11:38 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیب درختی

تورم ۵ تا ۲۳۰ درصدی خوراکی‌ها + جدول
پایگاه خبری راد: آمار رسمی از تورم بین پنج تا ۲۳۰ درصدی کالاهای خوراکی در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با همین ماه در سال گذشته حکایت دارد.
عرضه گیلاس در روزهای سرد بهمن ماه!
پایگاه خبری راد: گشت‌وگذاری در بازار میوه و تره‌بار نشان می‌دهد که معضلاتی همچون قاچاق میوه به داخل همچنان ادامه دارد. نمونه آن عرضه میوه گیلاس در قلب زمستان آن هم با قیمت‌های نجومی است.
احتمال کاهش قیمت میوه شب عید/نگاهی به گرانترین میوه بازار کرج
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه بارفروشان استان البرز از احتمال کاهش قیمت میوه برای بازارهای شب عید خبر داد و گفت: در حال حاضر کشاورزان و باغداران خودشان محصولات را ذخیره‌سازی کرده‌اند به امید آن که بتوانند در بازارهای شب عید به قیمت‌های مورد نظر خود بفروشند.
افزایش ۲۳ درصدی صادرات سیب درختی در ۹ ماهه امسال
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت گفت: براساس آمار گمرک ایران صادرات محصول سیب درختی طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.
صادرات میوه و تره‌بار افزایش یافت
پایگاه خبری راد: دبیر میز میوه و تره‌بار سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در ۹ ماهه سال جاری صادرات محصولات میوه و تره‌بار با رشد ۵۴ درصدی همراه بوده است.
واردات ۵۰۰۰ تن گوسفند/ آغاز واردات لاستیک هندی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به توزیع اقلام اساسی مردم، آمادگی این ستاد برای واگذاری توزیع گوشت وارداتی توسط اتاق تعاون را اعلام کرد و گفت: با این کار دست واسطه‌ها از بازار کوتاه خواهد شد.
مشتریان بی‌بضاعتی که چوب صادرات میوه را می‌خورند
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از گران شدن برخی از اقلام میوه و صیفی‌جات در هفته اخیر خبر داد و علت آن را آزاد شدن مجدد صادرات این اقلام ذکر کرد.
رب و موز بیشترین تورم را به خود اختصاص دادند
پایگاه خبری راد: رب گوجه‌فرنگی با ٢٤٨,٧ درصد افزایش قیمت و موز با ١٥٦.٤ درصد افزایش قیمت، بیشترین تورم نقطه به نقطه را در آذر امسال تجربه کرده‌اند.
لک سیب ها به علت استفاده از سم زیاد است!
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: مشاهده لکه سیاه در سیب باغات استان در سال گذشته به علت استفاده از سموم زیاد بود.
پیشبینی کمبود 30 درصدی عرضه سیب در شب عید
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از تشدید بازرسی با نزدیکی به شب چله خبر داد و گفت: با توجه به شرایط بازار اگر صادرات میوه بیش از مازاد نیاز بازار داخلی انجام شود، افزایش قیمت میوه به خصوص سیب درختی رخ خواهد داد.
چرا عرضه سیب در استان قطب تولید سیب کم شده است؟!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه معتقد است قیمت سیب پیشنهادی باغداران بالاست و از آنجا که قدرت خرید مردم برای این قیمت پایین است، سیب را با قیمت پایین‌تر از مراغه و تهران خریداری و در بازار استان عرضه می‌کنند.
اعلام گرانترین کالای مصرفی آبان ماه سال 97!
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار، «رب گوجه فرنگی» با ٢٤٤,٤ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (آبان ١٣٩٦) بیشترین افزایش قیمت را در میان اقلام مصرفی داشته است.
افزایش بیش از ۶۴ درصدی قیمت ۲۱ قلم محصول کشاورزی
پایگاه خبری راد: بنابر آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، در تابستان امسال ۲۱ قلم محصول کشاورزی و دامی با افزایش قیمت مواجه بوده که به طور میانگین ۶۴.۳۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در این مدت فقط یک محصول(پیاز) کاهش ۳۱ درصدی داشته است.
خطر تصادف با سیب؛ آهسته برانید
پایگاه خبری راد: شهرستان سلماس به عنوان یکی از مناطق مهم تولید سیب درختی در سطح استان و کشور مطرح است اما امسال باغداران این شهرستان سیب را به جای جعبه‌گیری و دپو در سردخانه، به صورت زیردرختی به فروش رساندند.
قیمت انواع میوه در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان این‌که کمبودی در عرضه میوه و سبزی وجود ندارد، احتمال داد که در روزهای پایانی سال و تنظیم بازار شب عید بازار میوه با کمبود سیب درختی روبرو شود.