20:51 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شوک ارزی

گذشته تلخ پیمان‌سپاری ارزی را فراموش نکنید!
پایگاه خبری راد: پس از ابلاغ بخشنامه جدید ارزی و محدودیت برای صادرکنندگان به ویژه بخش خصوصی واقعی، نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: فعالان اقتصادی با برگشت ارز برای ادامه چرخه اقتصادی مخالف نیستند اما عمده ارز و امکانات در اختیار خصولتی‌ها و شبه‌دولتی‌هاست که باید ارز خود را برگردانند و پیمان‌سپاری ارزی فقط برای بخش خصوصی محدودیت می‌آورد. از سوی دیگر تجربه تلخ پیمان‌سپاری‌های ارزی در سال‌های گذشته نشان‌ می‌دهد این تصمیم بازارهای صادراتی را برهم می‌زند.
ویتنام رکورددار جذب سرمایه گذاری خارجی در شرق آسیا
پایگاه خبری راد: ویتنام موفق شد علی رغم سایر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا که به دلیل جنگ تجاری و تقویت ارزش دلار با مشکل مواجه شده‌اند عملکرد اقتصادی خیره کننده‌ای داشته باشد.
هشدار صنعتگران یزد از احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی
پایگاه خبری راد: صنعتگران استان یزد با صدور بیانیه‌ای، راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج کشور از بحران اقتصادی کنونی را ارائه کردند.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقای‌شان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
تا ۲ ماه آینده اقتصاد به ثبات می‌رسد/جعلی‌بودن اسناد ترخیص خودروهای لوکس از وزارت اقتصاد
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حدود ۶ هزار خودرو در زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارشات وارد کشور شد، گفت: براساس بررسی‌ها مشخص شد که همه اسنادی که برای ترخیص خودروهای لوکس از وزارت اقتصاد صادر شده بود، جعلی بودند و عدم لینک سامانه‌های بین وزارت‌خانه‌ها یکی از دلایلی بود که کسی متوجه این موضوع نشد.
 برای اعتمادسازی نیازمند شوک ارزی به بازار هستیم
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «نمی‌توان شرایط ارزی را آرام آرام تغییر داد» گفت که برای اعتمادسازی نیازمند ایجاد شوک ارزی هستیم.
تحریم‌ها اثر خود را نشان خواهد داد/ در اقتصادمان باید آرایش جنگی بگیریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کشور وارد یک جنگ اقتصادی شده است گفت که در چنین شرایطی ما هم باید در اقتصادمان یک آرایش جنگی بگیریم.
 دولت باید بر قیمت نهایی کالاها نظارت کند
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید قیمت کالاها را تا مصرف کننده نهایی نظارت کند.
روزگار صنایع خریدار آلومینیوم؛ حکایت آب در کوزه
پایگاه خبری راد: همزمان با نوسانات ارزی صنایع متحمل آسیب‌های جدی شده، دست‌شان به مواد اولیه نمی رسد و در بازار خراب مواد اولیه، در گرداب قراردادهایی که بسته اند و نمی توانند اجرایی کنند گرفتار شده‌اند.
واکاوی علت گرانی‌های اخیر
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نقدینگی در ایران طی پنج سال گذشته به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است، آن را علت اصلی گرانی های اخیر توصیف کرد.
از استانداردهای 85 گانه تا شورای رقابت؛ همه به ضرر صنعت و مردم
پایگاه خبری راد: مطالبات مردم و صنعت خودرو اجازه اجرای کامل استانداردهای 85 گانه را نخواهد داد.
تحلیلی بر دلایل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر قیمت خودرو روند صعودی پیدا کرده است. با توجه به جایگاه خودرو در سبد دارایی‌های خانوار بحث منطقی بودن یا توجیه‌پذیر بودن قیمت خودرو مطرح می‌شود.
وجود مشکل در ثبت سفارش کالاها
پایگاه خبری راد: رئیس فدراسیون واردات آخرین وضعیت سامانه تجارت برای انجام ثبت سفارش‌ کالا را تشریح و اعلام کرد که این سامانه هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده و خیلی از کالاها برای ثبت سفارش با مشکل روبرو هستند.
تصمیم اشتباه بانک مرکزی دلیل وضعیت اسفبار بازار ارز بود
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است که افزایش سود سپرده‌های بانکی به ۲۰ درصد تصمیمی اشتباه بود و ضعف بانک مرکزی دلیل اصلی وضعیت اسفبار بازار ارز بوده است.
آینده بازار ارز و نرخ سود بانکی
پایگاه خبری راد: مدیر امور پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: انتشار گواهی سپرده ریالی، ارزی و پیش فروش سکه سیاست کوتاه مدت برای مهار نرخ ارز است وگرنه در بلند مدت بانک مرکزی مهار نرخ سود سپرده را در دستور کار دارد و با توجه به منابع ارزی، پیش بینی می‌کنیم که در آینده در بازار ارز ثبات لازم ایجاد شود.