19:45 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عوارض خروج از کشور

فیتیله سفرهای خارجی هنوز بالا است
پایگاه خبری راد: درحالی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از افزایش ۲۰ تا ۷۰ درصدی قیمت تورهای خارجی خبر داد که با نزدیک تر شدن تعطیلات نوروزی، نرخ این تورها در برخی مسیرهای خارجی با کاهش روبه‌رو شده‌اند.
فروش دلار بانکی به مسافران محدود شد
پایگاه خبری راد: فروش دلار و یورو که در روزهای اخیر با محدودیت مواجه بود، در بازار امروز با شرایط جدیدی همراه شده و فروش این دو ارز صرفا با ارائه مدارک سفر امکان پذیر است.
نرخ عوارض خروج کم می‌شود
معاون رییس جمهور از احتمال کاهش نرخ «عوارض خروج از کشور» نسبت به مبلغ قبلی که ۲۲۰ هزار تومان تعیین شده بود، خبر داد و گفت: افزایش تصاعدی که برای هر نوبت سفر درنظر گرفته شده بود حذف خواهد شد.
اصلاح قیمت‌ها به شرط بسترسازی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با ابراز خرسندی از اینکه دولت از تصمیم افزایش قیمت بنزین صرفه‌نظر کرده است، می‌گوید چنین اقدامی تورم‌زا بود، در حالی که دهک‌های پایین درآمدی تحمل افزایش تورم را نداشتند. دولت در شرایط کنونی باید ابتدا به فکر ایجاد رونق اقتصادی و بهبود معیشت دهک‌های پایین درآمدی باشد و بعد تصمیم بگیرد قیمت‌ها را اصلاح کند.
بودجه ۱۳۹۷ تورم‌زاست
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان می‌گوید در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ هزینه‌های جاری دولت مدیریت نشده و دولت برای بالابردن برخی هزینه‌های مردم برنامه‌ریزی کرده است و به نظر من این بودجه تورم‌زاست و تعادلی بین هزینه‌ها و درآمدهای پیش‌بینی شده در آن وجود ندارد.
افزایش قیمت بنزین و عوارض خروج از کشور نگرانی‌هایی ایجاد کرده است
پایگاه خبیر راد: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97، گفت که موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی و عوارض خروج از کشور نگرانی‌های جدی در جامعه ایجاد کرده است.
زمینِ گران در ایران، سرمایه‌گذاران خارجی را فراری داده است
پایگاه خبری راد: نبود آمار دقیق در صنعت گردشگری، قیمت بالای زمین برای سرمایه‌گذاری و افزایش عوارض خروج از کشور از مهمترین محورهای بیست و هفتمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران بود.
پول‌های دولت در سال ۹۷ کجا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: در لایحه بودجه سال آینده گرچه دولت دست به کاهش درآمدهای نفتی و شاید کاهش وابستگی به نفت زده است ولی در مقابل بیشترین کاهش هزینه‌ای در بخش عمرانی اتفاق افتاده که اتفاق خوشایندی محسوب نمی‌شود. در مجموع دولت به سمت افزایش منابع از محل درآمد مالیاتی و سایر درآمدها حرکت کرده است.
پسته ماست، خودمان باید صادر کنیم!
پایگاه خبری راد: شاید بتوان گفت یکی از جالب‌ترین خبرهای اقتصادی امروز اظهار نگرانی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از ورود اتباع افغان به تجارت پسته در ایران بود.
جبران عوارضِ خروج با کاهش سفرهای داخلی
پایگاه خبری راد: «ملتی که وام می‌گیرد سفر برود، آیا به‌خاطر ۲۰۰ هزار تومان افزایش عوارض خروج، سفر خارجی را کنسل می‌کند یا تعداد سفرهای داخلی را کم می‌کند؟»
افزایش عوارض خروج از کشور به وجهه اجتماعی دولت آسیب می‌زند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور گفت: تصور بنده این است که خاستگاه این تصمیم درآمدزایی به هر قیمت برای دولت بوده و این موضوع امر به وجهه اجتماعی دولت آسیب می‌زند.
۶۰۰ میلیارد عوارض خروج کجا هزینه شد؟
پایگاه خبری راد: «سال گذشته ۹ میلیون نفر به خارج سفر کردند که با احتساب عوارض ۷۵ هزار تومانی که از هر نفر گرفته شد (سوای زائران عتبات، حج و اربعین)، باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد به‌دست آمده باشد؛ آن را کجا هزینه کرده‌اند که احساس نشده است؟»
شایعه بنزینی زود خاموش شد!
پایگاه خبری راد: تکذیب شایعه بنزین ۱۵۰۰ تومانی بی‌گمان مهمترین خبر اقتصادی امروز بود.
مگر هنوز جنگ است؟
پایگاه خبری راد: ۳۲ سال پیش، دولتِ وقت با توجه به شرایط اقتصادی کشور در زمان جنگ تحمیلی، قانون عوارض خروج از کشور را تصویب کرد، قانونی که قرار بود عصای دست روزهای سخت دولت باشد و ظاهرا پس از گذشته سه دهه، هنوز اراده‌ای برای زمین گذاشتن آن وجود ندارد و انگار کشور در همان شرایط بحرانی به سر می‌برد که نمی‌تواند از این دلبستگی دور شود.
افزایش عوارض، تنبیهِ سفر به خارج است/ مانعِ سفر مردم نشویم
پایگاه خبری راد: «افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور، تنبیه و جریمه مردمی است که قصد سفر به خارج از کشور را دارند. هیچ‌وقت منافعی که از جیب مردم تامین و یا به آنها تحمیل شده باشد را نمی‌خواهیم و این کار را انصاف نمی‌دانیم.»
صفحه قبل | صفحه بعد