10:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی

صرافی ها از اعلام قیمت‌های نامتعارف ارز منع شدند / اتهام اخلالگر اقتصادی
نماد برتر- بانک مرکزی به صرافی‌ ها اعلام کرد: هرگونه اعلام قیمت‌های نامتعارف و خارج از رویه ابلاغی، ایجاد جو روانی نامطلوب و التهاب در بازار ارز، جرم بوده و متخلفین متهم به اخلالگر اقتصادی می‌شوند.
دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیر واقعی ابلاغ شد
نماد برتر- رییس سازمان امور مالیاتی دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی را ابلاغ کرد.
دو تغییر مالیاتی بودجه سال آینده / سیاست انبساطی و انقباضی بخش مالی و پولی
نماد برتر- رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام دو تغییر مالیاتی بودجه سال آینده، گفت: بودجه ۱۴۰۰ در بخش سیاست‌های مالی، انبساطی و در بخش سیاست‌های پولی، انقباضی خواهد بود.
ظرفیت صادرات به همسایگان؛ ۱۲۵ میلیارد دلار
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد ظرفیت صادرات ما به کشورهای همسایه ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از میزان کنونی است.
ماموریت قالیباف به سه کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی سازوکارهای فروش نفت
نماد برتر- رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون های انرژی، برنامه و بودجه و اقتصادی ماموریت بررسی موضوع نحوه فروش اوراق سلف نفتی را داد.
کلیات طرح عرضه نفت در بورس انرژی تصویب شد
نماد برتر- رئیس جمهور از تصویب کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خبر داد.
تمدید اختیارات بانک مرکزی در تنظیم بازار ارز تا پایان سال ۹۹
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی، از تمدید اختیارات بانک مرکزی در خصوص تنظیم و مدیریت بازار ارز و اصلاحات نظام بانکی تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد.
اجاره‌ها کرایه‌ها را گران می‌کند؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه برخلاف مصوبه سران سه قوه مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات، اجاره غرفه شرکت‌های مسافری بین شهری در پایانه های مسافربری سه تا پنج برابر افزایش یافت، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: مقرر شد تا این اجاره‌ها به نرخ سابق برگردد چرا که هیچ چیز نباید باعث شود تا به مردم فشار وارد شود و در این راستا مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران داشتیم.
جاخالی‌های اصلاح بودجه
پایگاه خبری راد: اصلاح ساختار بودجه در حالی در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و طرحی را در این رابطه در حال بررسی دارند که به اعتقاد برخی کارشناسان، موضوع جدیدی در این طرح دیده نمی‌شود و از برخی الزامات اصلاحی خالی است. اصلاح ساختاری دولت و منطقی‌سازی اندازه آن، حذف موازی‌کاری‌ها، تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی و تمرکز زدایی از بودجه از جمله جاخالی‌های طرح اصلاحی به شمار می‌رود.
واکنش زنگنه به ادعاهای جلیلی
پایگاه خبری راد: به دنبال اقدام‌ها و اظهارنظرهای سعید جلیلی با هدف زیر سوال بردن عملکرد وزارت نفت در شرایط تحریمی، بیژن زنگنه، وزیر نفت از رئیس جمهوری درخواست کرد تا در جلسه‌ای نزد سران قوا و مراجع ذیصلاح دیگر با آقای جلیلی مناظره کند.
اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو از زبان ملکی
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به احتمالات مطرح شده پیرامون اجرا نشدن ماده یا موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از تصویب نهایی در شورای نگهبان، گفت: قرار داشتن کشور در وضعیت جنگ اقتصادی شرایطی را به وجود آورده که خیلی نمی‌توان قوانین اقتصادی را که نوعا برای شرایط عادی نوشته شده یا نوشته می‌شود، مو به مو اجرا کرد. برای شرایط بحرانی قطعا باید تصمیمات متناسب اتخاذ شود.
بررسی آخرین وضعیت ادغام ۵ بانک
پایگاه خبری راد: جلسه بررسی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه امروز برگزار شد.
اعلام شرایط تخصیص ارز رسمی به LCهای قبلی + کالاها
پایگاه خبری راد: گمرک ایران مصوبه هیأت وزیران پیرامون اصلاح موضوع تعیین تکلیف اعتبارات اسنادی گشایش شده قبل از تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد.
معافیت‌های مالیاتی بر نقل و انتقال سهام ادامه‌دار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: در حالی که بسیاری تصور می‌کردند کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام شرکت‌های بورسی از نیم درصد به یک دهم درصد دائمی است، به تازگی اعلام شده که این معافیت مالیاتی صرفاً برای سال ۱۳۹۷ بوده و شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه‌ای در این مورد برای سال ۱۳۹۸ ندارد، در این میان سازمان بورس اعلام کرده تلاش می‌کند این معافیت مالیاتی در سال جدید نیز اعمال شود.
کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام، بورس را رونق می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: در ماه‌های گذشته مقدار مالیات شرکت‌های بورسی از نیم به یک دهم درصد کاهش یافت که می‌تواند به افزایش معاملات در بازار سهام کمک کند.