05:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عوارض جانبی

معرفی ماده‌ای برای کاهش عوارض بیماری دیابت از سوی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه خوارزمی در مطالعات اخیر خود متوجه شدند بره موم که ترکیبی است که به‌ وسیله‌ زنبورها، از جوانه‌ها یا سایر قسمت‌های گیاه جمع‌آوری می‌شود، در کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت موثر است.
عوامل موثر بر تجویز دارو توسط پزشکان را بشناسید
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده که بیشتر پزشکان ایرانی برای تجویز دارو به نحوه‌ پوشش بیمه، ویژگی‌های فردی بیماران و خصوصیات دارو توجه می‌کنند و تبلیغات و بازاریابی تاثیر چندانی بر نسخه‌ تجویزی آن‌ها ندارد.
علل خون‌دماغ شدن و راه‌های درمان و پیشگیری
پایگاه خبری راد: اگرچه خونریزی بینی به خصوص در شب می‌تواند دردسرساز باشد اما علت این خونریزی‌ها معمولا خطرناک نیستند.
تولید سیستم دارورسانی هوشمند با مواد غیرسمی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه مراغه و دانشگاه پیام نور تهران موفق به تولید سیستم دارورسانی هوشمندی برای درمان سرطان شدند که از مواد اولیه‌ غیر سمی و سازگار با بدن تهیه شده ‌است.
نکته‌های غذایی برای کاهش کلسترول
پایگاه خبری راد: با برخی نکته‌های غذایی که می‌توانند به کاهش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کنند بیشتر آشنا می‌شویم.
چند توصیه قبل از مصرف داروهای خواب‌آور
پایگاه خبری راد: درمان بی‌خوابی به شدت به علائم و عوامل نهفته آن بستگی دارد.
آنتی‌بیوتیک‌ها چه عوارض جانبی دارند؟
پایگاه خبری راد: آنتی بیوتیک‌ها که برای عفونت‌های باکتریایی تجویز می‌شوند، می‌توانند با عوارض جانبی همراه باشند که البته تمامی این عوارض کشنده نیستند.
۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
پایگاه خبری راد: تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
کاهش عوارض درمان سرطان با استفاده از یادگیری ماشینی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" در نظر دارند با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی، میزان مصرف داروی سرطان و عوارض جانبی آن را کاهش دهند.
تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر خطر ابتلا به دیابت
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: رژیم غذایی کتوژنیک خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.
۱۵ توصیه درمانی برای آکنه‌
پایگاه خبری راد: بسیاری از درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود لکه‌ها و زخم‌های آکنه‌ها کمک کند و این درمان‌ها شامل کرم‌ها و ژل‌های ملایم گیاهی، اسانس‌ها، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی افراد است.
عرضه دارویی برای درمان قطعی صرع با استفاده از 3 گیاه/تولید انبوه در سال آینده
پایگاه خبری راد: محققان کشور با استفاده از 3 نوع گیاه دارویی، کپسولی را برای درمان بیماری صرع عرضه کردند که به گفته آن‌ها این دارو حتی برای بیماران مبتلایی که نیازمند جراحی هستند، منجر به درمان قطعی آن خواهد شد.
توصیه‌های غذایی در زمان مصرف آنتی‌بیوتیک‌
پایگاه خبری راد: آنتی بیوتیک‌ها داروهایی هستند که برای مقابله با باکتری‌ها تجویز می‌شوند اما اغلب مصرف آنها مخصوصا اگر خودسرانه و بدون تجویز پزشک باشد با عوارض جانبی روی دستگاه گوارش همراه است.
فواید استفاده از روغن دانه گلرنگ
پایگاه خبری راد: تحقیقات نشان می‌دهد روغن گلرنگ برخی از فواید سلامتی را به ویژه برای قند خون، کلسترول و التهابات پوستی به همراه دارد.
روشی جدید برای مقابله با چاقی
پایگاه خبری راد: متخصصان سلامت و تغذیه به روشی جدید برای درمان چاقی دست پیدا کردند.