16:35 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی فضای مجازی

درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلتر توییتر
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درخواست وزارتخانه متبوعش برای رفع فیلتر توییتر خبر داد و گفت این موضوع جزو حوزه‌هایی است که مربوط به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است اما تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.
پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها
نماد برتر- معاون فنی پلیس فتای ناجا گفت: پلیس فتا ناجا علاوه بر ضابطیت عام و شأن تخصصی خود در رسیدگی به جرایم سایبری، بر اساس سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارهاست.
برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی
نماد برتر- امروزه دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و یکی از مهم‌تریـن پیشران های این پیچ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان یک فناوری تحول آفرین و پیدایش زیست بوم فضای مجازی است که با تأثیر فزاینده خود در حال شکل دادن به تمام عرصه‌های زندگی حقیقی است به نحوی که امروزه فاصله بین مجاز و حقیقت در این فضا به صفر رسیده است.
جریمه دو میلیارد تومانی در انتظار اپراتورهاست
نماد برتر- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش قیمت بسته‌های اینترنت دو اپراتور عمده بازار گفت: اپراتورها برخلاف مصوبات رگولاتوری عمل کردند و باید قیمت را به شرایط قبل بازگردانند و اگر این کار را نکردند جریمه نقدی دو میلیارد تومانی در انتظار آنهاست.
تلاش نافرجام پیام‌رسان‌های داخلی
نماد برتر- باوجود تلاش‌های چندساله برای ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی و حمایت‌های صورت‌گرفته و وعده‌های چندباره، همچنان بیشترین بار پیام‌رسانی کشور بر دوش پیام‌رسان‌های خارجی است، اتفاقی که برخی آن را به عدم اعتماد مردم به این محصولات نوپا و برخی دیگر به مشکلات فنی و ضعف توانایی این محصولات مربوط می‌دانند.
رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد
پایگاه خبری راد: مرکز ملی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد.
مناقشه بر سر فیلترینگ سایت‌های دانلود فیلم
پایگاه خبری راد: درحالی‌ که وزیر ارتباطات از عملکرد صداوسیما به دلیل شکایت علیه سایت‌های دانلود فیلم انتقاد کرده بود، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اظهار کرده است فیلترینگ این سایت‌ها به دلیل محتوای مجرمانه صورت گرفته است.
وابستگی خطرناک کاربران ایرانی به جست‌وجوگرها
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نفوذ خدمات دیجیتال در زندگی روزانه کاربران و تحولاتی که خدمات دیجیتال در جامعه ایجاد کرده از لزوم تدوین سندی برای توسعه خدمات دیجیتال در کشور خبر داد.
معمای حریم خصوصی و دسترسی آزاد به اطلاعات باید حل شود
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در عصر فضای مجازی پیش از واژه دسترسی، واژه اشتراک گذاری متداول است و یکی از صفات بارز این فضاست.
افزایش کاربران پیام‌رسان‌های بومی به بیش از 20 میلیون
پایگاه خبری راد: بیش از ۵۴۰۰ روستای جدید در دو سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبکه ملی به بیش از ۳۷ هزار روستا رسیده است.
تعرفه مشکل‌ساز شد!
پایگاه خبری راد: ماجرای استخراج ارز مجازی در ایران از تب و تاب نمی افتد، تا حدود یک ماه پیش بحث مصرف برق ماینرها سر زبان‌ها بود، پس از آن، نوبت به قانونی یا غیرقانونی بودن آن‌ها رسید و اکنون موضوع تعرفه‌ای که دولت برای این موضوع در نظر گرفته روی میز قرار دارد.
شروط صنعت برق برای استخراج قانونی بیت کوین در ایران
پایگاه خبری راد: بعد از گرد و خاکی که استخراج رمزارزها و شفاف نبودن قانون در این حوزه در دو ماه اخیر در کشور به پا کرد، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را ابلاغ کرده و متقاضیان مکلف شدند برای ورورد به این عرصه طبق آیین‌نامه مذکور قدم بردارند.
نمی‌توان در برابر بیت‌کوین منفعل بود!
پایگاه خبری راد: رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که تصمیم‌گیری و اجرا درباره‌ی موضوع ارز دیجیتالی برعهده‌ دولت است، گفت: ما در مقابل یک امر واقع‌شده قرار گرفتیم و بنابراین بهتر است دولت این کار را از طریق مقررات‌گذاری مناسب و هدایت، سازماندهی کند.
همه چیز درباره پدافند سایبری ایران
پایگاه خبری راد: در هم آمیختگی فضای سایبری با زندگی مردم، ناگزیر ضرورت یک زیرساخت حیاتی امن در فهرست بایدهای سازمان‌ها قرار داده تا شاهد تأثیرگذاری تهدیداتی از جنس سایبری نباشیم. پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات هم بر همین مبنا کلید خورده است.
تحولات قریب‌الوقوع فضای مجازی چیست؟
پایگاه خبری راد: فعالیت در فضای مجازی در ایران از گذشته تا امروز کش و قوس‌های زیادی داشته و هر از چند گاهی اخبار و سخنانی به نقل از مسوولان و سیاست‌گذاران در این حوزه به گوش می‌رسد که در سرنوشت فضای مجازی تاثیرگذار است.