06:45 | يكشنبه 29 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فارغ التحصیلان دانشگاه

شکاف درآمدی میان طبقات جامعه و گسترش مهاجرت تبعاتی دارد!
پایگاه خبری راد: اقتصاد غیررسمی یا زیرزمینی در سال‌های گذشته به ویژه در شهرهای بزرگ رشد زیادی داشته و یکی از دلایل اصلی آن، افزایش شکاف درآمدی میان طبقات جامعه و گسترش مهاجرت به شهرهای بزرگ بوده است.
دانش فنی نیاز اصلی بخش‌های صنعتی
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دیگر تربیت نیروی انسانی خوب مورد نیاز صنعت نیست، بلکه صنعت نیاز به دانش‌های فنی تولیدشده در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد.
نرخ بیکاری در مردان جوان افزایشی و در زنان کاهشی بود
پایگاه خبری راد: بر اساس جداول آماری منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ بیکاری در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال، ۱.۶ درصد برای مردان افزایش و ۰.۹ درصد برای زنان کاهش داشته است.
مهم‌ترین اولویت بنیاد خیرین، مهیا کردن تجهیزات برای رفاه دانشجویان
پایگاه خبری راد: محسن محمدزاده رئیس هیأت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه تربیت مدرس، هدف اصلی بنیاد خیرین تربیت مدرس را توسعه و تجهیز دانشگاه بدون وابستگی شدید به بودجه دولتی عنوان کرد.
تحولات حوزه فین تك و نقش پررنگ استارتاپ ها
پایگاه خبری راد: شرکت ها و استارتاپ های حوزه پرداخت و فروش‎ خدمات اعتباری از داغ ترین موضوعات در تجارت الکترونیک امروز ایران هستند؛ به طوری که روزانه در فضای محیطی و مجازی چندین تبلیغ در این زمینه می بینیم.
در کنار اشتغالزایی باید از "مشاغل موجود" هم صیانت کنیم
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم صیانت از مشاغل موجود در کنار بحث اشتغالزایی تاکید کرد.
کاهش نرخ بیکاری یزد به پشتوانه صنایع گردشگری و دانش بنیان
پایگاه خبری راد: در حالی نرخ بیکاری در استان یزد رو به افزایش است که با تکیه بر ظرفیت‌های موجود و مغفول مانده‌ی این استان مانند گردشگری و صنایع های‌تک و دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی طیف کثیری از جامعه فعال و حتی غیرفعال اقتصادی استان را فراهم کرد.
افزایش بیکاری در بین مهاجران به آلمان
پایگاه خبری راد:سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد آلمان و اتریش دارای بیشترین اختلاف فرصت‌های شغلی برای اتباع خود و مهاجران در بین کشورهای توسعه یافته هستند.
اشتغال روستایی و فارغ‌التحصیلان دو هدفگذاری کلان دولت برای غلبه بر بیکاری
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار و اشتغال روستایی به‌عنوان دو محور و هدفگذاری مهم دولت در حوزه اشتغال در دو سال اخیر برای مقابله با بیکاری نام برد.
لزوم فرهنگ‌سازی درباره اهمیت مهارت‌آموزی در مدارس
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید این وزارتخانه بر مهارت‌آموزی در مدارس، گفت: بیشتر افرادی که برای مهارت آموزش مراجعه می‌کنند، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و با توجه به این موضوع، مهارت‌آموزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
فارغ التحصیلان، قربانی رشته‌های بیکار!
پایگاه خبری راد: بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان نشان می‌دهد که در طول سالهای گذشته رشته‌هایی را برای دانشجویان تعریف کردیم که تناسب چندانی با بازار کار کشور نداشته است؛ به همین دلیل امروز با جمعیت بالای فارغ التحصیلان بیکار مواجه شده‌ایم که بازار کاری برای خود متصور نیستند.
تعاونی‌ها چقدر وام اشتغال گرفتند؟
پایگاه خبری راد: عناوین مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به برنامه‌های سرپرست جدید وزارت کار، اختصاص ۲۸۰میلیارد تومان وام اشتغال به تعاونی‌ها، اعلام نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان، معافیت مالیاتی مناطق روستایی و ضمانت از تعاونی‌های زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داشت.
آی.تی اولین رشته بیکار ایران است
پایگاه خبری راد: منصوری درباره بازار کار رشته آی.تی گفت: آی.تی اولین رشته بیکار ایران است و بخش اعظمی از فارغ التحصیلان این رشته فاقد مهارت‌های مورد نیاز بازار کار هستند.
راهکارهای عبوراز زلزله بررسی شد
پایگاه خبری راد: آیین اختتامیه راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران توسط معاونت معماری وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار و از طرح‌های برتر تقدیر شد.
عطش بالای بازار کار اروپا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی
پایگاه خبری راد: مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد از هر ۵ فارغ التحصیل دانشگاهی اروپایی، ۴ نفر جذب بازار کار می‌شوند.