20:52 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شکارچی

انقراض هشت گونه پرنده طی دهه اخیر به تایید رسید
پایگاه خبری راد: کارشناس تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین گزارش موسسه بین‌المللی حیات پرندگان از تایید انقراض هشت گونه پرنده خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مهمترین دلایل انقراض این پرندگان، جنگل‌زدایی، تخریب زیستگاه‌ها و تجارت حیات وحش بوده است.
انتقال آب رودخانه کرج به تهران به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل محیط زیست البرز به وضعیت طرح انتقال آب رودخانه کرج به تهران اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح در مراحل نهایی قرار دارد و باید نشست‌های استانی و ملی در این خصوص برگزار شود تا طی توافقی، میزانی از آب این رودخانه منتقل شود که به حیات آن آسیبی وارد نکند.
خسارت‌های پیدا و پنهان صیادان چینی به آب‌های جنوب کشور
پایگاه خبری راد: تصور بیشتر ما از صیادی و ماهیگری همان تورها و قایق‌های صیادان محلی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور است اما این روزها تصاویری از صیادی‌های صنعتی در دریاهای جنوب کشور دیده می‌شود که می‌تواند هشداری برای محیط زیست و ۱۲۰۰ گونه مختلف دریایی جنوب کشور باشد.
خونریزی کشتارگاه آمل تمام شد!
پایگاه خبری راد: رئیس اداره محیط زیست آمل گفت: رعایت نشدن ملاحظات زیست محیطی کشتارگاه سنتی آمل بیشتر در حوزه پساب‌ها بوده که خروجی سیستم فاضلاب آن به مرحله استاندارد نمی رسید و در نهایت پلمب شد.
کاهش جمعیت زرافه‌ها و رشد تجارت این حیوانات در آمریکا
پایگاه خبری راد: با وجود کاهش شدید جمعیت زرافه‌ها در دنیا، تجارت این حیوانات در آمریکا هم‌چنان ادامه داشته و رو به رشد است.
امسال هیچ مجوزی برای شکارچیان خارجی گراز صادر نشده است
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال جاری تاکنون هیچ پروانه شکار گرازی برای شکارچیان خارجی صادر نشده است.
محیط‌بان راوری توسط شکارچی غیرمجاز به شهادت رسید
پایگاه خبری راد: فرماندار راور گفت: محیط‌بان اداره محیط زیست شهرستان راور به ضرب گلوله شکارچی غیرمجاز به شهادت رسید.
خودرویی که با الهام از پرنده شاهین ساخته شد
پایگاه خبری راد: میلان رد برخلاف "میلان" موجود در نامش یک خودروی اتریشی است که قدرتش خارق‌العاده عنوان شده است.
کلان‌شهرها خالی از سکنه‏ می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب هشدار داد: اجرای پروژه‌های بزرگ شیرین‏‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس، دریای عمان و خزر (مازندران) به مشهد، فارس، سمنان و بخش‌هایی از فلات مرکزی نه‌تنها به خالی‏ از سکنه‏ شدن بخش عمده‏‌ای از جمعیت کشور می‌انجامد بلکه اجرای این پروژه‌ها با جذب منابع مالی هنگفت، از اجرای راهکارهای مدیریت مصرف آب شهری (کاهش هدررفت، نصب تجهیزات کاهنده، جداسازی آب شرب از بهداشت و فضای سبز، تعرفه ‏ها، جریمه‏ ها، آموزش و فرهنگ‏ سازی) نیز جلوگیری می‏ کند و یک فرصت ارزشمند را در حوزه مدیریت آب شهری می‌سوزاند.
زخمی شدن محیط‌بان رامیانی با شلیک شکارچی غیرمجاز
پایگاه خبری راد: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گنبد کاووس، رامیان و آزادشهر گفت: یک محیط‌بان رامیانی مورد اصابت تیر شکارچی غیر مجاز قرار گرفت و زخمی شد.
۸ پیامد اصلی تخریب منابع طبیعی
پایگاه خبری راد: بهره‌برداری بی‌رویه ازمنابع طبیعی منجر به آسیب‌پذیری آن می‌شود به طوری‌که با کوچک‌ترین تنشی همانند خشکسالی رو به ضعف و نابودی می‌رود. افزایش آلاینده‌های هوا، افزایش روز افزون گرد و غبار، کاهش تولید علوفه و به دنبال آن کاهش تولید گوشت، تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی، افزایش سیل، بهمن و رانش زمین همگی از پیامدهای تخریب و بی توجهی به این منابع خدادادی است.
هشدارهای پلیس درباره کلاهبرداری مجازی در نوروز
پایگاه خبری راد: روزهای منتهی به نوروز و تکاپوی شهروندان در خرید لوازم مورد نیاز و بلیت‌های نوروزی فرصت مناسبی را برای سوء‌استفاده‌گران و سودجویان فراهم کرده تا به واسطه شگردهای مختلف در فضای مجازی به کلاهبرداری و ربودن مال غیر اقدام کنند.
۱۰مکان ممنوعه و مرموز دنیا+عکس
پایگاه خبری راد: همۀ ما دربارۀ «منطقه ۵۱» شنیده‌ایم که یک پایگاه نیروی هوایی فوق سرّی در ایالت نوادا در آمریکا است. سرّی بودن فعالیتها در این منطقه باعث شده است که تئوری‌های زیادی دربارۀ فعالیتهای آن شکل بگیرد، تا جایی که برخی ادعا می‌کنند در این منطقه نشانه‌هایی از وجود موجودات فرازمینی دیده شده است.
راهکاری برای دور کردن پرندگان از فرودگاه مهرآباد
پایگاه خبری راد: چندی پیش خبری مبنی بر استخدام شکارچی در فرودگاه مهرآباد برای شکار پرندگان مزاحم منتشر شده بود. این خبر با وجود آنکه توسط فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تکذیب شد اما واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت، مدیر عامل انجمن پرنده‌ شناسی طرلان این روش‌ها را منسوخ‌شده می‌داند و استفاده از برخی دستگاه‌ها را یکی از راهکارهای دور کردن پرندگان از فرودگاه‌ها ذکر می‌کند.
مسوولان «فرودگاه مهرآباد» بدنبال راهکاری نوین برای رفع مزاحمت پرندگان سرگردان
پایگاه خبری راد: انتشار اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر «استخدام شکارچی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای شکار کبوتران سرگردان» موجب شد تا فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران صبح امروز به طور سرزده از این فرودگاه بازدید کند.
صفحه قبل | صفحه بعد