18:46 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت پشتیبانی امور دام

نظر معاون وزارت کشاورزی درباره واگذاری اختیارات به وزارت صنعت
پایگاه خبری راد: معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که فعلا به صلاح نیست که درباره واگذاری وظایف تنظیم بازاری بخش کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کنم و باید متولیان جدید را حمایت کرد، اما باید به این نکته توجه کنیم که واردات به تولید لطمه‌ای نزند.
امسال قیمت گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که در سال جاری تاکنون حدود ۳۷ هزار تن انواع گوشت قرمز وارد شده است و با توجه به شرایط بازار افزایش قیمتی در این بخش در سال جاری نخواهیم داشت.
عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه‌های طرح ضیافت + قیمت
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف تهران از عرضه مستقیم کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه‌های طرح ضیافت خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها به زودی در پنج نقطه تهران برگزار شده و کالاهای اساسی همچون برنج، شکر، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز و… با نرخ مصوب عرضه خواهد شد.
سومین محموله دام زنده وارداتی بزودی وارد چابهار می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه برنامه سازمان دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای واردات دام سبک زنده از کشور رومانی، سومین محموله دام سبک وارداتی به استعداد ۱۶ هزار و ۲۳۹ راس دام سبک زنده وارد بندر چابهار خواهد شد.
عرضه اینترنتی گوشت به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: سایت‌های اینترنتی عرضه‌کننده گوشت قرمز که از اواخر سال گذشته به تنظیم بازار این محصول ورود کردند با قطع شدن ارز دولتی واردات گوشت قرمز و تبدیل شدن آن به ارز نیمایی می‌گویند که مانند قصابی‌ها با بالا رفتن قیمت، مشتری‌شان قدری کمتر از گذشته شده است.
راهکار گران نشدن گندم و جو
پایگاه خبری راد: چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی به دولت پیشنهاد داد که گندم و جو در بورس عرضه شود. کارشناسان بازار سرمایه در این مورد معتقدند که عرضه محصولاتی همچون گندم و جو در بورس به کاهش بار مالی دولت کمک می کند و اگر عرضه این محصولات زیاد شود، نوسانات قیمتی شدید روی این محصولات ناشی از رفتار واسطه‌ها و بازارهای غیرشفاف به حداقل می‌رسد.
تاثیر سیل‌های اخیر بر بازار میوه و گوشت
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه مناطق شمالی و جنوب غربی ایران تولیدکننده میوه، سبزی، سیفی جات و تا حدودی گوشت هستند، پیش بینی کارشناسان حوزه تولید این دست محصولات خوراکی آن است که سیل اخیر تاکنون تاثیری بر بازار نداشته است.
بی‌اعتنایی اتاق اصناف به مصوبه ستاد تنظیم بازار
پایگاه خبری راد: در شرایطی که ستاد تنظیم بازار، حداکثر قیمت گوشت مرغ را کیلویی ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان تعیین کرده، رئیس اتاق اصناف اعلام کرده که این نرخ برای مرغ تنظیم بازاری شرکت پشتیبانی امور دام است، نه برای مردم!
قیمت نهایی مرغ چند است!؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه قیمت عرضه مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده اما مرغ تازه با قیمت بیشتری در سطح شهر توزیع می‌شود. در این شرایط مسئولان صنفی مدعی آن هستند که نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تنها برای مرغی است که از سوی شرکت امور پشتیبانی دام عرضه می‌شود.
بازار بی‌توجه به ستاد تنظیم بازار/ مرغ ۱۵ هزار تومان!
پایگاه خبری راد: در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را برای مصرف‌کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده بررسی قیمت‌ها در بازار نشان از آن دارد که هر کیلو مرغ تازه ۱۵ هزار تومان و اقلام دیگر مرغ ۱۶ تا ۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
خوراک دام و طیور به اندازه کافی موجود است
پایگاه خبری راد: وضعیت واردات و تأمین نهاده‌های تولید به گونه‌ای است که کشتی‌های بسیاری در صف انتظار برای تخلیه خوراک دام و طیور در بندر امام خمینی (ره) قرار دارند. به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، ذخایر کشور از این بابت مطلوب بوده و مشکلی برای تأمین این دسته از کالاهای اساسی تا ماه‌های آینده وجود ندارد.
افشاگری «ایران» درباره مافیای گوشت
پایگاه خبری راد: اگر یک هواپیما از ملبورن استرالیا با بار گوشت گرم گوسفندی پرواز کند و در فرودگاه امام تهران به زمین بنشیند، هزینه تمام‌شده برای هر کیلو، ۵.۸ یورو می‌شود. از فروردین ماه امسال هم گوشت جزو کالاهایی دسته‌بندی‌ شده که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند. با این حساب، قیمت تمام‌شده هر کیلو گوشت در بدو ورود، ۲۴ هزار و ۳۶۰ تومان است.
واردات گوشت رانتی نیست
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده از سوی یک کارآفرین در برنامه زنده تلویزیونی هیچ رانت و انحصاری در واردات گوشت قرمز به کشور وجود ندارد، چراکه بیش از ۱۲۰ شرکت مجوز واردات گوشت دارند و می‌توانند این کار را انجام دهند. اما اگر سوء استفاده و سودجویی در این راستا صورت بگیرد قطعاً دستگاه‌های متولی با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.
همه چیز درباره عرضه اینترنتی گوشت
پایگاه خبری راد: در پی اظهارات اخیر مسئولان مبنی بر عرضه اینترنتی ۳۵ تن گوشت قرمز در روزهای گذشته، گفت وگو با مدیران سه سایت‌ اینترنتی عرضه گوشت حاکی از آن است که تاکنون فقط یکی از آنها وارد این چرخه شده و یکی از دو سایت دیگر هم هنوز توزیع گوشت را آغاز نکرده و دیگری هم چند روزی است که ورود پیدا کرده، ولی همچنان خبری از عرضه گوشت قرمز تازه نیست و فقط گوشت منجمد برزیلی توزیع می‌شود.
صفوف گوشت قرمز برچیده می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی از تصمیم این وزارتخانه برای عرضه هدفمند گوشت قرمز به گروه‌های هدف خبر داد و اظهار کرد: با این کار صفوف ایجاد شده بر چیده می‌شود.