15:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

علی کاردر

شمارش معکوس برای عرضه نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: از ابتدای هفته گذشته بورس انرژی در انتظار عرضه نفت خام بود، اتفاقی که رخ نداد و در حد انتشار اعلامیه‌ای از سوی شرکت ملی نفت باقی ماند. طبق این اعلامیه‌ شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد تا پایان مهرماه سال جاری به عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران اقدام کند.
دو روی سکه عرضه نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به موعد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران زمزمه‌های عرضه نفت خام در بورس با هدف دور زدن تحریم‌ها بعد از سال‌ها مجددا به گوش رسید و آن طور که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده، این تصمیم قرار است از هفته آینده عملیاتی شود؛ تصمیمی که از یک طرف بخش خصوصی و برخی کارشناسان آن را دریچه جدیدی برای ورود نفت ایران به بازار جهانی و برخی دیگر آن را در دور زدن تحریم‌ها بی اثر می‌دانند.
توسعه جاسک نفت ایران را به جنوب شرق آسیا نزدیک‌تر می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که جاسک به شرق آسیا نزدیک‌تر است، گفت: توسعه آن به مناطق صادراتی ایران تنوع می‌دهد.
ایران به همه پول نفت خود دسترسی دارد/IPC بعدی در راه است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر این که ایران در حال حاضر به همه پول نفت خود دسترسی دارد، از مذاکره با یک شرکت روسی برای امضا قرارداد IPC خبر داد.
جزئیات افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت با تکیه بر توان داخلی
پایگاه خبری راد: معرفی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت و آماده‌سازی بسته ۶ میلیارد دلاری به سالگرد خود نزدیک می‌شود. بسته‌های کاری عنوان شده در قالب قراردادهای EPC اجرایی و با تکیه بر ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بازپرداخت آن از محل عواید میدان تامین خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل این طرح، بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید روزانه کشور اضافه ‌شود.
اما و اگرهای عرضه نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: بعد از اینکه معاون رئیس جمهوری اعلام کرد که نفت خام قرار است در بورس عرضه شود مسئولان بورسی می‌گویند ساز و کار عرضه نفت خام در بورس فراهم است اما تردید هایی هم در این مورد وجود دارد.
ایران سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار نفت‌خام صادر کرد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نفت از صادرات ۵۰ میلیارد دلاری نفت‌خام کشور در سال گذشته خبر داد.
ایران می تواند با مهره گاز خود برنده بازی شود
پایگاه خبری راد: نفت در ایران همواره در متن و گاز در حاشیه بوده است. درحالی که ذخایر حرف دیگری می زنند و با اینکه ایران دارنده بیشترین ذخایر گازی جهان است، اکثر ملت ها ایران را با نام نفت می شناسند؛ حال که سیاست مداران جهان مهره های خود را طوری چیده اند که نفت ایران را کیش و مات کنند، ایران می تواند با مهره گاز خود برنده این بازی شود.
بررسی اسناد مناقصه ۲۹ میدان نفتی
پایگاه خبری راد: برای تامین منابع مالی مطمئن در پروژه های افزایش و نگهداشت توان تولید نفت و جلوگیری از افت تولید در سال های آینده، بسته هایی تعریف شد که قرار است با مشارکت شرکت‌های ایرانی اجرایی شوند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده اجرای بسته‌های مذکور میزان تولید را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد و چنانچه اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، تولید نفت سالانه ۳۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا می‌کند.
تحریم با نفت ایران چه خواهد کرد؟
پایگاه خبری راد: صنعت نفت ایران که در صدر لیست حوزه‌هایی قرار داشت که تحریم‌های سال‌های گذشته به آن آسیب وارد کرده بود، اکنون نیز با خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران احتمالا دوباره در نوک پیکان تحریم‌ها قرار خواهد گرفت. البته مسئولان نفتی این حمله را بی ثمر دانسته‌اند ولی با این حال تحلیلگران پیش بینی کردند تا ماه نوامبر که تحریم‌ها به اجرا در می‌آیند، حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز از صادرات نفت ایران به بازار جهانی کاهش یابد.
توسعه میادین نفتی با منابع مالی مردم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل صندوق پروژه برای توسعه ۱۷ میدان نفتی خبر داد و گفت: برای اولین بار منابع مالی مردم در توسعه یک میدان به کار گرفته می‌شود.
پردرآمدترین شرکت ایران، پول ندارد!
پایگاه خبری راد: کمبود سرمایه مورد نیاز برای توسعه میادین نفت و گاز همواره بر شانه های صنعت نفت سنگینی کرده و به عبارتی پاشنه آشیل این صنعت محسوب می شود. به طوریکه بعد از تکنولوژی، عدم وجود سرمایه کافی سد راه توسعه منابع نفتی و گازی شده و تهدیدی برای این ثروت ملی محسوب می شود.
کلید خوردن صادرات گاز به عمان به تیرماه موکول شد
پایگاه خبری راد: توافق‌نامه صادرات گاز از ایران به عمان در ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۸۳ امضاء شد. طبق این قرارداد ۲۵ ساله صادرات گاز به عمان باید تا سال ۲۰۰۸ با ۳۰ میلیون مترمکعب آغاز و در سال ۲۰۱۲ به ۷۰ میلیون مترمکعب می‌رسید، این قرارداد تاکنون اجرا نشده است و درحالی که وزیر نفت قول اجرا شدن آن را در سال ۱۳۹۷ داده بود، مدیرعامل شرکت ملی نفت آن را غیرممکن دانست. با این حال طبق آخرین اخبار، زمان آغاز اجرای این پروژه اول تیرماه تخمین زده شده است.
مناقصه آزادگان در سال جاری به سرانجام می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: سناریوی وزارت نفت برای توسعه میدان نفتی آزادگان، بزرگ‌ترین میدان نفتی کشور، یکپارچه سازی قسمت شمالی و جنوبی آن و برگزاری مناقصه بین غول‌های نفتی جهان بود. فرآیندی که از حدود دو سال گذشته آغاز شده و طبق گفته های مسئولان به نظر می‌رسد در سال جاری به سرانجام برسد.
میزان تولید نفت ایران در سال آینده اعلام شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران میزان تولید نفت ایران در سال آینده را اعلام کرد.