09:50 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعتگران

سیمانی ها گرانتر شدن را دوست دارند!
نماد برتر - در حالیکه کشور به دلیل رکود و مشکلات اقتصادی حاصل از بروز کرونا، با مشکلات بسیاری رو به رو است، حال سیمانی ها آزاد سازی قیمت ها را فریاد می زنند و این یعنی گران شدن همه چیز!
وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: هر ساله تعدادی از این واحدهای راکد به چرخه تولید برمی‌گردند.
چرخ رونق شهرک های صنعتی نوبران و غرق آباد روی دست انداز
نماد برتر- مدیرعامل یک واحد تولیدی در نوبران، تامین برق را مهمترین زیرساخت مورد نیاز برای ایجاد و توسعه صنایع در شهرک‌های صنعتی نوبران و غرق آباد دانست و گفت: جهش تولید با تامین برق صنایع مستقر در این شهرک ها محقق خواهد شد.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
رشد ۶ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در ۵ ماه
نماد برتر- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور در پنج ماه نخست امسال به بیش از ۲۵ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد داشته است.
بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید
نماد برتر- مدیرعامل شرکت راه‌آهن از بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید شامل واگن‌های مسافری، واگن‌های باری و لوکوموتیو با ارزشی بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰۰ قطعه تجهیزات ریلی در داخل تولید می‌شود و در حوزه چرخ مونوبلوک و سیستم ترمز ملی به خودکفایی رسیده‌ایم.
واردات واکسن آنفلوآنزا در انتظار تخصیص ارز/ درخواست تامین کنندگان دارو از بانک مرکزی
نماد برتر- رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی نگرانی ها از وقفه ایجاد شده در تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، در عین حال درباره زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا در آستانه فصل سرد سال گفت: در حال حاضر به میزانی واکسن را وارد کرده‌ایم و در کشور موجود است، اما برای واردات ما بقی واکسن‌ها به تخصیص ارز نیاز داریم.
برگزاری رویداد نوآورانه برای توسعه اشتغال روستایی
نماد برتر- رویداد ملی صنایع روستا دوست با هدف توسعه اشتغال روستایی برگزار می‌شود.
ایمیدرو آماده سرمایه‌گذاری در آزادراه لامرد پارسیان است
نماد برتر- مشاور رئیس هیئت عامل مناطق ویژه ایمیدرو با اشاره به توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد طی یکسال اخیر، از آمادگی ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی به عنوان تعهد این سازمان، در پروژه آزاد راه لامرد پارسیان خبر داد.
احداث نیروگاه بدون کمک خارجی ها افتخار است
نماد برتر- استاندار مرکزی گفت: احداث نیروگاه در شرایط تحریم و بدون کمک خارجی افتخار است.
می توانیم سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشته باشیم
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، باتوجه به محدودیت منابع تامین ارز چنانچه به بخش خصوصی اجازه داده شود که از ارزها و سرمایه‌های غیربانکی مردم استفاده کند، صنعتگران خواهند توانست سالانه دو تا سه میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور رقم بزنند.
گلایه قطعه‌سازان از بانک مرکزی!
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو کشور، برخلاف آنکه تمامی صنعتگران و نهادها به دنبال جهش تولید هستند بانک مرکزی با عدم تخصیص ارز و تامین نیاز قطعه‌سازان، دو صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را زمین‌گیر خواهد کرد.
خودرو‌های جدید در راه است
نماد برتر- مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که برنامه سایپا در توسعه محصول و تولید خودرو‌های جدید، تحولی اساسی در تاریخ این خودروساز است.
معرفی دانش‌بنیان‌ها در وبینار معاونت علمی ریاست‌جمهوری
نماد برتر- وبینار "کاربردهای صنعتی فناوری نانو" به منظور معرفی محصولات شرکت‌های فناور به صنعتگران برگزار می‌شود.
موانع داخلی‌سازی تجهیزات صنعتی
نماد برتر- عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت ایران عدم تخصیص ارز و برخی محدودیت‌های غیرکارشناسی در ثبت سفارش قطعات و مواد اولیه را از جمله موانع داخلی سازی تجهیزات صنعتی عنوان کرد.