03:40 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شالیزار

فرانسوی‌ها نساختند اما بویش در مازندران پیچیده
پایگاه خبری راد: اینجا یک گفته قدیمی است که می‌گوید "مازندران دله هر چی دکاری، در انه"
اراضی شالیزاری یا مناطق جنگی!
پایگاه خبری راد: در بسیاری از شهرستان‌های استان مازندران برخی کشاورزان برای سهولت در کار و تسریع در زمان آماده سازی زمین‌های زراعی برای کشت‌های دوم یا به علت عدم آگاهی و داشتن تفکرات سنتی بقایای گیاهان را پس از برداشت به آتش می‌کشند که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی و تاکید بر مصرف صحیح آب
پایگاه خبری راد: استفاده از الگوی صحیح مصرف، آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور در شرایط اقلیمی سال جاری، استفاده از کودهای پتاسه در باغات با توجه به شرایط خشکسالی و خودداری از از هر گونه شعله‌افکنی در واحدهای دامی با توجه به وزش باد در نیمه دوم این هفته از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا جمعه (۲۹ مردادماه تا ۲ شهریور) صادر شده است.
سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیاردی و تسهیلات نامحدود برای ماشین‌آلات کشاورزی
پایگاه خبری راد: رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در حوزه ماشین آلات بخش کشاورزی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌ایم و همین سرمایه‌گذاری سبب شده تا مکانیزاسیون در زمینه برنج تا ۶۰ درصد رشد نسبت به پنج سال گذشته داشته باشد.
جزئیات توزیع کالاهای اساسی از زبان وزیر کشاورزی
پایگاه خبری راد: مدیریت ناکارآمد، همواره بیشتر از مشکلات دیگر برای کشاورزی کشور چالش ایجاد کرده است اما این مدیریت ضعیف، خود را کمتر در آسیبی که کشاورزی و تولید بویژه در بیش از ۱۰ سال گذشته متحمل شد، مقصر می‌داند و خشکسالی بهترین بهانه‌ای شده که همیشه بار مشکلات کشاورزی به دوش آن انداخته می‌شود.
توصیه‌های چهار روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: در نظرگرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان جوان، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و کنترل کنه‌های نباتی در مزارع از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که توسط اداره هواشناسی کشاورزی برای امروز تا روز یکشنبه (۱۸ تا ۲۱ مرداد) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
برنج کشور به پکیج به‌زراعی نیاز دارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کشاورزی در امور زراعت گفت: نبود پکیج به‌زراعی از مشکلات حوزه برنج کشور است.
برنج کاران مازندران قربانی تصمیمات اشتباه در بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: کشاورز مازندرانی می‌گوید: در سال‌های گذشته مسئولان ترویج بخش کشاورزی با حضور در اراضی شالیزاری، بر کشت دو و یا حتی سه باره زمین‌های کشاورزی اصرار می‌کردند اما امروز با وجود کم بود آب حتی نمی توانیم کشت نخست خود را به خوبی به پایان ببریم و کشاورزان استرس زیادی دارند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مرداد
پایگاه خبری راد: جلوگیری از تحرک مرغ‌ها در ساعات گرم روز، رنگ آمیزی کندوها برای کاهش اثر گرمای هوا به رنگ‌های سفید یا زرد و مبارزه با سفیدک سطحی در باغات انگور از توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مردادماه است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی تیر
پایگاه خبری راد: مبارزه با آفت کنه در باغات میوه، نصب تله‌های نوری در مزارع گوجه فرنگی، در نظر گرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان و تامین پوشش سقف استخرهای پرورش ماهی سردآبی جهت جلوگیری از گرم شدن آب و آفتاب سوختگی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا روز سه‌شنبه ( ۲ مرداد) صادر شده است.
کاهش گازهای گلخانه‌ای با پرورش "سرخس"
پایگاع خبری راد: محققان دانشگاه کرنل با تسلط کامل بر توالی ژنوم سرخس، به دنبال ارائه روش جدید تثبیت جایگاه نیتروژن در کشاورزی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کنترل آفات هستند.
از انتقال کندوها به جای خنک تا آبیاری شبانه در مناطق شور
پایگاه خبری راد: مبارزه با سفیدک سطحی در باغات سیب، جلوگیری ازسوزاندن بقایای گیاهی گاه و کلش، جابجایی کندوهای عسل و انتقال آن‌ها به مناطق خنک‌تر و آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که با توجه به افزایش دما از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
تروما، مهمترین چالشِ نوجوانان تایلندیِ نجات یافته از غار
پایگاه خبری راد: کارشناسان می‌گویند: در حالی که تیم‌های نجات پزشکی تلاش می‌کنند تا از مساعد بودن شرایط جسمانی نوجوانان تایلندی نجات یافته از غار اطمینان حاصل کنند اما ممکن است آسیب‌های روحی و روانی (تروما) بزرگترین چالشی باشد که آنها باید بر آن غلبه کنند.
آتش بس در مزارع مازندران!
پایگاه خبری راد: سوزاندن بقایای گیاهی بخصوص کاه و کلش در کشور ما به ویژه در شمال کشور هر ساله انجام میشود و انگیزه ها و اهداف مختلفی برای کشاورزان جهت این کار وجود دارد اما ناآگاهی کشاورزان از خطرات این روش سبب مرگ زمین های حاصلخیز خواهدشد.