07:42 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعت ساختمان

رضایت از راه اندازی ریل ملی ذوب‌آهن اصفهان و درخواست افزایش تولید
نماد برتر- وزیر راه بهره برداری از ریل ملی کارخانه ذوب آهن اصفهان را افتخاری برای صنعت ایران دانست و با تاکید بر ضرورت بکارگیری فناوری‌های جدید، خواهان افزایش تولید این محصول شد.
کل مصالح موردنیاز صنعت ساختمان تولید داخل است
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد و مصالح مورد نیاز صنعت ساختمان در داخل تولید می شود، گفت: با توجه به آنکه دو برابر نیاز صنعت ساختمان صادرات اقلام ساختمانی داریم هیچ دلیلی برای گرانی مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد.
اقدام مثبت دولت در کنترل اجاره بها
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی ورود دولت در بحث کنترل اجاره بها را اقدامی مثبت و نتیجه بخش عنوان کرد و با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن ار بانکها خواست تا اهتمام بیشتری در ابن خصوص داشته باشند.
تصمیمات جدید برای صدور پروانه های ساختمانی
jنماد برتر- معاون مسکن و ساختمان از افزودن موضوع های شهرسازی و حمل و نقل به مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد.
قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای کنترل قیمت مسکن کارآمد نیست
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تنها شاید بتوان شاهد افزایش میزان عرضه در بازار اجاره‌ بود.
سازندگان مسکن در محاق
پایگاه خبری راد: با وجودی که تثبیت جمعیت در کلانشهرها از جمله دلایل پایین آمدن تقاضای مسکن عنوان می‌شود هنوز کشور سالیانه به حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد؛ نیازی که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید خانوارها مسکوت مانده و در این میان سازندگان دیگر مثل دهه‌های گذشته تمایلی به ساخت‌وساز ندارند. فعالیت بانک‌ها در بخش ساخت و ساز نیز بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس، مشهود نیست.
طرح اقدام ملی مسکن را دنبال می‌کنم
پایگاه خبری راد: محمود محمودزاده که روز گذشته بر اساس حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست، جانشین مازیار حسینی معاون سابق مسکن و ساختمان این وزارتخانه شد، مهم‌ترین برنامه‌ی خود در حوزه مسکن را پیگیری طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن عنوان کرد.
دولت برای رکود آینده مسکن چه برنامه‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن پس از آن‌که سر به فلک کشید، ظاهرا با توقف رشد در کلانشهرها مواجه شده و حالا دولت باید برای رکودی که کارشناسان زمان آن را چهار تا پنج سال عنوان می‌کنند برنامه داشته باشد؛ تولید مسکن استیجاری، شکستن قیمت زمین و ارایه مشوق به سازندگان از جمله پیشنهادات کارشناسی است.
بازار مسکن آماده رکود چهار ساله
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسکن گفت: سیگنال‌های بازار مسکن با توجه به سیکل‌های قبلی، نشان‌دهنده ورود به دوره رکود چهار تا پنج ساله است.
به دلیل تغییر سبک بازی کودکان تقاضای شیشه کاهش یافته است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه شیشه و آئینه با بیان اینکه قدرت خرید مردم در میزان تقاضای بازار شیشه آنچنان تاثیرگذار نیست، گفت: به دلیل تغییر سبک بازی کودکان تقاضای شیشه کاهش یافته است.
بسته رونق مسکن آماده رونمایی است
پایگاه خبری راد: همزمان با برنامه دولت برای عرضه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده، بسته‌ی رونقِ بخش مسکن در حال تهیه است و طبق وعده، هفته آینده رونمایی خواهد شد.
نگاه متفاوت "اسلامی" و "آخوندی" به مسکن
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین اتفاق حوزه مسکن در سال ۱۳۹۷ جدا از موضوع جهش قیمت‌ها، می‌تواند رفتن آخوندی و آمدن اسلامی باشد که وجه بارز اولی، عرضه واحدهای موجود و دومی، تولید واحدهای جدید است.
کارگران چشم انتظار رقم دستمزد...
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
خانه «رویا» شد؛ برنامه‌ریزان خواب ماندند!
پایگاه خبری راد: عبور قیمت مسکن از متری ۱۰ میلیون تومان که توسط دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اعلام شده حکایت از ضعف این تشکیلات برای ساماندهی به بازار دارد.
برنامه ایران برای ساخت ۲۰۰ هزار خانه در سوریه
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران اعلام کرد: طی چهاردهمین نشست ایران و سوریه که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و فعالان صنعت ساختمان در کشور سوریه صورت گرفت، تفاهمنامه ای برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دمشق به امضا رسید.