15:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات سیب

ممنوع شدن صادرات سیب‌زمینی و رب گوجه‌فرنگی!
پایگاه خبری راد: گمرک ایران ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی، رب گوجه فرنگی و خوراک دام و طیور را ابلاغ کرد.
سود ۱۰ هزار تومانی خارجی ها از خرید هر کیلو سیب‌زمینی ایرانی!
پایگاه خبری راد: افزایش خرید برخی محصولات کشاورزی توسط تجار کشورهای همسایه باعث کاهش عرضه این محصولات در بازار داخلی و افزایش قیمت آن‌ها شده است.
چرا صادرات سیب‌زمینی ممنوع نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: قیمت سیب‌زمینی مانند برخی دیگر از محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی طی هفته‌های اخیر به دلیل افزایش صادرات و کاهش عرضه در بازار داخلی، رو به افزایش رفت و به کیلویی حدود ۵۰۰۰ تومان در بازار رسید اما هنوز سیاست ممنوعیت موقتی صادرات آن برای ایجاد تعادل در بازار داخلی اتخاذ و ابلاغ نشده است.
صادرات سیب ۸ برابر شد
پایگاه خبری راد: صادرات سیب در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت برابر شده است.
افزایش صادرات، سیب‌زمینی را هم گران کرد
پایگاه خبری راد: افزایش بیش‌از ۸۵ درصدی صادرات سیب‌زمینی باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی شده است. به‌طوری‌که طبق آمار قیمت این محصول پُرمصرف بیش از ۴۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
باز هم صادرات را به بازار داخلی ترجیح دادند!
پایگاه خبری راد: باوجود اینکه قیمت سبزی در بازار مصرف افزایش یافته است، رییس فروشندگان میوه و سبزی این موضوع را رد کرد و گفت: به دلیل افزایش صادرات سیب‌زمینی، قیمت این محصول در بازار مصرف افزایش یافته و قیمت برخی دیگر از محصولات همچون هویج، خیار، گوجه‌فرنگی و آناناس نیز رشد چشمگیری داشته است.
صادرات سیب ۱۰ برابر شد
پایگاه خبری راد: صادرات سیب تازه در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ برابر شده است.
۱.۵ برابر واردات میوه صادرات دارم
پایگاع خبری راد: پدر داماد رئیس جمهور با اعلام اینکه از سال ۱۳۴۵ کارت بازرگانی داشته، در تجارت میوه بوده و طی سال‌های اخیر نیز مطابق مقررات موجود، همیشه یک و نیم برابر واردات، صادرات میوه داشته است؛ توضیحاتی تکمیلی ارائه کرد.
توضیحات یکی از واردکنندگان موز با ارز 4200 تومانی
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های واردکننده موز در مورد دریافت‌ ارز دولتی و نحوه استفاده از آن شفاف‌سازی کرد.
صادرات سیب ۶ برابر شد
پایگاه خبری راد: صادرات سیب تازه ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از شش برابر شده است.
سیاست‌های جدید ارزی تجارت سیب را رونق را داد؟
پایگاه خبری راد: صادرات سیب طی فروردین ماه امسال با رشد عجیب و غریب بیش از ۶۰۰ درصدی از نظر وزنی مواجه شده و نرخ آن نیز در بازار جهانی بیشتر از سال گذشته شده است که به گفته برخی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به دلیل سیاست‌های جدید ارزی و قرار نگرفتن این محصول در لیست اقلامی مورد نظر دولتمردان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات آن به سامانه نیما بوده است.
سیب‌های انبار شده آذربایجان غربی در چه وضعی‌اند؟
پایگاه خبری راد: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به موضوع دپوی سیب های صنعتی در کنار جاده ها طی سال گذشته و انتشار فیلم انها در فضای مجازی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کمبود جا مقداری از سیب های صنعتی در کنار جاده ها دپو شد که امسال بر طبق برنامه ریزی انجام شده در تلاشیم با ایجاد مکانهایی بهداشتی سیب های صنعتی را انبار کرده و به مرور به کارخانجات تولید کنسانتره ارسال کنیم.
درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری کشاورزی از صادرات
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کشاورزی گفت: چهار میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۶۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش چهار میلیارد و پنج میلیون و ۲۶۰ هزار دلار در ۹ ماهه امسال از کشور صادر شده و سهم بخش کشاورزی از کل صادرات غیر نفتی ۱۲.۷ درصد به لحاظ ارزشی بوده است.
سه سوال از وزیر جهاد کشاورزی اعلام وصول شد
پایگاه خبری راد: سوال سه نماینده از وزیر جهاد کشاورزی اعلام وصول شد.
افزایش ۴۰ درصدی واردات برنج به بهانه کنترل قاچاق
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش حدود ۴۰ درصدی واردات برنج در هفت ماهه نخست امسال را ناشی از کنترل واردات غیررسمی و قاچاق این محصول دانست.