11:02 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عشایر

سهم ۳ درصدی عشایر در تولید ناخالص ملی
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر گفت: عشایر سه درصد سهم در تولید ناخالص داخلی را دارند، در حالی که جمعیت آنها کمتر از ۱.۵ درصد جمعیت کشور است.
افزایش ۴۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه صندوق کارآفرینی امید
نماد برتر- جلسه هیأت امناء صندوق کارآفرینی امید با حضور سرپرست نهاد ریاست جمهوری، وزیر ورزش و جوانان و دیگر اعضای هیأت امناء و مدیر عامل و هیأت مدیره برگزار شد.
نظری: چرا بورس انرژی را فعال نمی‌کنید؟
نماد برتر- نماینده خلخال با طرح این پرسش که چرا بورس انرژی فعال نشده است؟، گفت: وزارت نفت می‌تواند نفت را در بورس به بخش خصوصی بفروشد چون محدودیت بخش دولتی را ندارد.
هنرستان‌های کشاورزی بروزرسانی می‌شود
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی کشور طی پنج ماه امسال نیز با رشد خوب اقتصادی همراه بوده که تمامی این موارد به دلیل وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد صورت گرفته است.
جلوگیری از قاچاق پوشاک با ایجاد اشتغال پایدار روستایی
نماد برتر- برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار با پرداخت منابع و تسهیلات اشتغال روستایی به ۶۵۰۰ طرح در رسته پوشاک، بیش از ۱۲ هزار شغل جدید در این بخش به وجود آمده است.
تامین امنیت بیمه‌شدگان باید از اولویت‌های بیمه باشد
نماد برتر- یک استاد دانشگاه گفت: اگر بیمه دارای مدیریت و برنامه‌ریزی قوی باشد، می‌تواند بسیار مددکار و کارآمد عمل کند.
رشد ۱۴۰۰ درصدی حق مسکن کارگران در دولت تدبیر و امید
نماد برتر- حق مسکن کارگران در این سال‌ها ۱۴۰۰ درصد افزایش یافته و از رقم ۲۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.
صندوق های خرد محلی، بهترین راه افزایش درآمد و پس انداز
نماد برتر- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید راه اندازی صندوق های خرد محلی در جوامع روستایی را در توانمندسازی زنان، ایجاد فرصتهای شغلی، افزایش درآمد و تقویت اقتصاد محلی موثر خواند.
چکش کاری طرح سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح ساماندهی سهام عدالت در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که احتمالا رای گیری نهایی در هفته آینده انجام خواهد شد.
برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست
نماد برتر- مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار با بیان اینکه هیچگاه برای دریافت تسهیلات دیر نیست به جوانان توصیه کرد: قبل از شروع هر کاری ایده داشته باشند تا بتوانند طرح خود را پشتیبانی و پیگیری کنند.
بیشترین اشتغال سال ۹۸ متعلق به چه بخشی است؟
نماد برتر- معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به ایجاد ۴۲۸ هزار شغل در یکسال منتهی به پاییز ۱۳۹۸ گفت: بخش قابل توجهی از این مشاغل در بخش خدمات و بنگاههای خرد و کوچک بوده و ۳۸ درصد مشاغل ایجاد شده طی این مدت بیمه شده‌اند.
نیروهای بومی در اولویت آگهی‌های استخدام
نماد برتر- اهم خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به راه‌اندازی ۲۰۰۰ صندوق محلی در استانهای مختلف، تعیین تکلیف کارگران مشاغل پروژه‌ای و ساختمانی، اولویت نیروهای شایسته بومی در آگهی‌های استخدام و افتتاح ۳۲۲ طرح تعاونی اختصاص داشت.
مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد/ دریافت عوارض از تولید
پایگاه خبری راد: طبق اعلام لایحه بودجه ۱۳۹۹ مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده که در سال ۱۳۸۷ مصوب شده، تا زمان لازم‌الاجرا شدن قانون جدید، در سال آینده تمدید می‌شود. همچنین محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی محل استقرار واحدهای تولیدی است.
سپرده گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی از ذخیره دلاری
پایگاه خبری راد: از محل ذخایر ارزی صندوق توسعه ملی و با تبدیل آن به ریال، حدود ۴۰ هزارمیلیارد تومان در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات سپرده‌گذاری شده است.
آغاز برق‌رسانی به ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو
پایگاه خبری راد: مجری طرح برق‌رسانی روستایی با اشاره به آغاز عملیات برق‌رسانی به ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو از طریق مولد برق خورشیدی قابل حمل، گفت: این طرح تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد تا عشایر در زمان کوچ‌های متداول خود از نعمت برق برخوردار باشند.