03:58 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل

رونمایی از نسخه بهبود یافته رقیب چینی اندروید
نماد برتر- شرکت هواوی تکنولوژیز نسخه بهبود یافته سیستم عامل هارمونی او اس که برای جایگزینی سیستم عامل اندروید و دور زدن محدودیتهای آمریکا طراحی کرده است را معرفی کرد.
قابلیت جدید برای کنترل آیفون بدون لمس صفحه
نماد برتر- به روزرسانی سیستم عامل iOS ۱۴ اپل قابلیت دسترسی جدیدی به نام Back Tap را معرفی می کند که اجرای برخی از اعمال در گوشی بدون نیاز به لمس صفحه نمایش را امکان پذیر می کند.
شناسایی دو باج‌افزار با هدف اخاذی از کاربران
نماد برتر- با توجه به رشد چشمگیر در حوزه بدافزار در دنیای امروزی، باج‌افزارها نیز رشد قابل توجهی داشتند که RXX و Random Ransome دو نمونه از این باج‌افزارها هستند که با رمزگذاری داده‌ها، از کاربران درخواست وجه می‌کنند.
روش‌های پیشگیری از آلودگی به یک باج‌افزار جدید
نماد برتر- باج‌افزار با ouruv۷ در اجراهای مختلف آی‌دی‌های مختلفی برای قربانی تولید می‌کند و با غیرفعال کردن پایگاه داده SQL (زبان استاندارد دستیابی و کنترل پایگاه داده‌ها) و حذف تنظیمات پیش‌فرض، امکان بازیابی اطلاعات را برای قربانی غیرممکن می‌کند. بنابراین لازم است کاربر روش‌های پیشگیرانه‌ای در نظر بگیرد تا روند باج‌گیری برای مهاجم سخت شود.
تماس تصویری به تلگرام می‌آید
نماد برتر- به نظر می‌رسد که قابلیت تماس تصویری در آینده‌ای نزدیک به تلگرام اضافه خواهد شد.
سرانجام iOS ۱۴ رونمایی شد
نماد برتر- اپل سرانجام در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود، از نسخه جدید سیستم عامل ios ۱۴ به صورت رسمی برای آیفون و آی‌پاد تاچ رونمایی کرد.
اطلاعات کاربران آیفون در دستان هکرها
نماد برتر- اپل در جدیدترین گزارش‌های منتشره رسماً آسیب‌پذیری اپلیکیشن میل در سیستم عامل ios و نفوذ هکرها به اطلاعات کاربران آیفون و آی‌پد را تایید کرد.
ارتقای دو مدل دیگر از گوشی‌های سامسونگ به اندروید ۱۰
نماد برتر- سامسونگ به تازگی از به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ برای گوشی های مقرون به صرفه خود یعنی گلکسی A۱۰ و گلکسی A۲۰ خبر داده است.
کرونا برگزاری آنلاین Google I/O را هم لغو کرد
نماد برتر- بزرگترین رویداد توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۰ که قرار بود تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شود، به طور کامل لغو شد.
به‌روزرسانی ۳ گوشی سامسونگ به اندروید ۱۰
نماد برتر- سامسونگ به تازگی از به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ برای سه مدل گوشی گلکسی جدید خبر داد.
هشدار امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی
نمادبرتر- کارشناسان امنیتی به کاربران دستگاه های اندرویدی قدیمی هشدار دادند که به علت عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار خواهند گرفت.
مثل یک "روح" از گوگل مپ استفاده کنید‍!
پایگاه خبری راد: کاربران گوشی‌های آیفون از این پس قادر خواهند بود در اپلیکیشن نقشه گوگل‌مپ از حالت ناشناس (incognito mode) استفاده کنند.
هواوی محصولات بیشتری را با سیستم‌عامل اختصاصی عرضه می‌کند
پایگاه خبری راد: هواوی به تازگی اعلام کرده است که محصولات بیشتری را با سیستم عامل اختصاصی خود روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.
اپل موزیک یا اسپاتیفای؛ کدامیک در کدام کشور فعالند؟
پایگاه خبری راد: اپل موزیک و اسپاتیفای، به عنوان دو اپلیکیشن برتر و محبوب پخش و استریم آنلایم موسیقی، با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند که یکی از فاکتورهای اصلی رقابت آن‌ها، کشورهایی است که در آنها حضور و قابلیت دسترسی دارند.
تحریم‌ها آمریکا را بیشتر از هواوی متضرر می‌کند!
پایگاه خبری راد: به گفته یکی از مقامات ارشد هواوی، تحریم‌های خصمانه دولت ترامپ علیه این شرکت چینی، بیشتر از هواوی، موجب ضرر و زیان آمریکا خواهد شد.