22:44 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی انقلاب فرهنگی

مکانیزم‌های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در جامعه وجود ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری نوین دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه مکانیزم‌های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در امور اجرایی و برنامه‌ریزی کشور وجود ندارد، گفت: بسترهای این موضوع باید از همین امروز از سوی مراکز قانونگذاری و همچنین نظام اجرایی کشور مورد توجه قرار بگیرد.
«ابتدایی‌»ها نباید دروس کلاس را تکرار و رونویسی کنند
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این طرح تاکید بر این است که دانش‌آموز مجبور به بازنویسی و تکرار یک متن نشود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد
پایگاه خبری راد: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: درتمام ادیان توحیدی انسان بخشی از نظم فراکیهانی است، پس برنامه برای پیشرفت فناورانه باید هماهنگ با این نظم باشد، در این راستا عالمان تابع این ادیان باید چالش اخلاقی ناشی از سوء استفاده از علم و فناوری را مورد توجه قرار دهند.
تهیه پیش نویس الزامی شدن «سواد» / کاهش آمار پوشش تحصیلی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تهیه پیش نویس الزامی کردن آموزش و سواد گفت: یکی از مهمترین موانعی که از ابتدای انقلاب با آن روبرو بودیم عدم وجود تقاضای اجتماعی است و بیسوادان بسیار سخت داوطلب باسواد شدن هستند.
دیوان عدالت در پرونده بورسیه‌ها وارد احراز صلاحیت‌های علمی افراد نشده است
پایگاه خبری راد: معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری گفت: احکام دیوان عدالت اداری در مورد پرونده های معروف به بورسیه‌ها با دقت و رعایت همه جوانب و بر اساس قانون و مداقه در اسناد و مدارک صادر شده و روشن و شفاف است.
ضرورت استفاده از توان جامعه علمی برای مقابله با جنگ اقتصادی
پایگاه خبری راد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بر لزوم استفاده از توان جامعه علمی کشور به منظور مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان تاکید کرد.
آغاز فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد از امروز
پایگاه خبری راد: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز خبر داد.
ضرورت توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان/صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در دیدار با مدیر فن‌بازار منطقه‌ای استان البرز بر حمایت و توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و نقش آنها در بهبود اوضاع اقتصادی تاکید کرد و افزود: صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته نشان می‌دهد که این بخش به عنوان موتور محرکه توسعه کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
باسوادی بیش از 400 هزار نفر از روستائیان و عشایر در 2 سال گذشته
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه سال 95 حدود 215 هزارنفر از روستاییان و عشایر و سال گذشته 190 تا 200 هزار نفر از روستاییان و عشایر را تحت پوشش بردیم گفت: در عشایر سوادآموزی فرد به فرد و گروهی در چادرها انجام می‌شود و رویکرد ما این است که از تحصیل‌کرده‌های خود عشایر برای آموزش استفاده کنیم.
حمایت از چند فناوری حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی بزودی/سند ویژه "تراریخته" تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که فناوری‌های جدید را به بخش کشاورزی نفوذ می‌دهیم، از حمایت از چندین فناوری‌های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و نهایی شدن قراردادهای آن در ماه‌های آتی خبر داد.
شرکت ملی گاز، سازمان محیط زیست و آب‌وفاضلاب درمیان پرمصرف‌ها!
پایگاه خبری راد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درحالی روز شنبه برق ۶۰ سازمان را قطع کرد که در میان نام شرکت‌های بدمصرف که برقشان قطع شده است، برخی واحدهای زیرمجموعه وزارت نیرو نیز به چشم می‌خورد!
برگزاری هشتادمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی
پایگاه خبری راد: هشتادمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی به میزبانی جهاد دانشگاهی همدان ۳ و ۴ مردادماه امسال برگزار می‌شود.
مدرک تحصیلی برای تغییر پست سازمانی کافی نیست
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص شرایط اعمال مدرک تحصیلی بالاتر و استفاده از مزایای آن رای وحدت رویه‌ای صادر کرد.
ناهمگونی بازار کار وخروجی‌های آموزش عالی عامل ناقص‌ماندن برنامه‌ریزی‌ها
پایگاه خبری راد: معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با اشاره به آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: ناهمگونی میان بازار کار و خروجی‌های آموزش عالی موجب شده تا برنامه‌ریزی‌ها ناقص بماند.
کوتاهی در اجرای سند تحول بنیادین در ۷سال اخیر/ سند را سیاسی نکنید
پایگاه خبری راد: ماه گذشته و همزمان با هفته معلم، مقام معظم رهبری در دیداری با فرهنگیان کشور، با بیان اینکه «آموزش‌وپرورش برای رسیدن به اهداف والای خود نیازمند نوسازی است و این نوسازی با تحقق سند تحول آموزش‌وپرورش، امکانپذیر است.» از تحقق کمتر از ۱۰ درصدی سند تحول بنیادین گلایه و تاکید فرمودند که تحقق سند تحول از واجب‌ترین کارهاست و مطالبه اصلی من از آموزش و پروش این است که برای تحقق سند تحول، زمانبندی دقیقی معین و این سند اجرا شود.