03:55 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات نفت آمریکا

نرخ کرایه ابرنفتکش‌ها گران شد
پایگاه خبری راد: صادرات بالای نفت آمریکا باعث شده است تقاضا و نرخ کرایه نفتکش‌های بسیار بزرگ (VLCC) از اواسط فوریه افزایش پیدا کند.
روایت ابرنفتکش‌های خالی از بازار نفت
پایگاه خبری راد: دوازده ابرنفتکش خالی که به آرامی پهنه اقیانوس را درنوردیده و به سوی آب‌های خلیج مکزیکوی آمریکا پیش می‌روند، حقیقت امروز بازار نفت را برملا می‌کنند.
چرا WTI شاخص قیمت بازار جهانی نفت است؟
پایگاه خبری راد: بازارهای نفت جهانی هستند و بنابراین قیمت‌های نفت در سراسر جهان همسو با آن‌ها حرکت می‌کنند، با این حال اختلاف‌هایی در قیمت‌های نفت بر مبنای کیفیت و جغرافیا وجود دارد و معمولاً شاخص‌های قیمت فاصله چندانی از سایر شاخص‌ها پیدا نمی‌کنند.
 قیمت نفت در پی تحریم‌های مختل کننده آمریکا صعود کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز چهارشنبه بدنبال نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه پس از اقدام واشنگتن برای تحریم شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، افزایش پیدا کرد.
 کاهش تولید ما به آمریکا کمک کرد
پایگاه خبری راد: دبیرکل اوپک در واکنش به تمجید مدیر یک شرکت نفت شیل آمریکا از اوپک برای کاهش تولید که قیمت نفت را در دو سال اخیر تقویت کرده است، ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ این پیام را بشنود.
سعودی‌ها خواهان پایین آمدن قیمت نفت/در مسیر تقابل با آمریکا
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی در دو ماه گذشته صادرات نفت به آمریکا را با هدف کاهش ذخایر نفت این کشور کاهش داده و خود را در مسیر مقابله با ترامپ قرار داده که خواهان پایین ماندن قیمت نفت است.
به صفر رساندن واردات نفت ایران توهم است
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره شرکت ایندین اویل در مصاحبه با "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت چشم انداز اینکه پالایشگاه‌های هندی خرید نفت ایران را به صفر برسانند غیرواقع گرایانه است.
 صادرات نفت آمریکا افزایش می یابد
پایگاه خبری راد: صادرات نفت آمریکا با افزایش تولید نفت شیل در منطقه پرمیان باسین، ممکن است تا سال ۲۰۲۰ به ۳.۹ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.
هند در نوامبر از ایران نفت خریداری می‌کند
پایگاه خبری راد: رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: هند در نوامبر مجموعا ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد که نشان می‌دهد این کشور حتی پس از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه تهران، به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
نفت ایران سهم صادرات نفت آمریکا به هند را گرفت
پایگاه خبری راد: خریداران هندی در آستانه آغاز تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در ماه میلادی آینده، خرید نفت از آمریکا را کاهش داده و نفت بیشتری از ایران خریداری کردند.
چراغ نفت ایران در کشور دومین مشتری روشن می‌ماند؟
پایگاه خبری راد: دو راهی هند از زمانی که آمریکا مشتریان نفت ایران را تهدید کرد اگر خرید نفت از ایران را ادامه دهند آن‌ها را تحریم خواهند کرد، درمورد ادامه خرید از ایران یا جایگزینی نفت ایران آغاز شد. هرچند به نظر می‌رسد هند راهی که به ایران ختم می شود را انتخاب کرده است اما از بیراهه‌های مسیر دیگر نیز غافل نیست.
هند: برای انتخاب نفت آمریکا به جای ایران هیچ معامله‌ای نکردیم
پایگاه خبری راد: یک مقام دولتی هندی اظهار کرد: هند روشن کرده که ملاحضات تجاری عامل تعیین کننده در واردات نفت خام از آمریکا است و خرید نفت از واشنگتن نباید جایگزینی برای نفت ایران دیده شود.
هند قادر به قطع واردات نفت ایران نیست
پایگاه خبری راد: درخواست‌های واشنگتن از کشورها برای قطع واردات نفت ایران دردسر عظیمی را برای هند به وجود آورده است.
چین به آغوش انرژی روسیه می‌رود
پایگاه خبری راد: اگر چه چین از تعرفه‌های پیشنهادی روی واردات نفت خام آمریکا پا پس کشیده است، اما این اقدام ضرورت متنوع کردن منابع تامین این کشور را بارز می‌کند و اقداماتی که چین اکنون در پیش می‌گیرد این کشور را قادر خواهد ساخت در تعاملات آتی از نفت به عنوان کارت برنده خود استفاده کند.
سرگردانی قیمت نفت در برابر جنگ‌طلبی تجاری آمریکا
پایگاه خبری راد: بازارهای نفت روز جمعه بین نگرانیهای پیرامون اختلافات تجاری آمریکا و چین از یک طرف و تبعات اقدامات خصمانه واشنگتن علیه ایران بر روند عرضه جهانی نفت سرگردان بودند.