11:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنایع دفاعی

عزم والای ملی درخرید کالای ایرانی شکل بگیرد/صادرات 10.5 میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی این پارک را از نخستین پارک‌های تأسیس شده در ایران دانست و با اعلام اینکه این پارک فعالیت خود را از سال 81 آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: پارک‌ها از پتانسیل بالایی برای تولید کالای فناورانه ایرانی برخوردارند و در این مورد لازم است که عزم والای ملی شکل گرفته و همگان از خرید کالای ایرانی حمایت کنند.
انتقاد از تخصیص ارز به واردات کالاهای لوکس
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با انتقاد از تخصیص ارزهای خارجی به واردات کالاهای لوکس یا غیرضروری گفت که بخش اساسی واردات باید مربوط به کالاها، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز در تولید داخلی و نه اقلام تجملی و یا خدمات لوکس باشد.
رفع مشکل بازرسی فنی رادیوگرافی صنعتی معمولی با ابداع محققان ایرانی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نخستین بار موفق به پیاده‌سازی رادیوگرافی صنعتی دو –انرژی در آزمون‌های غیر مخرب شدند.
هند ساخت ناو هواپیمابر را به چین واگذار کرد
پایگاه خبری راد: در حالیکه هند برای بیش از پنج دهه به دلیل استفاده از ناوهای هواپیمابر ساخت داخل پیشتاز خودکفایی در این حوزه در جنوب آسیا بود اکنون با گسترش سریع صنایع دفاعی چین در حال باختن این رقابت است.
سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری ایرباس در ترکیه
پایگاه خبری راد: یک مقام ارشد ایرباس، ترکیه را از مقاصد استرتژیک سرمایه‌گذاری این شرکت خواند و از تداوم سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور خبر داد.
واردات تیشه به ریشه تولید ایرانی زده است
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با انتقاد از اینکه اقدامات لازم در زمینه کنترل واردات انجام نمی‌شود، گفت: این سیاست‌ها تولید را ورشکسته و منجر به افزایش بیکاری خواهد شد.
صفحه قبل | صفحه بعد