23:45 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت ارتباطات زیرساخت

تحولات قریب‌الوقوع فضای مجازی چیست؟
پایگاه خبری راد: فعالیت در فضای مجازی در ایران از گذشته تا امروز کش و قوس‌های زیادی داشته و هر از چند گاهی اخبار و سخنانی به نقل از مسوولان و سیاست‌گذاران در این حوزه به گوش می‌رسد که در سرنوشت فضای مجازی تاثیرگذار است.
نگاهی به فراخوان دیروز رئیسی درباره فضای مجازی
پایگاه خبری راد: روز گذشته رئیس قوه قضائیه فراخوانی منتشر کرد که در آن آمده است: «امروزه با گسترش دسترسی‌های ارتباطاتی، فارغ از چارچوب‌های سنتی خشک و دیوان‌سالارانه، فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به فرصتی بزرگ برای کم‌کردن فاصله‌های زمانی و مکانی در ارتباطات و به‌اشتراک‌گذاری نظرات تبدیل شده است».
اتصال مستقیم به تلگرام از پوسته‌های فارسی امن‌تر است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه همواره اتصال مستقیم به تلگرام امن‌تر از اتصال از طریق پوسته‌هاست، گفت: اینکه تلگرام‌های فارسی جاسوس‌افزار باشند، ثابت‌شده نیست و اقدام گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی تروریسم اقتصادی است.
انتقادها از شبکه ملی اطلاعات متوجه کدام سازمان است؟
پایگاه خبری راد: انتقاد به روند تکمیل شبکه ملی اطلاعات در حالی متوجه مسوولان ارتباطی کشور شده که به اعتقاد آن‌ها، تمامی این وظایف صرفا برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست و البته این وزارتخانه در بخش زیرساخت به دستاوردهای خوبی رسیده است.
درجست‌وجوی مقصران عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی‌
پایگاه خبری راد: در حالی که منتقدان رشد نکردن دلخواه پیام‌رسان‌های داخلی معتقدند که این موضوع به دلیل عدم حمایت از این ابزارهای بومی است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید وزارتخانه‌ی متبوعش تنها دستگاهی بوده که به وظایف خود در قبال مسوولیت‌های مشخص‌شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کرده است.
قیمت‌های فعلی اینترنت تا کجا دوام می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: مسؤولان ارتباطی ایران در حالی از تلاش برای ثبات قیمت‌های اینترنتی صحبت می‌کنند که ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت می‌گویند با همین قیمت‌ها هم دچار مشکل هستند و توسعه‌نیافتگی خود را به‌دلیل دامپینگ اپراتورهای سیار می‌دانند.
راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق سیل‌زده/پهپادها به کمک مدیریت بحران آمدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران از راه‌اندازی بیش از ۱۰ ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق سیل‌زده با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: به منظور پایش بهتر این مناطق با همکاری بخش خصوصی ۱۰ تیم پهپادی برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده به این مناطق اعزام شدند و داده‌های آن در اختیار سازمان‌های امدادرسان قرار گرفت.
از فیلتر تلگرام تا قیمت گوشی که بالا رفت و پایین نیامد
پایگاه خبری راد: افزایش چند برابری قیمت گوشی با افزایش نرخ ارز و سودجویی فروشندگانی که علی‌رغم دریافت ارز دولتی، کالاها را با نرخ ارز آزاد به فروش رساندند و فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام که موجب رشد پیام‌رسان‌های بومی شد را می‌توان در شمار مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۷ دانست.
زیرساخت ها و امکانات اینترنتی ایران
پایگاه خری راد: شبکه زیرساخت کشور هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات است و موضوع کیفیت و پایداری این شبکه بسیار مهم و همواره مورد توجه بوده است، از این رو مدیران زیرساختی کشور همواره تاکید دارند که ایستگاه‌های ما باید استاندارد بالایی داشته باشد.
شبکه ملی تاثیری بر قیمت اینترنت داشت؟
پایگاه خبری راد: پس از کاهش قیمت اینترنت در شبکه ملی اطلاعات و تفکیک اینترنت داخل از بین‌الملل، با اعلام آخرین تعرفه‌های اینترنتی، قیمت هر گیگابایت اینترنت ثابت به کمتر از ۱۰۰۰ تومان هم رسیده است.
فیلترینگ تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی ضربه زد
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره ارتباطات زیرساخت، درباره فیلتر تلگرام و نوع برخورد مردم با این موضوع گفت: این‌که فیلتر تلگرام معادل پیشرفت شبکه‌های اجتماعی داخلی قرار گرفت، به خود پیام‌رسان‌های داخلی ضربه زد و کاربران نیز نسبت به این روش موضع گرفتند. بنابراین فیلتر و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی راه مناسبی برای ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی نیست.
داستان رزمایش قطع اینترنت چیست؟
پایگاه خبری راد: طبق اظهارات مسوولان ارتباطی، رزمایشی که روز هفتم بهمن‌ماه انجام می‌شود، ارتباطی با قطع شبکه‌ی اینترنت ندارد و به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداختی توصیه شده سرورهای خارجی‌شان را انتقال دهند و اجباری در کار نیست.
گرانی قیمت اینترنت در سال 1398!
پایگاه خبری راد: این سئوال از سوی کاربران اینترنت مطرح شده که آیا سال آینده در صورت تغییر قیمت ارز نیمایی، قیمت اینترنت تغییری خواهد داشت یا خیر؟
سرمایه‌گذاری به شیوه‌ی اپراتورهای سیار
پایگاه خبری راد: در حالی که این روزها بیش‌تر استفاده کاربران اینترنتی به ارتباطات سیار محدود می‌شود، اما کارشناسان بر این عقیده‌اند که ارتباطات ثابت هم در حوزه‌های پهن‌باند به ویژه خدمات ویدیویی و ابری، لازم است و بدون آن، تحول در کسب‌وکارها و صنایع و درنتیجه تحول دیجیتالی امکان‌پذیر نخواهد بود و لازمه‌ی توسعه‌ی ارتباطات ثابت هم، سرمایه‌گذاری با مدل اقتصادی است.
کدام سازمان ها در دسترس هستند؟
پایگاه خبری راد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جایی است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، سوالات و شکایات خود را از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح کنند.