13:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فراموشی

نقش تعاونی‌ها در اشتغال اقشار کم‌درآمد
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد وضعیت توانمندی اقشار ضعیف تحت پوشش شرکت‌های تعاونی چندان رضایت‌بخش نبوده و در این خصوص شرکت‌های تعاونی چندان موفق عمل نکرده‌اند.
عامل تجاوز اپل و گوگل به حریم خصوصی ایرانی‌ها چیست؟
پایگاه خبری راد: اگرچه پس از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور، هنوز هم افرادی به خرید گوشی‌های آیفون اقدام می‌کنند، اما بی‌توجهی به کسب‌وکارهای ایرانی به این موضوع محدود نمی‌شود.
تغییر کاربری شاهرگ‌های طبیعت ایران
پایگاه خبری راد: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی یزد گفت: تغییر کاربری‌های غیراصولی، فاجعه سیلاب‌ها را افزایش می‌دهد.
آب بندان‌ در مازندران جلوی سیل را می‌گیرد یا سد؟
پایگاه خبری راد: یکی از نکاتی که این روزها و پس از دو سیلاب مازندران، بر سر زبان‌ها افتاده و بیش از پیش نمایان شده، مسئله سدسازی است، بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که سدسازی در کشور یک نکته بسیار مهم و حرکت تأثیرگذار در مقابل سیل‌های ویرانگر است و برخی دیگر نیز تأثیر زیادی برای این امر قائل نمی‌شوند و معتقدند احداث و احیای آب‌بندان به ویژه در مازندران، راهکار اساسی برای کنترل سیلاب است.
خرید و فروش چه محصولاتی در چهارشنبه سوری مجاز است؟
پایگاه خبری راد: آیین چهارشنبه سوری در سال‌های اخیر تغییر و تحولاتی به خود گرفته و مواد محترقه و آتش بازی چینی‌ها به آن وارد شده و این در حالی است که فروش بسیاری از محصولات خلاف قانون و برای جامعه خطرآفرین است.
تهیه نقشه کروماتوگرافیک از طعم و بوی زعفران
پایگاه خبری راد: عضو هیئت‌علمی پژوهشکده گیاهان دارویی با بیان این که ایران موفق به تولید موادی شده که کیفیت زعفران را مشخص می‌کنند از تهیه نقشه کروماتوگرافیک از طعم و بوی زعفران مناطق زعفران‌خیز کشور خبرداد.
خودروسازها به جای فروش نقدی، تعهدات قبلی را تسویه کنند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسویه تعهدات قبلی خودروسازها به جای فروش نقدی خودرو بر ضرورت ورود صدا و سیما به این موضوع و پاسخگو کردن مسئولان دولتی تاکید کرد.
صرفه‌جویی پنهان در مصرف آب
پایگاه خبری راد: آب پنهان یا آب مجازی، آبی است که در مراحل مختلف تهیه، تولید و ارائه یک محصول (غذا، کالا، انرژی یا خدمات) به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می‌شود.
۴٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند/ توصیه‌های لازم برای پیشگیری از سرطان
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که٤٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.
فروش نخود ایرانی در بازار های جهانی
پایگاه خبری راد: رئیس شورای ملی نخود ایران گفت: ممنوعیت صادرات نخود سبب خواهد شد تا نخود ایرانی که بازارپسندی بالایی هم دارد، در بازارهای جهانی به فراموشی سپرده شود.
رهاشدگی ۲۱ هزار ساختمان پرخطر پایتخت
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه نصف مردودی‌های خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد دارای برگه معاینه فنی هستند، خواستار نظارت جدی وزارت راه بر عملکرد مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین شد.
خودکفایی در شکر به زودی!
پایگاه خبری راد: در آستانه خودکفایی شکر قرار داریم و در تولید گندم نیز با توجه به استفاده از آبیاری سبز، تولید این محصول افزایش خواهد یافت.
حاشیه‌های هپکو بعد از ۱۰ سال واگذاری تمامی ندارد ...
پایگاه خبری راد: ۱۰ سال است که هپکو واگذار شده و اخیرا نیز مدیرعاملش تغییر کرده است اما هر زمانی که صحبت خصوصی‌سازی می‌شود عده ای پای این شرکت را هم وسط می‌کشند.
طلاهایی که تنها می‌توانید در یزد ببینید
پایگاه خبری راد: مدیرکل‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:‌ روش‌های سنتی زرگری یزدی در حوزه آثار ناملموس فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
 منابع صندوق توسعه ملی باید در شرایط سخت استفاده شود!
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قرار بود صندوق توسعه ملی، ذخیره‌گاه منابع ارزی کشور برای هزینه در شرایط سخت باشد، اما امروز با ولنگاری در هزینه‌های جاری و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی روبرو هستیم.