23:02 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات کشور

افزایش نرخ ارز، تقاضای تسهیلات ارزی را کم کرد
نماد برتر-- مدیر عامل بانک توسعه صادرات ضمن اعلام میزان پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی در نیمه نخست امسال، گفت: زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، تقاضا برای تسهیلات ارزی کم می‌شود ‌که اکنون متقاضیان دریافت تسهیلات ارزی نسبت به گذشته کمتر شده و تقاضا برای دریافت تسهیلات ریالی نیز با افزایش مواجه شده است.
شریعتی: دولت ریز صادرات را اعلام کند
نماد برتر- جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که در کنار افت ارزشی صادرات ایران در سال جاری، صادرات وزنی نیز بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته و این سوال را به وجود آورده که کدام کالاها از سبد صادراتی کشور حذف شده‌اند؟
جزئیات تجارت خارجی/رشد ۲۴ درصدی صادرات غیر نفتی
نماد برتر- سخنگوی گمرک گفت: کارنامه تجارت خارجی کشور در شهریور ماه امسال با حدود ۱۱ میلیون تن به ۵ میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار رسید که صادرات در این ماه نسبت به مرداد از لحاظ ارزش بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.
از صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی غفلت نکنیم
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یک اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش را خواستار شد.
اعطای مشوق مالیاتی به صادرکنندگان خوش سابقه و متعهد
نماد برتر- حسن روحانی وزیر جدید صمت را مکلف کرد، زنجیره کامل تامین و توزیع شامل تولید، صادرات و واردات کشور، از مرحله ثبت سفارش تا توزیع کالا در فروشگاه ها را ایجاد و زمینه دسترسی همه مدیران، فعالان اقتصادی و عموم مردم به این سامانه را فراهم کند، تا در هر لحظه همه بتوانند از تمامی مراحل ورود، توزیع و میزان و موجودی کالا در کشور مطلع شوند.
پیش بینی وضعیت شاخص تا پایان سال + اثر سه عامل بر روند بورس
نماد برتر- نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با پیش بینی وضعیت شاخص تا پایان سال از اثر سه عامل بر این روند خبر داد.
 وزارت نفت از هر پیشنهادی برای فروش نفت استقبال می‌کند
نماد برتر-وزیر نفت با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن علیه کشور تاکید کرد: وزارت نفت از هر پیشنهادی برای فروش نفت و عرضه آن در بورس استقبال خواهد کرد.
یکسال فرصت داریم تا موافقت‌نامه اتحادیه اوراسیا را دائمی کنیم
نماد برتر- وزیر نیرو در سفر به یزد، موافقت‌نامه کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را موقتی خواند و گفت: تنها یک سال فرصت داریم تا با کمک‌ تمام بخش‌های کشورمان برای الحاق دائم این توافق تلاش کنیم.
۴۰ درصد صادرات کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود
نماد برتر- مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، یازدهم شهریور در سفر به کیش از روند پیشرفت پروژه های عمرانی و زیر بنایی کیش بازدید به عمل آورده و دو طرح مرکزی ویژه برای بیماران کرونایی و همچنین پارلمان زنان کیش را افتتاح کرد.
کرونا چند درصد از صادرات ایران را کم کرد؟ / مرزها باز هستند
نماد برتر- چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، به نظر می‌رسد ثباتی نسبی در عرصه تجاری کشور به وجود آمده، هرچند آمارها حاکی از تاثیرگذاری کرونا بر تجارت ایران است.
درآمد چین از صادرات کفش بیشتر از درآمد ما از نفت است!
نماد برتر- رئیس اتحادیه کفش‌ ماشینی و لاستیکی تهران، درآمد ارزی فروش نفت برای ایران را سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در کشور چین، صنعت کفش سالانه ۸۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد.
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
ضرورت رایزنی با چین، عراق، ترکیه و امارات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رایزنی با کشورهای مقصد صادرات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات و استفاده از ارز صادراتی برای تأمین نیازهای وارداتی کشور را از راهکارهای کنترل قیمت ارز دانست.
قیمت فراورده‌های نفتی ایران افزایش یافت
نماد برتر- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در حال حاضر قیمت فراورده‌های نفتی و پتروشیمی افزایش نسبی یافته است و می‌توان نسبت به بهبود وضعیت این بازار امیدوار بود.
تاثیرات کرونا بر روند صادرات در ایران و جهان
نماد برتر- نایب رییس سابق اتاق بازرگانی ایران از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند صادراتی کشورهای جهان و به طور خاص ایران می‌گوید.