08:18 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ظریف

دو اقدام نگران کننده در بازار سرمایه
نماد برتر- روند دادوستدها در بازار سهام امروز را متاثر از دو اتفاق دنبال می‌کند. حالا باید در انتظار ماند که سهامداران از اتفاقات ساعات پایانی دیروز بازار چقدر نگرانند.
آخرین مواضع و شرط ایران برای مذاکره با آمریکا : اول انجام تعهدات ، بعدا" توافق
نماد برتر- وزیرخارجه در آخرین مواضع مربوط به مذاکره با آمریکا گفت: ایران هرگز برای مذاکره تردید ندارد اما آمریکا باید تعهدات تحت برجام را آغاز و سپس درباره دیگر موضوعات توافق ، صحبت کند.
سهام قابل واگذاری «پالایشی یکم» در بورس افزایش می‌یابد
نماد برتر- دولت با افزایش سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله صنایع پالایش نفت، شامل باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد موافقت کرد.
بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه مشترک به شورای امنیت، «ماشه» را غیرقانونی اعلام کردند
نماد برتر- در حالی که امریکا مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال کرد که بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه مشترک به شورای امنیت، «ماشه» را غیرقانونی اعلام کردند.
چگونه در منزل قارچ پرورش دهیم؟
نماد برتر- عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور نحوه پرورش قارچ در منزل را تشریح کرد.
پیوند اقتصاد کشور به تحولات خارجی خطای راهبردی است
نماد برتر-حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته‌ی دولت در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره‌ی مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه‌گذاری، ارزش پول ملی و نیز فضای مجازی، تأکید کردند: باید با جدیت کامل، موانع تولید را رفع و برای حل مشکلات، همت بیشتر گماشت.
بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره حقوق بین‌المللی فضای سایبری
نماد برتر- ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای مفاهیم سیاست های کلان و چارچوب های اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات متنوع و متکثر فضای سایبری را تبیین کرد.
انتقاد شهریاری از ارائه آمار 25 میلیون درگیر با کرونا
نماد برتر- نماینده مردم زاهدان در مجلس از ارائه آمار 25 میلیون درگیر با کرونا در روز گذشته انتقاد کرد و از وزیر بهداشت و درمان خواست تا نسبت به آن موضع گیری کند.
ممنوعیت فروش نفت ایران به هند را خاتمه دهید
پایگاه خبری راد: رییس جمهور فرانسه از همتای آمریکایی خود خواست به تحریم فروش نفت ایران به هند خاتمه دهد.
اخذ مالیات از خرید و فروش خودروی صفرکیلومتر دلالی را کاهش می‌دهد
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو عملی غیرمنطقی نیست اما به شرط آنکه ابتدا تناسب عرضه و تقاضای این محصول برقرار شود؛ چرا که آشفتگی امروز بازار خودرو بیشتر به دلیل کاهش شدید عرضه در مقایسه با نیاز واقعی بازار است.
برنامه دولت برای فروش نفت در شرایط تحریم
پایگاه خبری راد: با وجود اقدامات خصمانه دولت آمریکا برای فشار حداکثری روی ایران و قطع درآمدهای نفتی، تحلیلگران عقیده دارند که صادرات نفت ایران صفر نخواهد شد و مردان نفتی ایران هم نوید آینده روشنی برای بخش انرژی می‌دهند.
تولید ﻣﻴﻜﺮوﮔﺮﻳﻦ‌ها با ارزش غذایی ۴ تا ۴۰ برابر سبزیجات معمولی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد تحقیقات کشاورزی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به ﺗﻮﻟﻴﺪ سبزیجاتی با ارزش غذایی بالا به نام ﻣﻴﻜﺮوﮔﺮﻳﻦ شدند که این سبزیجات در ﻣﺤﻴﻂﻫﺎی ﻛﻨﺘﺮل ﺷﺪه داﺧﻠﻲ به‌صورت ﻃﺒﻘﺎﺗﻲ و ﻫﻴﺪروﭘﻮﻧﻴﻚ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺑﺶ ﻧﻮر ﻣﺨﺼﻮص پرورش می‌یابند.
سلیمی: افزایش قیمت بنزین باید از مسیر قانونی باشد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خاطرنشان کرد که افزایش قیمت بنزین باید از مسیر قانونی انجام شود؛ چراکه در حال حاضر تورم‌زاست.
بررسی واکنش‌ها به لغو معافیت‌های نفتی ایران توسط آمریکا
پایگاه خبری راد: یک هفته از بیانیه‌ای که کاخ سفید درباره لغو معافیت‌های نفتی ایران منتشر کرد، گذشته است. بیانیه‌ای که نه تنها واکنش‌های بسیاری را داخل ایران و توسط مقامات در پی داشت، بلکه کشورهای خارجی و مشتریان نفتی ایران نیز به آن واکنش نشان دادند.