساد اداری و بانکی تهدید کننده اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: معتقدم تهدید بزرگ برای اقتصاد ایران، فساد،‌ ناکارآمدی و بزرگ شدن اندازه دولت و ربا و بهره نامتعارف بانکی است.‌
پرونده ۱۹۰۰ دستگاه خودروی وارد شده در حال پیگیری است
پایگاه خبری راد: در پی دستور رییس‌جمهوری برای شناسایی و معرفی متخلفان در واردات غیرقانونی خودرو و همچنین قیمت‌گذاری خودروها، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که پرونده ۱۹۰۰ دستگاه خودروی غیرمجاز وارد شده در حال پیگیری است.
هر کس فکر بیرون کشیدن گلیم خود از آب است
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، بزرگ بودن دولت و عطش برای مداخله‌گری را مهمترین آفت اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: باوجود هشدارهای تشکل‌های بخش خصوصی، شرایطی بر تجار و تولیدکنندگان کشاورزی و دامی تحمیل شده که نتیجه آن، کاهش اعتماد فعالان اقتصادی به سیاستگذاری‌ها و وعده‌ها شده است تا جایی که هر کس، صرفا به فکر بیرون کشیدن گلیم خود از آب است.
 آقای رئیس جمهور سریعا در چیدمان تیم خود تجدید نظر کنید
پایگاه خبری راد: نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور خواستار شد: انتظار است با سرعت در چیدمان تیمی که در کنار شما هستند تجدید نظر کنید واز افرادی که بتوانند در این شرایط مقاومت کنند انتخاب کنند.
کم‌اظهاری صادراتی در کمین تجارت!
پایگاه خبری راد: قرار است ارز حاصل از صادرات برخی محصولات همچون مواد معدنی در سامانه نیما عرضه شود که به اعتقاد دبیر اتحادیه تولید و صادرکنندگان مواد معدنی، این تصمیم باعث کم‌اظهاری صادرکنندگان می‌شود و بازار سیاه و زیرزمینی در کنار فساد اداری به همراه دارد.
حمایت از کالای ایرانی در گرو مهار قاچاق، رانت و فساد اداری است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حمایت از کالای ایرانی زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدکننده حمایت شود تا کالایی باکیفیت، رقابت‌پذیر و با هزینه تمام شده پایین تولید کند، در این صورت اشتغال و صادرات هم رونق خواهد گرفت البته به شرط آنکه قاچاق، رانت و فساد اداری نیز به درستی مهار شود.
دولت الکترونیک کلید افزایش بهره‌وری
پایگاه خبری راد: دولت الکترونیک از آن دسته مفاهیمی است که با اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات جای می‌گیرد اما بر همه دیگر حوزه‌های اقتصادی و سازمانی تاثیرات گسترده و مستقیمی می‌گذارد؛ کلید واژه مشترک این تاثیرات را شاید بتوان در افزایش بهره‌وری خلاصه کرد.
ماموریت "۱۲ منطقه آزاد" در ارتباط با کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: علاوه بر تعیین ماموریت برای مناطق آزاد موجود نظیر ماکو، ارس، انزلی، چابهار و اروند در ارتباط با کشورهای همسایه، ماموریت‌های مختلفی نیز برای مناطق آزاد جدیدی نظیر اردبیل، اینچه‌برون، سیستان، بوشهر، مهران و بانه-مریوان که قرار بر ایجاد آن‌ها طی سال ۱۳۹۷ است، در نظر گرفته‌اند.
ماموریت "۱۲ منطقه آزاد" در ارتباط با کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: علاوه بر تعیین ماموریت برای مناطق آزاد موجود نظیر ماکو، ارس، انزلی، چابهار و اروند در ارتباط با کشورهای همسایه، ماموریت‌های مختلفی نیز برای مناطق آزاد جدیدی نظیر اردبیل، اینچه‌برون، سیستان، بوشهر، مهران و بانه-مریوان که قرار بر ایجاد آن‌ها طی سال ۱۳۹۷ است، در نظر گرفته‌اند.