15:42 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فرصت های شغلی

 با اتباع غیرمجاز در کشور برخورد قاطع می شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند با مجازات و برخورد قانونی مواجه می‌شوند.
بخش اعظمی از شاغلان صنعت تحصیلات دانشگاهی ندارند
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد گفت: ۷۰ درصد از شاغلان بخش صنعت در ایران فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.
ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
ضرورت هماهنگی برنامه‏‌های توسعه استان یزد با توان اکولوژیکی آن
پایگاه خبری راد: معاون آب و آبفای وزیر نیرو اظهار کرد: اجماع تمام ذینفعان درمورد وضعیت موجود منابع و مصارف آب و بررسی سیر تحول آن در دهه ‌ های آینده ضروری است و باید برنامه‌های توسعه استان با توان اکولوژیکی آن هماهنگ شود.
قیمت دلار به زیر ۷۰۰۰ تومان می‌رسد
پایگاه خبری راد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، گفت: از بحران تغییرات قیمت ارز در حال عبور هستیم و برآوردها نشان می‌دهد که قیمت ارز باید زیر ۷۰۰۰ تومان قرار بگیرد.
تعدیل نیرو در استارباکس
پایگاه خبری راد: بزرگترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان اعلام کرد در بازنگری نیروی کار خود علاوه بر تعدیل شماری از نیروها، برخی از مدیران ارشد این شرکت را نیز برکنار خواهد کرد.
عدالت شغلی در کدام کشورهای آسیایی بیشتر است؟
پایگاه خبری راد: مجمع جهانی اقتصاد، بازار کار کشور فیلیپین را دارای بیشترین برابری زنان و مردان در قاره آسیا دانست.
پنج بسته حمایتی از مردم و تولید به زودی اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تأکید رئیس جمهوری و با توجه به نوسانات ارزی، دولت پنج بسته حمایتی از مردم را تدوین کرده که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.
رقابت پذیرترین اقتصادهای عربی معرفی شدند
پایگاه خبری راد: امارات موفق شد بالاتر از قطر و عربستان در رده نخست رقابت پذیرترین اقتصاد جهان عرب از دید شورای جهانی اقتصاد قرار گیرد.
آقایی تاجران پول در ایران
پایگاه خبری راد: یک اقتصاد دان گفت: بررسی ها نشان می دهد در کشورهای همسایه، یک فرد برای رسیدن به درآمد حداقل دستمزد استاندارد تعیین شده باید 75 تا 225 هزار دلار در بانک سپرده گذاری کند و در کشور ما یک نفر با 20 هزار دلار سپرده گذاری به درآمد سالانه بر اساس حداقل دستمزد می رسد و این موضوع به این معناست که در ایران آقایی پول و غیرمولدها چند برابر کشورهای سرمایه‌داری است.
چشم‌انداز مثبت بزرگترین اقتصاد قاره سبز
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول با تمجید از رشد ۲.۵ درصدی سال گذشته اقتصاد آلمان، به این کشور توصیه کرد دست به انجام اصلاحاتی برای دستیابی به آینده‌ای روشن‌تر و فائق آمدن بر چالش‌های میان مدت بزند.
چشم‌انداز مثبت اقتصاد فرانسه
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول از دولت فرانسه خواست از هم‌اکنون به فکر مقابله با چالش‌های بلندمدت و مقاوم‌سازی اقتصاد این کشور در برابر شوک‌های خارجی باشد.
 پروژه خط لوله "تاپی" چه تاثیری دارد؟
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان عنوان کرد: در نتیجه اجرای پروژه تاپی امنیت در چند ولایت افغانستان ایجاد می شود که این امر به نفع ایران خواهد بود.
ایران به دنبال کشف طلای خاکستری
پایگاه خبری راد: ایران چندین سال است که با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند و در این شرایط استفاده از پساب و به عبارت بهتر بازچرخانی می‌تواند تاثیرات خوبی در بهبود شرایط داشته باشد. این مساله تا جایی مهم است که بخش آب سازمان ملل متحد از پساب با عنوان طلای خاکستری یاد کرده و به همین دلیل نیز ایران به دنبال توسعه طرح‌های بازچرخانی آب است.
قیمت طلا به ۱۲۰۴ دلار رسید
پایگاه خبری راد: قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۲۰۴ دلار و ۶۴ سنت رسید.
صفحه قبل | صفحه بعد