17:53 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه نفت در بورس

تصمیمی که عطش نقدینگی بورس را بیشتر کرد!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تصمیمات سازمان بورس درباره حد اعتباری کارگزاران و عرضه نفت خام سبک در بورس، گفت: این تصمیمات هرچند که می‌تواند تصمیمات خوب و به جایی باشد اما زمان اجرایی شدن آن اصلا خوب نیست. مسئولان مربوطه به جای اینکه مشکلات را قبل از وقوع پیشگیری کنند، در زمان وقوع مشکل تصمیمات یکباره می‌گیرند. در حال حاضر نیز کاهش حد اعتباری کارگزاری‌ها به عطش نقدینگی در بورس دامن‌زده است.
موضع نفتی‌ها از به فروش نرفتن نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: نخستین روز بهمن‌ماه، سومین عرضه نفت خام در بورس صورت گرفت؛ عرضه‌ای که این بار بر خلاف دو مرتبه گذشته، با این‌که تا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تمدید شد اما بی‌مشتری ماند. اتفاقی که نفتی‌ها دلیل آن را تازه بودن این نوع از فعالیت دانسته و ابراز امیدواری کردند این فرآیند در آینده جایگاه خود را یافته و حجم معاملات افزایش پیدا کند.
سومین عرضه نفت در بورس با شرایط جدید
پایگاه خبری راد: نفت خام سبک ایران یکبار دیگر برای عرضه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی آماده شده و قرار است اول بهمن ماه یک میلیون بشکه نفت به قیمت پایه ۵۲.۴۲ به فروش برسد. این بار مجوزها برای خرید نفت خام به ریال صادر شده اما اگر خریداری بخواهد دلار یا یورو پرداخت کند، کسی دست رد به سینه او نمی‌زند.
فروش نفت ۵۲ دلاری در سومین عرضه بورسی
پایگاه خبری راد: نفت خام سبک ایران یک بار دیگر برای عرضه در رینگ بین الملل بورس انرژی آماده شد. قرار است اول بهمن ماه یک میلیون بشکه نفت به قیمت پایه ۵۲.۴۲ دلار به صورت ارزی یا ریالی به فروش برسد.
فروش ریالی نفت در بورس با سیاست صادراتی دولت متناقض است
پایگاه خبری راد: عضو جامعه حسابداران رسمی ایران درباره احتمال فروش نفت در بورس به صورت ریالی، گفت: این موضوع با سیاست‌های دولت مبنی بر جلوگیری از خروج سرمایه از کشور متناقض است، دولت باید سیاست واحدی را درباره خروج ارز از کشور در پیش گیرد. اگر ارز حاصل از نفت می‌تواند به کشور بازنگردد ارز ناشی از صادرات دیگر کالاها هم در این مورد صدق می‌کند.
هفته تمام شد، نفت به بورس نرسید!
پایگاه خبری راد: بیش‌از ۴۰ روز از آخرین عرضه نفت خام در بورس گذشته است و با وجود این‌که وزیر نفت هفته گذشته از احتمال سومین عرضه در هفته جاری خبر داد، اما این امر محقق نشد.
بورس برای بار سوم میزبان نفت خام می شود
پایگاه خبری راد: بیش از یک ماه از آخرین عرضه نفت خام در بورس که در دو مرحله صورت گرفت، می‌گذرد و آخرین اخبار حاکی است که احتمالا هفته آینده بورس برای بار سوم، میزبان نفت خام می‌شود.
عرضه نفت خام در بورس به صورت ریالی
پایگاه خبری راد: در حالی که دو بار نفت خام سبک در بورس به صورت ارزی - ریالی عرضه شده است، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت در حال انجام مذاکراتی هستیم که نفت به صورت کاملا ریالی در بورس عرضه شود.
قیمت گذای نامناسب در بورس کالا
پایگاه خبری راد: درپی کاهش عرضه و تقاضا در بورس کالا، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در نیمه اول امسال با هدف تنظیم بازار، قیمت‌گذاری‌های نامناسب و رانت در بورس کالا شکل گرفت که تقاضای کاذب و سفته‌بازی را برای عده‌ای ایجاد کرد و سود حاصل از معاملات نصیب عده‌ای دلال شد. در این میان باید پاسخ داده شود که این چند هزار میلیارد تومان چرا نصیب عده‌ای خاص شد!؟
نوبت بعدی عرضه نفت خام در بورس!
پایگاه خبری راد: بیش از یک ماه از نخستین عرضه نفت خام در بورس پس از سال‌ها می‌گذرد. اتفاقی که هرچند جزئیات آن از جمله اطلاعات خریداران محفوظ مانده، اما موفق به نظر می‌رسد؛ به‌طوری که حدود یک میلیون بشکه نفت خام در دو مرحله در بورس عرضه شد و مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفت.
دغدغه‌های عرضه نفت در بورس
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ابتدا باید از سرانجام معاملات قبلی نفت خام با خبر شد و بعد در مورد معاملات جدید اظهار نظر کرد. اینکه گفته شود خریداران نفت از بورس به کشورهای خاصی نمی‌توانند نفت خام صادر کنند درست نیست.
اصلاحیه قیمت پایه عرضه نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، قرار بود دور دوم عرضه نفت خام در بورس در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه با قیمت پایه حدود ۷۶ دلار و ۲۹ سنت عرضه شود که شرکت ملی نفت ایران در جدیدترین اطلاعیه خود از اصلاحیه این نرخ خبر داد.
آخرین اخبار از عرضه دوم نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: آنطور که مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد از ۲۰ آبان ماه عرضه دوم نفت در بورس با حدود ۷۲۰ هزار بشکه انجام خواهد شد.
فروش نفت ایران توسط روسیه صحت ندارد
پایگاه خبری راد: وزیر نفت موضوع فروش نفت ایران توسط روسیه را تکذیب کرد.
احتمال تعدیل قیمت نفت بورسی و تغییر اطلاعیه عرضه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: اگر تا زمان بارگیری محموله، قیمت نفت خام افزایش یا کاهش یابد، قیمت متناسب با آن تعدیل خواهد شد و احتمال دارد برای عرضه‌های بعدی در "اطلاعیه عرضه نفت در بورس" اصلاحاتی صورت گیرد.