09:59 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شیرآلات

چقدر آب برای تهرانی‌ها تولید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: حدود یک میلیارد و ۳۵۰ هزار مترمکعب آب، برای جمعیت حدود ۱۴ میلیون نفری استان تهران، تولید می‌شود که از این میزان، بیش از ۷۰ درصد از منابع سطحی و سدها و بقیه از منابع زیرزمینی به‌دست می‌آید.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
بازنگری در تعرفه آب
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری وزارت نیرو گفت: در راستای اصلاح الگوی مصرف، کارگروه سازگاری با کم آبی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، به بازنگری در تعرفه‌های بخش آب اقدام کرده‌اند.
صادرات محصولات نانوفناوری ایران به ۵۰ کشور دنیا
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی می‌شود حجم فروش محصولات نانوی ایران در سال جاری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان شود.
سمفونی «امید» میان مُردگان
پایگاه خبری راد: درست در میانه گورستانی که صدها نفر از اهالی سرپل ذهاب در آن به خواب ابدی رفته‌اند، "سیران" و همسرش در یکی از ده‌ها کانکسی که چندماه پس از آن نیمه شب هولناک به آن پناه بردند، در انتظار تولد کودکی هستند که قرار است اسفند ماه متولد شود و نمادی باشد برای زندگی و امید در یک گورستان.
کمبودی در بازار محصولات گرمایشی نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: بازار با کمبود محصولات گرمایشی به خصوص پکیج، روبرو نیست و نیاز افراد از طریق تولیدات داخلی پاسخ داده می‌شود.
نابودی شرکتهای دانش‌بنیان درصورت عدم اصلاح رویکردهای منفی/صادرات کالاهای دانشی قبل ازفروش داخلی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو دولتی بودن بخش زیادی از اقتصاد کشور و عدم کشش صنایع به دریافت فناوری را از چالش‌های موجود برای شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: در حال حاضر محققان برای ثبت اختراعات بین‌الملل و دریافت استانداردهای بین‌المللی ارز مورد نیاز خود را با چالش‌های زیاد از بازار آزاد تامین می‌کنند که ادامه این مسیر منجر به نابودی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.
ممانعت از فروش کالا به کسبه /افزایش 3 برابری قیمت لوازم ساختمانی و بهداشتی
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه لوازم ساختمانی و بهداشتی مرکز مازندران از افزایش 3 برابری قیمت لوازم ساختمانی و بهداشتی خبر داد و گفت: دود این گرانی به چشم کسبه بازار می‌رود.
موفقیت محققان دانشگاهی در تولید نیکل از کاتالیست‌های مستعمل
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری بخش خصوصی روشی را برای تولید نیکل از کاتالیست‌های مستعمل ارائه دادند که به گفته آنها دستاوردهای این طرح مانع از خروج ارز از کشور خواهد شد.
رشد شاخص قیمت نهاده‌های ساختمانی در سال ۹۶
پایگاه خبری راد: درصد تغییرات میانگین شاخص در چهار فصل منتهی به فصل بهار سال ١٣٩٧ نسبت به میانگین شاخص در چهار فصل منتهی به بهار سال ١٣٩٦ معادل ١٧,٤ درصد بوده كه نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٣درصد) با افزایش روبه‌رو بوده است.
اعلام اسامی ۱۲ کالای غیر استاندارد
پایگاه خبری راد: مدیرکل اداره استاندارد تهران با اشاره به بررسی پرونده‌ واحدهای تولیدی پایتخت، از ابطال پروانه استاندارد ۱۲ قلم کالا و صدور پروانه برای ۲۸ فرآورده طی ماه گذشته خبر داد.
تنش آبی در 2 شهر پرجمعیت استان سمنان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از تنش و بحران آبی در دو شهر پرجمعیت این استان خبر داد و گفت: سمنان 300لیتر در ثانیه و شاهرود 160 لیتر برثانیه کمبود آب شرب دارند.
رفع مشکلات بانکی ١٠ شرکت تولیدی و صنعتی با دستور استاندار تهران
پایگاه خبری راد: با پیشنهاد استاندار تهران مشکلات پرداخت بدهی و معوقات بانکی ١٠ شرکت تولیدی در استان تهران مرتفع شد.
اقشار حقوق‌بگیر بزرگ‌ترین متضرر افزایش‌های ناپایدار قیمت‌ها در بازار مسکن هستند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ بزرگترین قشری که از افزایش‌های ناپایدار قیمت‌ها در بازار این روزهای اجاره و رهن و خرید و فروش مسکن لطمه می‌بینند، اقشار حقوق‌بگیر با درآمدهای پایین هستند.
رفع مشکل بازرسی فنی رادیوگرافی صنعتی معمولی با ابداع محققان ایرانی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نخستین بار موفق به پیاده‌سازی رادیوگرافی صنعتی دو –انرژی در آزمون‌های غیر مخرب شدند.