07:15 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات به عراق

صرافان واسطه معاملات کالاهای گروه ۳ هم شدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این سازمان تصویب شد که پروانه صادراتی در سامانه نیما به شکل رقابتی به صرافان فروخته شود و صرافان برای کالاهای گروه سه، ارزهای خریداری شده از صادرکنندگان را به واردکنندگان عرضه کنند.
افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات کالاهای ایرانی به عراق
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات ایران به عراق در سال جاری خبر داد و گفت: صادرات کالا به عراق در سال جاری با جهش همراه شده است.
صادرات به عراق امسال چقدر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس برنامه پنج ساله تعیین شده باید سالانه پنج درصد رشد صادرات به عراق را شاهد باشیم.
معافیت ارزی برای صادرکنندگان عراق و افغانستان
پایگاه خبری راد: عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از معافیت بازگشت ارز از طریق سیستم بانکی برای صادرکنندگان کالا به عراق خبر داد و گفت: باتوجه به تسهیلاتی که دولت برای صادرات به عراق و افغانستان ایجاد کرده، صادرات به این دو کشور افزایش خواهد داشت.
افزایش ۳۰۰ میلیون دلاری صادرات به عراق
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از افزایش ۳۰۰ میلیون دلاری صادرات ایران به عراق خبر داد.
دلار ۴۲۰۰ تومانی به توسعه صادرات کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد که ۴۲۰۰ تومان نرخ واقع‌بینانه برای دلار است و در شرایط فعلی می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.
افزایش تعرفه و ممنوعیت عراقی‌ها برای خرید ۶۳ کالای ایرانی
پایگاه خبری راد: رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: دولت عراق پیش‌ از این اعلام کرده که در سال جاری برای ۶۳ قلم کالا افزایش تعرفه یا ممنوعیت وارداتی لحاظ خواهد کرد.
کدام کشورها شکلات و بیسکوئیت ایرانی می‌خورند؟
پایگاه خبری راد: براساس آمارهای ارائه شده، در هشت ماهه امسال نزدیک به ۳۱۴ هزار تن محصول در گروه شیرینی و شکلات به ارزش حدود ۴۴۰ میلیون دلار صادر شده است که عراق، افغانستان، پاکستان، ساحل عاج و آذربایجان عمده‌ترین خریداران این محصولات بوده‌اند.
باید نهضت برندینگ را در ایران ایجاد کنیم
پایگاه خبری راد: معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مهمترین مساله‌ای که تا امروز به آن بی توجه بوده‌ایم ضعف ما در بحث برندینگ بوده است و باید بتوانیم نهضت برندینگ را در ایران به کمک سازمان توسعه تجارت ایجاد کنیم.
جزئیات رشد صادرات گاز ایران به عراق از دی‌ماه
پایگاه خبری راد: قرارداد صادرات گاز از ایران به عراق از ۳۱ خردادماه سال جاری بعد از شش سال اجرایی شد و طبق این قرارداد میزان صادرات گاز به این کشور به روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده است. قرار است میزان صادرات گاز به عراق با آغاز بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ششم سراسری که مسئولان زمان آن را اول دی ماه اعلام کرده‌اند به ۳۵ میلیون مترمکعب برسد.
فولاد کاوه اروند از شرایط مناسبی برای صادرات به عراق برخوردار است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: کارخانه فولاد کاوه اروند به آب‌های آزاد و کریدورهای صادراتی دسترسی دارد و علاوه‌بر این از شرایط مناسبی برای صادارت به عراق برخوردار است.
تجارت با عربستان ممنوع
پایگاه خبری راد- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه ارتباط اقتصادی مستقیمی با عربستان نداریم.
وقتی همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد می‌چینیم ....
پایگاه خبری راد: عراق دومین بازار صادراتی ایران به شمار می‌رود و اصلی‌ترین بازار محصولاتی همچون سیمان، محصولات کشاورزی، مواد پروتئینی و مصالح ساختمانی برای تجار محسوب می‌شود اما مدتی است در این بازار صادراتی اما و اگرهای متعددی ایجاد شده است.
خیز عربستان برای تسخیر بازار عراق
پایگاه خبری راد: رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: به نظر می‌رسد عربستان برای افزایش سهم خود در بازار عراق خیز بلند برداشته است.
چرا صادرات ایران حرفی برای گفتن در جهان ندارد ؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد باید تولیدات داخلی خود را در عرصه بین الملل به رقابت بگذارد تا به هدف اصلی خود برسد و این جز با صادرات پایدار میسر نمی شود.