06:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سید علی

چرا سرمایه خارجی‌؟!
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید این وزارتخانه برای جذب "سرمایه‌های خارجی" باید از همه توانمندی‌هایش استفاده کند. مساله اما این است که چرا وقتی در ایران این همه سرمایه‌های سرشار مالی وجود دارد باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی باشیم؟
هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ضمن اعلام اینکه هیچ محدودیتی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور وجود ندارد، گفت: در برنامه ششم توسعه جذب ۶۵ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری خارجی پیش‌بینی‌شده که باید از ظرفیت نمایندگی‌های وزارت خارجه در دیگر کشورها بهره ببریم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم.
در مقیاس کلان در دوره سرد ناهنجار قرار داریم
پایگاه خبری راد: نشست‌های هم‌اندیشی ملی درباره موافقت‌نامه اقلیمی پاریس، به‌همت معاونت پژوهشی دانشگاه تهران برگزار شد.
تولید نانوپانسمان‌های دیابتی تحت حمایت صنعت
پایگاه خبری راد: پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری یک شرکت دارویی موفق به ساخت نانوپانسمان‌های افزایش‌دهنده سرعت ترمیم زخم شده است که از این پانسمان می‌توان جهت تسریع ترمیم زخم‌های عفونی به ویژه زخم‌های دیابتی استفاده کرد.
با مصوبه جدید مجلس، احتمال خرید نفت در بورس بیشتر شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به مصوبه مجلس درباره عرضه نفت و میعانات گازی در بورس گفت: این مصوبه به عرضه ها در بورس نظم می دهد و مشتریان از این بابت احساس امنیت می کنند، در نتیجه احتمال انجام معامله نفت خام در بورس بیشتر می شود.
خانه‌های شهرک امید پس از ۴۰ سال سند دار می‌شوند
پایگاه خبری راد: شهردار منطقه چهار تهران از رفع مشکل دیرینه ساکنان شهرک امید خبر داد و گفت: پس از چهل سال مراحل صدور پایان کار ساختمانی برای حدود دو هزار واحد مسکونی این شهرک به عنوان یکی از ایمن‌ترین شهرک‌های کشور نهایی شد.
خراسان‌جنوبی، دارنده رتبه دوم بخش کشاورزی با 14 بهره‌بردار و کشاورز نمونه
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که 14 کشاورز و بهره‌بردار از خراسان‌جنوبی به‌عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند، گفت: خراسان‌جنوبی توانست رتبه دوم کشوری را به دست آورد.
پول بانک‌ها چه‌طور به وجود می آید؟!
پایگاه خبری راد: بانک‌ها، از بنگاه‌های اقتصادی مهمی به‌حساب می‌آیند که امروزه نقش بی‌بدیلی در ساختار اقتصادی جوامع مختلف ایفا می‌کنند. این موضوع باعث شده که شناخت ماهیت بانک‌ها و فرایند خلق پول توسط آن‌ها و همچنین نقد دیدگاه‌های رایج و دلالت‌های مربوطه در این خصوص اهمیت زیادی داشته باشد.
دلیل تعیین سقف تراکنش‌های بانکی و اصلاح چک‌های تضمینی
پایگاه خبری راد: رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تعیین سقف برای تراکنش‌های کارت‌های بانکی گفت: در هیچ جای دنیا با استفاده از کارت‌های بدهی و دستگاه کارتخوان، نمی‌توان مبالغ کلان جابجا کرد.
امکان راه‌اندازی کلینیک صنعت
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به سابقه فعالیت در عرصه‌های صنعتی، آماده نیازسنجی از صنایع است .
دوره تسویه ارزی خریداران نفت بورسی ۱۰ روز بیشتر شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی گفت: دوره تسویه ارزی خریداران نفت خام سبک از بورس از ۵۰ روز به ۶۰ روز رسیده است.
اجاره ملک با ۷۵ درصد تخفیف به یکی از اعضای شورا کاملا قانونی بوده است
پایگاه خبری راد: پیرو انتشار خبری در فضای مجازی درباره اجاره ملکی در منطقه ۲ تهران با ۷۵ درصد تخفیف توسط یکی از اعضای شورای شهر، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در تشریح روند اجاره این ملک به یکی از اعضای شورا گفت: ۷۵ درصد تخفیف برابر قانون برای اجاره این ملک به یکی از اعضای شورای شهر تهران داده شده است.
احتمال تعدیل قیمت نفت بورسی و تغییر اطلاعیه عرضه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: اگر تا زمان بارگیری محموله، قیمت نفت خام افزایش یا کاهش یابد، قیمت متناسب با آن تعدیل خواهد شد و احتمال دارد برای عرضه‌های بعدی در "اطلاعیه عرضه نفت در بورس" اصلاحاتی صورت گیرد.
چه کسانی "نفت" بورسی را می‌خرند؟
پایگاه خبری راد: در حالی امروز نفت خام در بورس انرژی عرضه می‌شود که قیمت عرضه آن و تقاضای خرید مورد توجه اهالی بازار سرمایه است. در این میان طبق اعلام وزارت نفت بر اساس کاهش قیمت جهانی، امکان تعدیل قیمت پایه نفت در بورس وجود دارد. همچنین طبق پیش‌بینی دست‌اندرکاران بورسی، چند شرکت بازرگانی زیرمجموعه بانک‌ها و چند شرکت حقوقی غیر بورسی از جمله خریداران نفت خام در بورس انرژی خواهند بود.
تاثیر معنویت و حمایت‌های اجتماعی بر سلامت جسم و روان افراد
‌پایگاه خبری راد: به مناسبت هفته ملی بهداشت روان، برای بررسی دو مفهوم معنویت و حمایت اجتماعی در سلامت روان افراد با متخصصان این حوزه به گفتگو نشستیم.